Trouwjurk, verkopen of houden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Heb jij je jurk nog?

Ja, kijk er nooit naar
58 (66%)
Ja, kijk er regelmatig naar
10 (11%)
Nee, verkocht zonder spijt
17 (19%)
Nee, verkocht met spijt
2 (2%)

Totaal aantal stemmen: 87

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:02

Ik heb na 35 jaar mijn jurk nog, echter helemaal vermaakt tot bekleding van de wieg waar ik en mijn zusje nog in hebben gelegen als baby. De jurk van mijn moeder hing er toen nog aan maar was helemaal versleten. Dus mijn jurk er aan gewaagd. Mijn Kids hebben er in gelegen en de beide meiden van mijn zus. Hij staat nu op zolder wachtend op de nieuwe generatie Kids als die er gaan komen

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:06

Hier 2,5 jaar geleden getrouwd. Wilde nog een shoot doen met paard, maar is er niet van gekomen en inmiddels overleden. Hij moet gerepareerd worden aan de voorkant helaas, zoek nog een goede plek daarvoor. Hij was al tweedehands, stomen is ontzettend duur. Dus moet eigenlijk beslissen door te pakken en hem te laten repareren en dan zelf wassen. Kan hij daarna weer door naar een ander voor een klein prijsje. Hij hangt bij m'n ouders, dus ik heb er geen last van verder (maar kan er dus ook niet makkelijk bij).

Binck8

Re: Trouwjurk, verkopen of houden

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:24

Bij mij staat hij boven op een paspop op de overloop, zie hem dus iedere dag meerdere keren. Van de lange sleep hebben we de wieg bekleed (de gordijnen zeg maar). Ik hecht er wel waarde aan. Ja hij is stoffiger en de versierseltjes zijn wat vergeeld, maar dan nog...

Rijsa

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:48

Mijn moeder heeft haar trouwjurk laten vermaken tot prinsessenjurk.
Mijn zusjes en ik hebben er uren lang in gespeeld, later zelfs weer doorgegeven aan onze nichtjes.
Dus als je graag wil dat je dochter er iets aan heeft is dat ook nog een idee. :)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:59

Mijn jurk heeft 1 jaar in een winkel voor tweedehands bruidsjurken gelogeerd en daarna 26 jaar op zolder gelegen. Final destination: de milieustraat.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:10

ik ben in 1993 getrouwd en in 2005 gescheiden. Al die tijd heeft de jurk in een doos gelegen. Ik had hem zelfs nog niet eens naar de stomerij gebracht. Inmiddels alweer 21 jaar met mijn nieuwe vriend. Maar gisteren aan het opruimen geslagen en toen bleek de jurk compleet te zijn aangevreten door de muizen. Dus hij ligt nu in de kliko.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:18

Wilde hem graag verkopen... heeft iemand er nog iets aan voor minder geld. Maar had blijkbaar rare maten want ben hem nooit kwijt geraakt :+

Jodi93

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:20

Ik trouw pas in mei maar heb de jurk al wel. Ik ga hem bewaren voor mijn dochters. Misschien willen ze een stukje van de jurk ooit verwerken in hun bruiloft of hem zelf dragen. Dan kan die op die manier doorgegeven worden <3

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:24

Ik ga hem dit jaar op onze trouwdag weer ns aantrekken om te kijken of ik m nog pas :')

Overigens is die van mij niet schoon, de gras- en kwijlvlekken van de paardenshoot zitten er nog op. Nooit schoon laten maken.

Verder had ik het idee om hem op de paspop te doen maar nog niet gedaan. T maakt me eigenlijk niet zoveel uit. Ik had achteraf gewoon n jurk moeten huren.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:43

Oh ik weet zeker zonder te passen dat ik hem niet meer dicht krijg _O- woog toen 52kg, zit daar nu wel 10 boven :+

Somebody85

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:47

Van mijn trouwjurk heb ik een cocktailjurk bij de bruidszaak laten maken :-). 0 spijt.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:49

c_alsemgeest schreef:
Oh ik weet zeker zonder te passen dat ik hem niet meer dicht krijg _O- woog toen 52kg, zit daar nu wel 10 boven :+

Ik krijg die van mij niet eens meer over mn heupen denk ik :')

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:50

c_alsemgeest schreef:

Ik kocht mijn jurk, en toen kochten we een huis en gingen verbouwen enzo, twee jaar later vond ik het wel mooi geweest en gingen we trouwen. Toch maar even de jurk gepast. Paste perfect :')

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:17

Om deze dilemma’s te voorkomen en omdat ik het absurd veel geld vond voor een jurk die je 1 dag draagt een jurk gehuurd. Beste keus geweest. Voor een fractie van de prijs een hele mooie jurk en daarna geen gedoe ermee.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:18

Hier hangt hij aan de kast al 7 jaar.. heb hem geprobeerd te verkopen maar ben vrij klein van stuk en had hem zelf ook via mp gekocht hier in eigen dorp ( ze had hem nooit gedragen vwas van de man af voor haar bruiloft) dus mocht er iemand nog wat zoeken.. pb maar ( max 55 kilo en 164 groot.. )

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:21

Elke tien jaar kijken of ik nog pas en dan weer een fotoshoot met partner in bruidskleding. :D

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:24

ik liep een tijdje stage bij een couturier vorig jaar, en bij ons kwam er toen op den duur een mevrouw die van haar trouwjurk nieuwe kleding wilde laten maken die ze wel gewoon in het "dagelijks leven" aan kan! :) Is echt heel gaaf geworden. Het blijft bijzonder omdat het echte unieke stukken worden die enkel jou passen, en je draagt dat stukje emotionele waarde ook bij je.

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 00:07

Het liefste zou ik mijn trouwjurk op een paspop willen zetten, maar daar heb ik totaal niet de ruimte voor, dus hangt 'ie bij mijn moeder boven op de boerderij. Toevallig vorig jaar eventjes aangehad (5 jaar getrouwd en een kind verder) en hij ging net aan dicht! Blij dat ik eruit was :')

Nu heeft mijn moeder een bruidswinkel waar ze trouwjurken verhuurd. Ik heb erover nagedacht om mijn jurk aan haar te schenken, maar door de emotionele waarde kan ik het helaas niet.
Wel heb ik eens in de winkel geholpen met een jonge meid die op zoek was naar een trouwjurk en een enorme gunfactor had. Het was niet wat ze zocht, maar anders had ik het denk ik wel aangekund om mijn jurk eens uit te lenen! :D

Dus voor nu hangt de jurk in een hoekje te wachten op, tja...mij dochtertje die gaat trouwen ofzo?! :')