Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
GerenGer schreef:Ik heb contact gehad met de gemeente en ze kunnen mij een parkeervergunning verlenen op het adres waar ik kom te wonen, dus dat is super fijn van ze. Ik kan m dan wel parkeren voor mn huis en in de straat, maar dit zijn wel openbare parkeerplekken. Nu heb ik wel een beetje gedoe met de werkgever. Hij gaf aan dat het de verantwoordelijkheid is van de werknemer dat de auto op een veilige plek komt te staan. En de woonkeuze van de medewerker is een privé aangelegenheid. Maar ik ben voor deze functie verhuisd dichtbij de praktijk in het dienstgebied. Ik heb niet veel de keus gehad, en mag al blij zijn dat ik iets heb kunnen vinden in deze woningcrisis en in Enschede zijn er gewoon veel meer woningen beschikbaar. En principe hoort een praktijk toch ook verzekerd te zijn voor tegen diefstal etc.? Je kan van een jonge dierenarts ook niet verwachten dat die een heel eigen huis met eigen privé parkeer terrein kan kopen. Ze gaven ook aan dat ik als werknemer zelf verantwoordelijk ben voor de kosten. Maar het is de auto van de praktijk, ik heb het nodig voor m'n werk en de diensten, dus ik had zelf het idee dat dat wel valt onder de verantwoordelijkheid van de werkgever.
siskeh schreef:Dit is misschien meer iets om ff juridisch goed uit te zoeken.
Ik weet niet of juridische loket hier iets mee kan?
Is dit jouw 'eigen' auto voor werk of roulerende werkauto?
Als het 'eigen' is kan je misschien wel iets doen met beveiligingen en misschien is er wel een soort dashcam die je online kan volgen ofzo?
Volgens mij mag je vanaf eigen huis niet filmen op de openbare weg, en misschien ook niet altijd een optie omdat je niet altijd op 1 vaste plek staat.
Exitium schreef:GerenGer schreef:Ik heb contact gehad met de gemeente en ze kunnen mij een parkeervergunning verlenen op het adres waar ik kom te wonen, dus dat is super fijn van ze. Ik kan m dan wel parkeren voor mn huis en in de straat, maar dit zijn wel openbare parkeerplekken. Nu heb ik wel een beetje gedoe met de werkgever. Hij gaf aan dat het de verantwoordelijkheid is van de werknemer dat de auto op een veilige plek komt te staan. En de woonkeuze van de medewerker is een privé aangelegenheid. Maar ik ben voor deze functie verhuisd dichtbij de praktijk in het dienstgebied. Ik heb niet veel de keus gehad, en mag al blij zijn dat ik iets heb kunnen vinden in deze woningcrisis en in Enschede zijn er gewoon veel meer woningen beschikbaar. En principe hoort een praktijk toch ook verzekerd te zijn voor tegen diefstal etc.? Je kan van een jonge dierenarts ook niet verwachten dat die een heel eigen huis met eigen privé parkeer terrein kan kopen. Ze gaven ook aan dat ik als werknemer zelf verantwoordelijk ben voor de kosten. Maar het is de auto van de praktijk, ik heb het nodig voor m'n werk en de diensten, dus ik had zelf het idee dat dat wel valt onder de verantwoordelijkheid van de werkgever.
Wat ziet werkgever als een veilige en als een onveilige plek?
senna21 schreef:Vervelend zeg!
Wat staat er in je overeenkomst over het gebruik van de dienstauto?
Ik zou alles nog eens goed (laten) uitzoeken en dan zelf met een voorstel komen en bespreken met je werkgever.
Is de auto ook voor privegebruik?
Is het herkenbaar als auto van een dierenarts? In dat geval is er wel extra risico op inbraak.( Sommige mensen zijn op zoek naar medicijnen.)
Succes.
Exitium schreef:In dat geval zou ik de auto niet eens mee naar huis nemen. Als dat inhoudt dat ik qua standby eerst naar de praktijk zou moeten of geen standby zou kunnen draaien, so be it. Werkgever kan er niet vanuit gaan dat iedere werkgever de beschikking heeft over een parkeerplaats op afgesloten terrein, en aan de openbare weg loop je overal risico. Dat gaat een werkgever niet op mij afschuiven.

Faniek schreef:Jeetje wat een situatie en ik snap wel dat je speciaal verhuisd bent dat je eigenlijk er toch voor wil gaan. Maar ze mogen ergens blij zijn dat ze weer een dierenarts in dienst krijgen, hier is het echt drama, zelfs paraveterinairen is moeilijk, wat mede komt door alle grote ketens natuurlijk. Als je meer op je strepen staat en meer aangeeft dat het dan ophoud? Of wil je dat risico liever niet nemen?
Faniek schreef:Jeetje wat een situatie en ik snap wel dat je speciaal verhuisd bent dat je eigenlijk er toch voor wil gaan. Maar ze mogen ergens blij zijn dat ze weer een dierenarts in dienst krijgen, hier is het echt drama, zelfs paraveterinairen is moeilijk, wat mede komt door alle grote ketens natuurlijk. Als je meer op je strepen staat en meer aangeeft dat het dan ophoud? Of wil je dat risico liever niet nemen?