Parkeervergunning Enschede

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 12:44

De hermandadgarage (naast het politiebureau) kun je misschien parkeren. Is iets verder van de van Lochemstraat maar met de fiets ben je er zo. Kosten daar zijn 8 euro per dag. Als je de kosten van parkeren kunt declareren bij de werkgever is dat misschien ook nog een optie.
Of de stoute schoenen aantrekken en vragen bij winkels/bedrijven die er zitten met parkeergelegenheid of je daar gebruik van mag maken. Nee heb je ja kun je krijgen.

tienus63

Re: Parkeervergunning Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 14:14

Mag de medicatie überhaupt in de auto blijven liggen? Zeker als de auto op een openbare plek staat.

Als ze een worm spuiten jatten is niet zo’n ramp, maar slaap/vedovingsmiddelen, zware pijnstillers, euthansinaat etc is is natuurlijk linke soep.
En voor dealers en gebruikers interessant.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 16:50

Vandaar ook mijn opmerking. Ik zou ook niet graag met een tas noodmedicatie over straat fietsen 's nachts. Dan heb ik liever dat ze de auto open breken :+

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 17:06

Helemaal waar, je krijgt voor minder mes op je strot gezet.

koeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 20:53

Hoe gaat het TS? Heb je een oplossing gevonden?

GerenGer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-26 14:42

koeke schreef:
Hoe gaat het TS? Heb je een oplossing gevonden?

Nog niet, ben nog in gesprek met de gemeente, ze gaan kijken of ze me toch een parkeervergunning kunnen verlenen. En anders zet ik m ergens buiten het centrum neer.

GerenGer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-26 17:29

Ik heb contact gehad met de gemeente en ze kunnen mij een parkeervergunning verlenen op het adres waar ik kom te wonen, dus dat is super fijn van ze. Ik kan m dan wel parkeren voor mn huis en in de straat, maar dit zijn wel openbare parkeerplekken. Nu heb ik wel een beetje gedoe met de werkgever. Hij gaf aan dat het de verantwoordelijkheid is van de werknemer dat de auto op een veilige plek komt te staan. En de woonkeuze van de medewerker is een privé aangelegenheid. Maar ik ben voor deze functie verhuisd dichtbij de praktijk in het dienstgebied. Ik heb niet veel de keus gehad, en mag al blij zijn dat ik iets heb kunnen vinden in deze woningcrisis en in Enschede zijn er gewoon veel meer woningen beschikbaar. En principe hoort een praktijk toch ook verzekerd te zijn voor tegen diefstal etc.? Je kan van een jonge dierenarts ook niet verwachten dat die een heel eigen huis met eigen privé parkeer terrein kan kopen. Ze gaven ook aan dat ik als werknemer zelf verantwoordelijk ben voor de kosten. Maar het is de auto van de praktijk, ik heb het nodig voor m'n werk en de diensten, dus ik had zelf het idee dat dat wel valt onder de verantwoordelijkheid van de werkgever.

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 18:46

Als je dichtbij de praktijk woont kun je er ook voor kiezen om met je eigen auto naar de praktijk te rijden en dan te switchen. Dan zet je de eigen auto bij huis. Het is de keuze van de dierenartsenpraktijk om in de binnenstad te gaan zitten, dan mag er wel iets meer begrip zijn voor parkeerproblemen vind ik, helemaal als er ook weekend en spoeddiensten bijkomen. Bij goed werkgeverschap in deze sector hoort dit er wel bij.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 19:53

Wat fijn dat de gemeente mee wil denken!

Ik snap het dat je werkgever het niet prettig vindt dat je auto op een openbare parkeerplaats staat, maar dan zullen ze toch echt zelf met een andere oplossing moeten komen.

Ik zou dan ook voorstellen dat je de auto bij de praktijk laat en daar naar toe rijdt. Ik weet niet of dat voor jou ook een optie is?

GerenGer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-26 20:19

Ja ik moet alleen 1x in de week avond en nachtdienst doen door de week en ook weekenddienst, en dat moet vanuit huis. Dan moet ik binnen een korte tijd bij het spoedgeval kunnen zijn en niet eerst met eigen auto naar praktijk en vanuit daar naar een spoedgeval, dat gaat teveel tijd kosten.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 20:27

Dit is misschien meer iets om ff juridisch goed uit te zoeken.
Ik weet niet of juridische loket hier iets mee kan?

Is dit jouw 'eigen' auto voor werk of roulerende werkauto?

Als het 'eigen' is kan je misschien wel iets doen met beveiligingen en misschien is er wel een soort dashcam die je online kan volgen ofzo?
Volgens mij mag je vanaf eigen huis niet filmen op de openbare weg, en misschien ook niet altijd een optie omdat je niet altijd op 1 vaste plek staat.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 21:34

GerenGer schreef:
Ik heb contact gehad met de gemeente en ze kunnen mij een parkeervergunning verlenen op het adres waar ik kom te wonen, dus dat is super fijn van ze. Ik kan m dan wel parkeren voor mn huis en in de straat, maar dit zijn wel openbare parkeerplekken. Nu heb ik wel een beetje gedoe met de werkgever. Hij gaf aan dat het de verantwoordelijkheid is van de werknemer dat de auto op een veilige plek komt te staan. En de woonkeuze van de medewerker is een privé aangelegenheid. Maar ik ben voor deze functie verhuisd dichtbij de praktijk in het dienstgebied. Ik heb niet veel de keus gehad, en mag al blij zijn dat ik iets heb kunnen vinden in deze woningcrisis en in Enschede zijn er gewoon veel meer woningen beschikbaar. En principe hoort een praktijk toch ook verzekerd te zijn voor tegen diefstal etc.? Je kan van een jonge dierenarts ook niet verwachten dat die een heel eigen huis met eigen privé parkeer terrein kan kopen. Ze gaven ook aan dat ik als werknemer zelf verantwoordelijk ben voor de kosten. Maar het is de auto van de praktijk, ik heb het nodig voor m'n werk en de diensten, dus ik had zelf het idee dat dat wel valt onder de verantwoordelijkheid van de werkgever.

Wat ziet werkgever als een veilige en als een onveilige plek?

GerenGer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-26 21:43

siskeh schreef:
Dit is misschien meer iets om ff juridisch goed uit te zoeken.
Ik weet niet of juridische loket hier iets mee kan?

Is dit jouw 'eigen' auto voor werk of roulerende werkauto?

Als het 'eigen' is kan je misschien wel iets doen met beveiligingen en misschien is er wel een soort dashcam die je online kan volgen ofzo?
Volgens mij mag je vanaf eigen huis niet filmen op de openbare weg, en misschien ook niet altijd een optie omdat je niet altijd op 1 vaste plek staat.

Nee het is de auto van de praktijk.

GerenGer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-26 21:43

Exitium schreef:
GerenGer schreef:

Wat ziet werkgever als een veilige en als een onveilige plek?

Ja weet niet, platteland vind die wel veilig, maar Enschede schijnt wel eens autodiefstal voor te komen.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 21:59

Ik zou het bij hem terug leggen, dat hij met een voorstel komt voor oplossingen

Susan88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 22:02

Je kan in ieder geval een stuurslot erbij doen, dat scheelt ook al. Indien mogelijk de meest waardevolle/risicovolle spullen eruit halen (in de tas bij de deur zetten oid?).

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 22:27

loulou schreef:
Ik zou het bij hem terug leggen, dat hij met een voorstel komt voor oplossingen

Dit inderdaad :). Er is een enorm te kort aan dierenartsen, dus ik neem aan dat ze wel meebewegen.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 22:33

Vervelend zeg!
Wat staat er in je overeenkomst over het gebruik van de dienstauto?
Ik zou alles nog eens goed (laten) uitzoeken en dan zelf met een voorstel komen en bespreken met je werkgever.
Is de auto ook voor privegebruik?
Is het herkenbaar als auto van een dierenarts? In dat geval is er wel extra risico op inbraak.( Sommige mensen zijn op zoek naar medicijnen.)
Succes.

GerenGer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-26 23:16

senna21 schreef:
Vervelend zeg!
Wat staat er in je overeenkomst over het gebruik van de dienstauto?
Ik zou alles nog eens goed (laten) uitzoeken en dan zelf met een voorstel komen en bespreken met je werkgever.
Is de auto ook voor privegebruik?
Is het herkenbaar als auto van een dierenarts? In dat geval is er wel extra risico op inbraak.( Sommige mensen zijn op zoek naar medicijnen.)
Succes.

Ja auto is herkenbaar als dierenarts auto. En alleen voor werk, niet voor privé, maar ik moet wel de kosten op me nemen qua parkeervergunning.
Ze komen niet echt met een alternatief. Ik kan m daar neerzetten maar als er dan misschien wel wat gebeurd zeggen ze dat dat mijn consequenties zijn, terwijl dat nergens staat zwart op wit en een praktijk hoort hier volgensmij voor verzekerd te zijn.
Er staat niks in mn contract over de praktijkauto of eisen daar aan gesteld.
Er is inderdaad een tekort aan dierenartsen en ben verhuist voor de praktijk naar de dienstregio. Hoop dat ze wat mee gaan denken.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 23:41

In dat geval zou ik de auto niet eens mee naar huis nemen. Als dat inhoudt dat ik qua standby eerst naar de praktijk zou moeten of geen standby zou kunnen draaien, so be it. Werkgever kan er niet vanuit gaan dat iedere werkgever de beschikking heeft over een parkeerplaats op afgesloten terrein, en aan de openbare weg loop je overal risico. Dat gaat een werkgever niet op mij afschuiven.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-26 06:39

Exitium schreef:
In dat geval zou ik de auto niet eens mee naar huis nemen. Als dat inhoudt dat ik qua standby eerst naar de praktijk zou moeten of geen standby zou kunnen draaien, so be it. Werkgever kan er niet vanuit gaan dat iedere werkgever de beschikking heeft over een parkeerplaats op afgesloten terrein, en aan de openbare weg loop je overal risico. Dat gaat een werkgever niet op mij afschuiven.

Mee eens, ik zou hem zeker op de praktijk laten staan. Mag je niet op de praktijk slapen als je nachtdienst hebt?

GerenGer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-26 10:40

Ja het liefst wil ik ook een eigen auto maar ik kan ook geen vergunning voor twee auto's op één adres aanvragen. Bij de praktijk zelf is trouwens niet eens eigen privé parkeerplek, daar staat die ook aan de openbare weg

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-26 10:46

Jeetje wat een situatie en ik snap wel dat je speciaal verhuisd bent dat je eigenlijk er toch voor wil gaan. Maar ze mogen ergens blij zijn dat ze weer een dierenarts in dienst krijgen, hier is het echt drama, zelfs paraveterinairen is moeilijk, wat mede komt door alle grote ketens natuurlijk. Als je meer op je strepen staat en meer aangeeft dat het dan ophoud? Of wil je dat risico liever niet nemen?

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-26 11:35

Faniek schreef:
Jeetje wat een situatie en ik snap wel dat je speciaal verhuisd bent dat je eigenlijk er toch voor wil gaan. Maar ze mogen ergens blij zijn dat ze weer een dierenarts in dienst krijgen, hier is het echt drama, zelfs paraveterinairen is moeilijk, wat mede komt door alle grote ketens natuurlijk. Als je meer op je strepen staat en meer aangeeft dat het dan ophoud? Of wil je dat risico liever niet nemen?

Ik denk dat je zelfs geen andere keuze hebt dan aangeven dat het ophoudt. Hoe kun je nou zelf verantwoordelijk zijn voor die bus dat is toch niet te betalen als er wat gebeurd en ook niet te verzekeren als het niet je eigen auto is?

GerenGer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-26 18:03

Faniek schreef:

Ja en ze waren ook echt lang opzoek naar een dierenarts omdat weinig hiernaar toe wilden verhuizen en ik heb wel die stap gezet. Maar ik kan waarschijnlijk een parkeervergunning krijgen van de gemeente maar hier gaat wel paar werkdagen overheen, maar tot die tijd kan ik met het openbaar vervoer naar de praktijk en waarschijnlijk heb ik net optijd voor mn diensten de vergunning zodat ik de auto vlakbij kan zetten. En we hebben nu afgesproken dat als ik 'm naast m'n woning kan neerzetten het dan goed is en ik zorg ervoor dat ik al m'n belangrijke medicatie er uithaal en achter slot zet.