Bookvent 2026

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:52

Jullie hebben me overgehaald (was ook niet heel moeilijk :+)
Heb gevraagd om de Google Form voor het aanmelden en als mijn aanmelding definitief is ga ik hier hopelijk gezellig meekletsen *\o/*

(Vriendlief keek me even schaapachtig aan toen ik zei dat een bepaald kastje wel weg kon naar de opslag die we nu huren en dat daar heel mooi een boekenkastje kon komen te staan 8-) , en toen zei hij : Ja gewoon doen, je houdt van lezen dus waarom niet :+ toen was ik definitief overstag want dat kastje moet dan natuurlijk wel gevuld gaan worden }> }>

Dorus

Re: Bookvent 2026

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:53

Wat een lieve reactie van je vriend <3

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:53

Ceytjuh, de link staat in de op, klik op het grote woord aanmelden :)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:54

Leuk! En lief van je vriend inderdaad!
Mijn man keek me aan toen ik gek was toen ik dat pakket boeken uitpakte :')

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:57

Paardennamen schreef:
Ceytjuh, de link staat in de op, klik op het grote woord aanmelden :)

Oh gut, ik voel me nu officieel blond |o :+ thanks! (mijn nachtdienstenreeks en weinig slaap maken me er niet slimmer op :o )

@Dorus : Ik zie nu je naam en wat grappig, onze stamkroeg heet Dorus }> Als ik jou als lootje ga krijgen dan heb ik snoodse plannen :')

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:04

Daihyo schreef:
Leuk! En lief van je vriend inderdaad!
Mijn man keek me aan toen ik gek was toen ik dat pakket boeken uitpakte :')

Mijn man weet niet eens dat ik mee ga doen O:)

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:08

Hahahaha, dat kan ook nog!

Ik heb me voor beide edities volgens mij nu aangemeld, ik zal vanavond even een kort voorstelrondje doen in mijn nachtdienst :j

Mjin Goodreads pagina staat nog in de kinderschoenen, maar die wordt ook de komende tijd bijgevuld omdat ik ook meedoe met de TBR takedown
Ik heb er zin in *\o/* *\o/*

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:50

Dit :+

ryukapple schreef:
Waarschuwing als je meedoet kan het zomaar zijn dat je boeken verzameling exponentieel groeit :')

Ik zal mijzelf ook voorstellen. :9k

Ik ben Magda, 35 jaar oud en woon samen met mijn man en kat in het hoge noorden. Ik doe dit jaar graag weer met de 12 daagse, maar ik kan ook een extra plek opvullen als er een oneven aantal is. :)

Lezen is voor mij een heerlijke ontspannen hobby. Ik heb het nodig om dingen rustig op de achtergrond te kunnen verwerken en wil daarom het liefste ook boeken hebben die je meenemen naar een epische fantasy wereld. Urban fantasy lees ik ook wel regelmatig though, denk aan All Souls van Deborah Harkness bijvoorbeeld of Darren Shan (heerlijk old school YA).

A reader lives a thousand lives before he dies. The man who never reads lives only one.

Epische fantasy, dark fantasy, horror, vampire, werewolf, witch, southern gothic... Het kan mij niet donker genoeg zijn. En bedoel ik donker zoals de serie Bloedwetten of Empire of the Vampire of All Souls. Er moet wel echt een goed verhaal aanwezig zijn. Ik ben daar nog wel zinnig in zegmaar.

Enkele top schrijvers zijn voor mij dan ook:
❤︎ Jay Kristoff
❤︎ Richard Swan
❤︎ Sophia Drenth
❤︎ Robin Hobb
❤︎ Erin Morgenstern
❤︎ John Gwynne

En nog diverse losse boeken zoals:
❤︎ Alchemised van SenLinY
❤︎ November van Thomas Olde Heuvelt
❤︎ When Devils Sing van Xan Kaur
❤︎ The Buffalo Hunter Hunter van Stephen Graham Jones
❤︎ Horseman van Christina Henry
❤︎ Vampires of El Norte van Isabel Canas

En zo heb ik nog veel meer veelbelovende boeken staan die ik nog moet lezen. Ietwat te veel wellicht want ik heb een lichte koopverslaving mbt boeken. :Y)
De abonnementen op Illumicrate (Nevernight) en Owcrate helpen wellicht ook niet per se mee. En ondertussen sta ik nog steeds op de wachtlijst van The Broken Binding en Fairy Loot Epic.

Ik houdt mijn boeken bij via Goodreads. De boeken die ik echt nog fysiek zou willen hebben, staan op mijn wenslijst voor de bokt adventskalender. De boeken waarvan ik dit nog niet weet, heb ik als ebook beschikbaar staan. Dit doe ik uit voorbedachte rade want anders gaat het helemaal mis. :o
Verder heb ik nog een excel bestand waar ook de boeken van mijn man in staan. Die leest vooral thrillers, waar ik minder mee heb en niet per se op GoodReads er bij hoef te hebben. De link daarvan staat in de enquête die ik ingevuld heb.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:54

Zo ik heb me aangemeld voor alle twee :D
Ik hoop wel dat het goed is gegaan met mijn link naar GR, dat vond ik moeilijk te zien in het formulier.
Anders bij deze:

https://www.goodreads.com/user/show/185712987

Leuk al die nieuwe aanmeldingen en ook de voorstel rondes van de mensen die afgelopen jaar/jaren al mee hebben gedaan. Het was afgelopen jaar mijn eerste jaar en soms haal ik nog wel eens door elkaar welke woonplaats of hobby nou ook al weer bij wie hoorde.

Ik meld me vol enthousiasme weer aan omdat ik het afgelopen jaar echt heel leuk vond om mee te doen. De algehele sfeer in het topic en de app zijn echt gezellig! Daarnaast MOET ik wel meedoen omdat ik al ZES boeken van de kalender van afgelopen december heb gelezen :')
Vandaar ook dit jaar voor de 12 en de 24 daagse kalender aangemeld om de TBR stapel weer lekker aan te vullen :D
En stiekem was ik ook jaloers op iedereen die afgelopen editie aan twee kalenders mee deed, en nog lekker aan het uitpakken was, toen ik al klaar was

Officieel voorstellen dan maar:

Mijn naam is Jet en ik woon in Friesland samen met man en drie kinderen, hond en kat. We hebben sinds afgelopen zomer geen paarden meer aan huis, wel heb ik nog een veulen in de opfok staan. We zijn op zoek naar een nieuw huis met minder bijgebouwen. Ik werk vier dagen in de week bij een gemeente bij de afdeling voor bouwvergunningen.

Naast mijn werk ben ik graag aan het wandelen, boeken lezen of puzzelen (zowel legpuzzels als puzzelboekjes). Verder ben ik wat zoekend wat te doen met mijn vrije tijd nu er geen paarden meer aan huis staan. De afgelopen periode ben ik vooral heel erg tot rust gekomen, wat ook wel nodig was.

Wat lezen betreft heb ik een tijd een leesdip gehad, daar is sinds vorig jaar niet veel meer van te merken. Kwa genres heb ik best een brede smaak en lees ik graag (Scandinavische) crimi’s/misdaad, literatuur, historische fictie/romans, een beetje fantasy, thriller, non-fictie (auto)biografie en waargebeurde verhalen. Verder vergeet ik vast nog iets en sta ik open voor van alles om te ontdekken.

Door de kalender en de app van vorig jaar ben ik ook echt gemotiveerd gebleven om te blijven lezen, en het uitzoeken voor anderen heeft mijn blik op boeken weer breder gemaakt.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:05

Ik heb me aangemeld voor de 24 dagen. Maar twijfel stiekem of ik me ook niet voor de 12 dagen ga aanmelden…
Ik heb al zoveel ongelezen boeken :+

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:08

Gewoon mee doen, leuk toch!
Nee, gekheid, ik weet niet hoeveel je leest, ik mik op 24 dit jaar dus dat is precies even veel boeken er bij als er af als ik aan twee kalenders mee doe :D

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:30

Zo tijd om mij voor te stellen.
Ik ben Sanne, 34 jaar oud en woonachtig in het allerhoogste noorden van Nederland. Getrouwd met Frans en mama van 2 super lieve kindjes. Ook hebben wij 2 katten en een paard. Afgelopen jaar hebben wij een stuk aan kunnen kopen en daar willen wij dit jaar een paddock paradise op realiseren met de bedoeling eind dit jaar paard aan huis te hebben (+1). Daarnaast werk ik als projectcontroller in de bouw.

Voor het eerst meegedaan aan de 2024 editie waar ik een advent mocht maken voor Lau07 en een kreeg van Ryukapple. Heb ontzettend veel plezier gehad aan het samenstellen van het pakket en zelf een ontzettend gaaf pakket gekregen.

Ryukapple had het zo goed samengesteld met voor mij onbekende auteurs dat ik tijdens het lezen van veel van de boeken gelijk het vervolg of andere boeken van de auteur heb besteld. Voor mij is dit ook het leukste van de advent! Boeken krijgen binnen het genre wat ik graag lees (met uitstapjes naar vergelijkbare) van auteurs die ik nog niet kende!.
Voor de advent las ik eigenlijk enkel en alleen boeken van Stephen King, Thomas Olde Heuvelt en Dan Brown met wat "bekende" uitstapjes (Harry Potter en Darren Shan).
Na onze huwelijksreis naar IJsland in 2021 een voorliefde ook gekregen voor scandinavische trillers. Zelf bijna de gehele Erlendur reeks van Arnaldur Indridason compleet. Ryukapple had "ik zie je" van Yrsa Sigurðardóttir in het pakket zitten die zo lekker weg las dat ik inmiddels ook een 2e boek van haar heb. En net als mijn 3 favo auteurs inmiddels ook zonder twijfel elk boek van haar zou kopen. Ook Steve Frech heb ik aan dat lijstje toegevoegd. Het boek "ik kan niet slapen" las zo lekker weg dat ik gelijk nog een boek van hem heb gekocht.
Een andere topper uit het pakket was Stallo van Stefan Spjut ook een heerlijk scandinavische thriller die ik heb verslonden!

Ik ben zelf niet van de prullaria, maar iets lekkers, kaarsen, boekenleggers vindt ik wel tof. Ook dit heeft Ryukapple fantastisch gedaan in haar advent.

Dit jaar mij aangemeld voor beide advents. Ik heb zelf genoten om onderzoek te doen naar de boek interesses van iemand anders en daarbij zelf ook bij titels te komen waar ik anders niet aan zou hebben gedacht of voorbij zou zijn gelopen in een boekenwinkel.

Zoals hierboven al een beetje weergegeven is lees ik vooral thrillers / horror met de laatste jaren een voorkeur voor scandinavische thrillers. Ik zou het leuk vinden om wat meer dark romance en horror te ontdekken. Red flag is wel kinder en dieren mishandeling. Smut heb ik geen probleem mee, mits het niet de hoofdlijn van het boek is.

Ik kijk weer ontzettend uit naar een jaar boeken uitpluizen, (nieuwe) mensen leren kennen en uiteraard te eindigen met toffe advent kalenders!

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 00:09

Afbeelding

Hallo allemaal,

Roos hier 44 jaar oud wonend in het Noord-Hollandse Uitgeest. Samen met mijn man heb ik 3 supermarkten, bijna 18 jaar geleden zijn we met de eerste begonnen. Thuis hebben we 2 bouviers en op dit moment 1 paard en 1 pony. Ook heb ik 1 paard in training staan.
Ik ben altijd al een lezer geweest. Zie de bovenstaande foto van 3 van 5 van mijn boekenkasten (hier staan mijn paard gerelateerde boeken niet op) Alle boeken die er bovenop liggen heb ik pas gekregen, die moet ik allemaal nog uitzoeken. zonder die boeken heb ik 336 boeken in die kamer. Ik heb mij opgegeven voor de 24 dagen :o
Zelf lees ik vooral romans, thrillers en boeken over de tweedewereld oorlog.
Sinds een tijdje een account op de app fluister dus de luisterboeken gaan tegenwoordig ook rap.
Laatst bijgewerkt door Ipsilonka op Vandaag, 00:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 00:11

Wat leuk dat er ook weer nieuwe mensen meedoen *\o/*

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 02:24

Superleuk om de voorstelrondes te lezen van iedereen :j

Ik heb me voor beide edities aangemeld, even een kort voorstelrondje :

Ik ben Cheyenne, 35 jaar oud inmiddels alweer (oef!) en ik woon samen met mijn betere helft en 2 hondjes in Rijssen.
Aan de Secret Santa edities heb ik de afgelopen 3x met veel plezier aan mee gedaan, ook aan de doggy editie. Dus in die topics is ook veel meer te vinden over mij als persoon als tip voor mijn lootje.
We hebben een fokkerij Gelders paard, en ik hou me daarnaast bezig met het werken in de zorg, als vaste nachtdienstmedewerker. Mijn huidige werk is werken met de doelgroep ouderen met dementie.

Bookvent had ik dus al eerder gespot, maar steeds te laat met aanmelden. Dus ik heb er enorm veel zin in om aan deze editie mee te gaan doen :j

Ik lees zelf voornamelijk Historische romans, gewone romans, autobiografieën, en psychologische romans, zelfhulp en zelfontwikkeling, gedrags- en cognitieve psychologie (heb veel boeken bijvoorbeeld over dementie en gedrag, etc), Sociale psychologie (Omringd door Idiotenreeks bijvoorbeeld),Emotionele Intelligentie en Mindfulness.
Maar een goed spannend verhaal kan ik ook zeker waarderen, ik ben absoluut niet van de Horror though.

Ik speel games als World of Warcraft, the Witcher, etc met veel ‘lore’ zoals we dat noemen, waar ook vaak boeken van zijn. Dus het fantasy genre is ook echt wel een top.

Toen ik 6 jaar geleden bij vriendlief in ben getrokken ging ik van een huis naar appartement, dus moest ik erg veel boeken wegdoen. Ook vorig jaar met de inzameling voor Ukkie heb ik mijn ‘goede’ boeken verkocht, dus er is weer ruimte voor een nieuwe verzameling :o

Oja, boeken aangaande paarden heb ik uiteraard ook, enkele van Monty Roberts, de Linda Tellington methode, etc.

Ik ben mijn Goodreads aan het opzetten, ik hoop ook dat gaandeweg deze maand ik de lijst zo compleet mogelijk heb met wat ik al in bezit heb en doe dus ook mee met de TBR Takedown omdat ik minder schermtijd wil hebben dit jaar en weer meer wil lezen.
Link naar mijn persoonlijke pagina : https://www.goodreads.com/

Foto met mn 2 harige hondenkinders vorige week
Afbeelding

Ik lees zowel Nederlands als Engels, ben ook gek op 2ehands boeken en kringloopjes afstruinen hiervoor.
Ik hoop gezellig met jullie mee te gaan doen en er een mooie editie van te maken samen *\o/*