Een groene keuken, en dan de rest van het huis?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 18:50

Ik zou daar na een week op uitgekeken zijn maar dat terzijde...
Ik zou dan liever een toupe kleur met zweempje groen er in kiezen. Dat is wat neutraler.

Je kunt de kleur evt terug laten komen in kussen hoesjes.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 18:55

Wij zijn bezig met een groene keuken van ikea, deze komt ook in een keuken die in verbinding staat met de woonkamer. Maar wij willen juist heel veel kleur in huis.

Afbeelding

Ballard_L

Re: Een groene keuken, en dan de rest van het huis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 19:15

Wij hebben groene tegels op de muur van de keuken. De rest van het huis is houtkleur en terra cotta :) in ons vorige huis hadden we donkerblauw, maar dit is toch veel warmer. Ik hou er wel van :) er komen ook prachtige combinaties voorbij!

Afbeelding

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 20:17

Wij zijn bezig met de aanleg van een groene keuken.
Afbeelding
Dit is niet de definitieve kleur, er zit blauw beschermfolie op. Het is meer mosgroen. De keuken is van ikea. Het blad wit met beige. Er komen witte tegels op de muur. Nu liggen de oude plavuizen er nog, in de toekomst komt er een pvc vloer met houtlook.
Ik vind trouwens een houten blad erg mooi, maar dat hadden we in onze oude keuken. En ondanks 4 lagen speciale lak kwamen er steeds beschadigingen in, deuken en krassen.

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 20:31

Ik moest ook een keuken uitkiezen voor mn appartement. Heb een licht eiken pvc vloer.
Uiteindelijk zandgrijze basis, licht blad met toetsen van grijs en beige erin, donkerhouten bovenkasten, en tegels van de aacentmuur in de badkamer ook tegen muur achter kookplaat.

Keuken (okee, vloer wordt visgraat)
Afbeelding

En kleurstelling van badkamer, de kleine groene tegel komt dus ook in de keukenAfbeelding

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 21:18

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 21:24

Wij krijgen volgende maand ook de keuken in ons nieuwe huis en zijn gegaan voor de Axstad frontjes van Ikea.
Dit is de showroom met vergelijkbare frontjes een greepjes:
Afbeelding

Wij krijgen een wat warmer blad:
Afbeelding

laetitia98

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 21:25

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier een beetje een impressie van mijn woning. Groene keuken met aardse tinten op de muur en heb het groen wel terug laten komen in de rest van de woning. Maar ik ben zelf fan van donker groen haha :o :o

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 21:46

Chantalla schreef:
Bedankt voor de voorbeelden! Een kleur kiezen die we zelf mooi vinden komt sowieso goed :j

We hebben beide al wat jaren groen op de muur. Maar als je dus een groene keuken hebt, wat doe je dan op de muur? Daar loop ik wat tegenaan.

Oud roze, okergeel?

Wij hebben een groene keuken, donker houten vloer, licht (nep)houten werkblad en oud roze op de muren.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 22:07

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Geen groene keuken maar wel 2 verschillende kleuren groen bij de keuken. Kun je misschien een beetje zien hoe iets combineert.

Als je naar een bepaalde keukenzaak keten gaat, teken niks.

Nu ben ik blij met onze keuken hoor, maar niet hoe destijds de gang van zaken ging.

Edit:
Ugh, blijkbaar is de boktupload een beetje stuk..
Laatst bijgewerkt door Mellow op 07-01-26 22:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 22:11

Jolien87 schreef:
Wij krijgen volgende maand ook de keuken in ons nieuwe huis en zijn gegaan voor de Axstad frontjes van Ikea.
Dit is de showroom met vergelijkbare frontjes een greepjes:
[ Afbeelding ]

Wij krijgen een wat warmer blad:
[ Afbeelding ]

Wij hebben dus ook de axstad.

Chantalla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-26 22:16

Bepaalde keukenzaken, of vooral de grote zaak erachter, vermijden we inderdaad. We kennen meer verhalen…

mar10tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 23:22

Wij hebben de kleur van de keuken op die wand en de hoek om doorgezet. Was een impressie vam de architect, en tja toen wilden we dat. Andere muren een zachtgroene/beige RAL kleur die daar mooi op aan sluit.

Rensjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 23:38

Foto's van begin van het jaar, nog niet heelal aangekleed toen. Nog altijd zo blij mee. Kleur op de muur is wat crème.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 23:43

laetitia98 schreef:
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Hier een beetje een impressie van mijn woning. Groene keuken met aardse tinten op de muur en heb het groen wel terug laten komen in de rest van de woning. Maar ik ben zelf fan van donker groen haha :o :o

Mooi hoor, ik vind de combinatie erg goed geslaagd!

Keldeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 23:59

Ik heb een roze keuken dus ik ben absoluut team kleur. Ik vind juist een grijze keuken een heel afleidend kil blok wat ontzettend je interieur gaat beïnvloeden.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 03:28

Keldeo schreef:
Ik heb een roze keuken dus ik ben absoluut team kleur. Ik vind juist een grijze keuken een heel afleidend kil blok wat ontzettend je interieur gaat beïnvloeden.

Oeh, heb je een foto?
Tijdens onze oriëntatie naar keukens kwam ik ook een prachtige zacht pastelroze keuken tegen, maar dat kreeg ik er echt niet in bij mijn man :')

Heel flauw, hij zou met alles akkoord gaan zolang er maar een afwasmachine kwam, maar bij het zien van de roze keuken wilde meneer opeens ook input geven ^) :+

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:32

Ik heb niet echt een groene keuken, maar juist groene accenten en de keuken zelf neutraler. Mocht ik dan ooit iets anders willen dan hoef ik niet meteen een hele nieuwe keuken ;-)

Ik probeer een foto te uploaden maar het uploaden werkt even niet.

Ladyingreen

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:37

Wij hebben een groene keuken. Echt groen groen. Donker dennengroen. En het is een bakbeest: kastjes (neppe ook) tot aan het plafond. RVS blad staat er prachtig bij.

Ik hou dus helemaal niet van gekleurde muren, ik hou van gekleurd meubilair met veel wit eromheen. De keuken is zo een soort meubelstuk geworden.

Heel veel kleuren combineren er mooi mee, vooral iets gedempte, lichte kleuren zoals roze, lila, pepermunt groen. Ik zal even kijken of ik je per PB een foto kan sturen.

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:06

leeslampje schreef:
Geïnspireerd door dit plaatje van Pinterest hebben wij ook net een groene keuken besteld. We gaan de komende tijd nog met een interieuradviseur aan de slag en kijken over afhankelijk daarvan over een paar maanden of deze kleur daar nog wel past of dat we het toch nog aanpassen. Het is voor een nieuwbouwwoning, dus we kunnen de komende maanden de bestelde kleuren nog wijzigen, dat geeft wel rust. Want ik vind het toch wel wat spannend merk ik :D

[ Afbeelding ]

Deze kleur groen zit ook op onze keuken, ook ongeveer deze opstelling maar dan met nog een hoek. Ik ben er echt heel blij mee, vind groen ook makkelijk te combineren. Wij hebben veel met goudaccenten gewerkt en een blauwe bank bijvoorbeeld, dat kan echt prima. Tenminste als je ze niet strak tegen elkaar aan zet maar dat verwacht ik niet. Ik vond het ook spannend maar ook juist eens wat anders dan anders.

Op de muren hebben wij Walnoot, een soort van beige tint, lijkt op singing sand.

Onze keuken komt weg bij Potman in Meppel, hele fijne zaak, volgens mij hebben ze deze kleur ook in de showroom staan.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:27

Set_Elkol schreef:
Wij zijn bezig met een groene keuken van ikea, deze komt ook in een keuken die in verbinding staat met de woonkamer. Maar wij willen juist heel veel kleur in huis.

[ Afbeelding ]

Ooooh geweldig dit! <3 <3 <3
Ben heel benieuwd naar het eindresultaat :D

Onze antraciet keuken is pas uit mei 22 dus ik mag er nog wel even tegenaan kijken :+

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:28

Wij zijn ook op zoek naar een nieuwe keuken. Begin februari is de overdracht van ons nieuwe huis. Er zit nu een knalrode keuken in ;(

Op mijn werk hebben we een groene keuken en het blad is van hetzelfde materiaal als de keuken. Mijn man vindt een groene keuken mooi. Ik ook, maar ik raakte er door mijn werk snel op uitgekeken. Ik kom maximaal 2 dagen per week op mijn werk.

Prachtig, maar niet voor mij :)

Overigens wil ik wel groene accenten en planten, want groen is mijn lievelingskleur.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:07

Ik heb geen groene keuken, maar meer groene accenten. Als ik dan ooit eens iets anders wil dan hoef ik niet de volledige keuken te vervangen.

Afbeelding

En dat komt dan in de woonkamer weer terug

Afbeelding

Anja_Joost

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:21

Hier ook een groene keuken. Op deze foto was hij net geplaatst (plintje moest er geloof ik nog aan). Ben er na drie jaar zeker nog niet op uitgekeken. Vind het zelf minder ‘hard’ dan zwart of antraciet, dat hadden we in ons vorige huis.
Voor de rest vrij neutrale kleuren. Vind de keuken mooi te combineren met alles.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:50

Popstra schreef:
Ik zou daar na een week op uitgekeken zijn maar dat terzijde...
Ik zou dan liever een toupe kleur met zweempje groen er in kiezen. Dat is wat neutraler.

Je kunt de kleur evt terug laten komen in kussen hoesjes.

Dat hoorde ik ook van vrienden maar ik ben er nog steeds blij mee. Ik vond het wit wat ik had juist saai. Zal nu altijd voor kleur gaan en als ik mijn huis verkoop slopen de nieuwe het toch wel eruit