Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz
CobCowgirl schreef:Wel een tof huis hoor! Wel gedateerd, dus ik snap dat je het op de schop wil gooien. Maar ik zou die houten kozijnen wel behouden.
Ohja, je zou evt ook ChatGPT kunnen vragen om tips/stappenplan en op basis van een bepaalde sfeer/kleuren/elementen een stijl te formuleren.
T is maar net wat jullie smaak is, maar ik zou mijn stijl helemaal kwijt kunnen in jullie huis haha!
.tamary schreef:Qua quooker voor heet water, ik heb op een huis gepast met zo'n ding. Geef mij maar een waterkoker of fluitketel. Ding sputttert kokend heet water als je iets meer water wil (grote mokken gewend), niet veilig voor kleine kinderen of ouderen, zeker niet omdat in dit geval ding geintegreerd zit met de gewone kraan.
Wel fijn trouwens zijn lades voor de pannen.
Urona447 schreef:Goede tips zijn er al gegeven! Ik persoonlijk ben fan van japandi/hotelchic stijl maar ook veel kleur spreekt mij aan dus mijn badkamer, wc en toilet zijn die stijl terwijl de hal en andere vertrekken veel kleurrijker zijn.
Ik ben juist heel blij met onze quooker en vooral met ons bruisend en gekoeld water functie.
Ik zou echt graag qua planten in jouw klimaat willen wonen maar mijn lijf vind dat niet leuk

Prairy schreef:Ja oliebol nou ben ik jaloers op je tuinIk zou echt graag qua planten in jouw klimaat willen wonen maar mijn lijf vind dat niet leuk
![]()
Mooie ruimtes in het huis!
Voor die garderobe kasten zou ik kijken voor alleen nieuwe deuren of deze schilderen (afhankelijk van je smaak). Denk wel dat ze super handig zijn.
De indeling van de badkamer vind ik een beetje vreemd. Ik zou het bad naast de douche doen en van de douche een dubbele maken.
Ik denk inderdaad dat wij veel dezelfde accounts kijken
Vwb lichtinval etc, daar zal een gewone architect niet naar kijken en al helemaal niet naar een lichtplan. Ik denk dat jullie beter af zijn met een interieur architect dan met een gewone architect. Die kijkt voor mijn idee/ervaring namelijk vooral naar de buitenkant van het huis en niet zo zeer naar handig, mooi en leuk binnen.
Ik heb overigens een losse Quooker met kleine wasbak en ik vind het echt een fantastisch ding. Gereviseerd gekocht op MP maar dat is voor jou waarschijnlijk niet zo handig
.
.haffiefreak schreef:Hoe bergen jullie de grote apparaten op?
We hebben een keukenmachine, dubbele en enkele airfryer, broodbakmachine, slowcoocker, en dan nog een aantal kleine apparaten zoals tosti apparaat, sinaasappelpers,
. Ik wil het liefst helemaal niks op het werkblad hebben. 
Marije112 schreef:haffiefreak schreef:Hoe bergen jullie de grote apparaten op?
We hebben een keukenmachine, dubbele en enkele airfryer, broodbakmachine, slowcoocker, en dan nog een aantal kleine apparaten zoals tosti apparaat, sinaasappelpers,
Ik krijg een walk-in pantry, en daarin moet alles passen. Ik wil het liefst helemaal niks op het werkblad hebben.
Marije112 schreef:Prairy schreef:Is er geen combi architect te vinden?
Bedoel je twee mensen die samenwerken of 1 persoon die beide kan doen?
Ir111 schreef:Zeker die eerste vind ik tof, met verlichting erin! Maar om nou je waterkoker in een kast te zetten!? Ik gebruik de mijne dagelijks, die staat tot echt op een plankje boven t aanrecht klaar voor gebruik.
.Prairy schreef:Marije112 schreef:
Bedoel je twee mensen die samenwerken of 1 persoon die beide kan doen?
1 persoon die beide kan doen.
Mijn grote apparaten staan in een dressoir onder de overkapping, niet heel handig maar in deze keuken heb ik niet meer plaats.
In mijn nieuwe huis komt een walk in pantry en misschien een aparte canning kitchen en een pantry en koelkelder. Ik ben alvast voorwerk aan het doen bij mijn man
.Aight schreef:Bij ons vervult de quooker niet alleen de functie als kokend waterkraan, maar hoefden we daardoor geen warmwaterleiding door te leggen vanuit zolder omdat het een mini boiler is. Nu direct warm water om af te wassen, zonder dat je een halve minuut staat te wachten omdat het vanuit boven moet komen.
Verder qua tips: lekker gaan kijken bij keukenzaken en voelen wat handig is als je de lades open trekt. Onze handigheidjes:
- Wij hebben relatief veel binnenlades, omdat we niet houden van bakjes oneindig doorstapelen bijvoorbeeld. Dan liever twee minder hoge lades.
- Geen push to open icm soft close, wij hebben normale greepjes
- boven de vaatwassen (die zit gewoon laag) en het aanrechtblad zit 10 cm loze ruimte voor vaatwasblokjes neer te leggen
- ovens op ooghoogte
- dubbele wasbak, een normale kant en een kleine kant voor afwasmiddel, vaatdoekje, borstel, sponsjes in te leggen. Die zijn dan iets meer uit het zicht
- Bedenk waar je kookplaat/afzuiging is en of je daar stopcontacten in de buurt wil om bijvoorbeeld soep te blenden in je pan met een staafmixer
- wil je een geintegreerde prullenbak of een losstaande, hoe makkelijk is die schoonmaken?
- als je veel van koken houdt, is je werkbladhoogte wel van belang
voor badkamer enkele bewuste keuzes:
- enkele wasbak, maar in een groot kastje met aan beide kanten veel legruimte ernaast. Je kunt er allebei voor staan en tegelijk tandenpoetsen/scheren/make uppen/haarstylen, maar hoeft maar 1 wasbak schoon te maken![]()
- douche voldoende afloop
- wij hebben een drain (vonden we mooier, maar minder fijn schoonmaken dan een putje)
- handdoeken opbergen/ophangen om te drogen waar?
- wij hebben een gietvloer op de badkamer en hoewel ik volgende keer een andere soort zou nemen omdat hij nat wel glad kan zijn is het echt een droom om schoon te maken, geen naden/voegen/randjes
Verder vooral inspiratie online en in het echt opdoen!
Cayenne schreef:
haffiefreak schreef:En heeft nog iemand tips voor een indeling van een hoek in een hoekkeuken?
Ik wil een u keuken, maar dan met een handige indeling in de hoeken.
Dus niet zo'n carrousel ding, daar kun je onmogelijk bij met schoonmaak.
Waar dat idee vandaan komt hebben we het maar niet over
haffiefreak schreef:En heeft nog iemand tips voor een indeling van een hoek in een hoekkeuken?
Ik wil een u keuken, maar dan met een handige indeling in de hoeken.
Dus niet zo'n carrousel ding, daar kun je onmogelijk bij met schoonmaak.
Prairy schreef:Top dat je een alles-in-1 gevonden hebt!
Ja bij mannen werkt dat vaak goed, als het hun idee maar isWaar dat idee vandaan komt hebben we het maar niet over