'De beste wensen'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 21:56

Maureen95 schreef:
Ik snap niet zo goed wat het probleem is eigenlijk. Nieuwjaar viel bijna in het weekend dus het is zo 5 januari. En je hoeft alleen maar dankjewel te zeggen toch? Fijn dat mensen iets tegen elkaar zeggen i.p.v. dat je compleet genegeerd wordt en aan het werk gaat toch? :D En handjes en kussen geven hoeft wat mij betreft ook niet. Maar als je gewoon de beste wensen terug zegt, ben je er zo vanaf :D

Nou echt. Zeuren om het feit dat mensen iets aardigs zeggen

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 22:27

Kinke schreef:
Maureen95 schreef:
Ik snap niet zo goed wat het probleem is eigenlijk. Nieuwjaar viel bijna in het weekend dus het is zo 5 januari. En je hoeft alleen maar dankjewel te zeggen toch? Fijn dat mensen iets tegen elkaar zeggen i.p.v. dat je compleet genegeerd wordt en aan het werk gaat toch? :D En handjes en kussen geven hoeft wat mij betreft ook niet. Maar als je gewoon de beste wensen terug zegt, ben je er zo vanaf :D

Nou echt. Zeuren om het feit dat mensen iets aardigs zeggen

Het punt is dat het meestal maar woorden zijn zonder echte betekenis. Dat hoeft voor mij niet zo. Zeker dat neppe zoenen met mensen waarmee ik dat niet wil vind ik niet zo nodig.

Maar goed, ik zeg braaf de beste wensen terug dan is het t snelste gedaan.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 22:29

Haha nee, hetzelfde en ik vergeet het ook nog vaak! We stonden op 1 Januari met een aantal de paarden buiten te zetten en niemand heeft t gezegd dus ben niet de enige :))

Tegenwoordig moet je het tig keer zeggen. In een kaartje. Op Facebook. Met oudejaarsnacht met aapjes. En daarna nog in real life.... hou op met me hoor :))

(Ik doe een kaartje en reageer op anderen)

Ps. Ik zoen niet en al helemaal niet collega's. Goede vrienden of familie kunnen een knuffel krijgen.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 23:27

Ir111 schreef:
Het punt is dat het meestal maar woorden zijn zonder echte betekenis. Dat hoeft voor mij niet zo. Zeker dat neppe zoenen met mensen waarmee ik dat niet wil vind ik niet zo nodig.

Maar dat is bij; Hoi! Hoe gaat het? Vaak niet anders hè?
Niet alleen de vraag, maar ook het antwoord.

Je kunt het zien als één beleefdheidsvorm en daar is eigenlijk niks mis mee. Mensen bedoelen het goed en vriendelijk.

Pikeur

Re: 'De beste wensen'

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 06:22

Ik heb er zelf ook helemaal niks mee maar vind het verder ook niet storend als mensen het tegen mij zeggen. Het enige waar ik mee zit is dat ik het initiatief dus nooit zelf zal nemen omdat ik simpelweg de dag erna alweer in het ritme van de normale dag zit en er niet meer aan denk. Als mensen dan ineens beste wensen zeggen voel ik me ineens zo'n aso dat ik er zelf niet aan gedacht heb.

wortel115
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 06:25

Hier in Australie komt dat niet met een hand en 3 zoenen dus ik kan er mee leven. Ik zeg gewoon beleefd beste wensen terug en laat het daarbij.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 06:51

Herkenbaar. Ik vind mezelf altijd zo karig met alleen 'de beste wensen voor 2026' of gelukkig nieuwjaar. Net of ik ze ná 2026 niet meer het beste toewens ... (voor 2027 kom je volgend jaar maar terug).

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 07:07

daantjuhhh schreef:
Ir111 schreef:

Maar dat is bij; Hoi! Hoe gaat het? Vaak niet anders hè?
Niet alleen de vraag, maar ook het antwoord.

Je kunt het zien als één beleefdheidsvorm en daar is eigenlijk niks mis mee. Mensen bedoelen het goed en vriendelijk.

Beide vind ik heel vermoeiend. Al die opgelegde en gemaakte beleefdheidsvormen. Steeds weer dezelfde oppervlakkige woorden. Net zoals de meeste kerstkaarten waar alleen een naam in staat. Je kan je er niet voor verstoppen en uit beleefdheid reageer ik netjes, maar deze weken kosten mij (te) veel energie daardoor.

Ik denk dat introvert of extravert zijn er ook veel verschil in maakt hoe je dit beleeft.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 07:34

Ja afschuwelijk! Zeker als je kantoor tot 5 januari uitgestorven is en op maandag iedereen verschijnt.

Ons kantoor is recht tegenover de koffiemachine, dus vooral in de ochtend was het aan de lopende band 'de beste wensen'. :') Maar zoals al eerder benoemd, zolang het alleen daarbij blijft is het prima.

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 07:48

Als ZZP'er met vaste klanten wens ik iedereen in de eerste week na de kerstvakantie een goed nieuwjaar en daarna stop ik. Geen handschudden en zoenen overigens, no thank you! Verder geen problemen mee.

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 08:07

Ik antwoord tegenwoordig met iets in de richting van: alle goede wensen, want alleen de beste is flauw.

Meestal kijken mensen je dan schaapachtig aan *D
Ik begin uit mezelf eigenlijk ook nooit met de beste wensen, ik antwoord alleen op anderen :Y)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 08:41

Ir111 schreef:

Zoenen met mensen waarmee je dat niet wilt heeft natuurlijk helemaal niks te maken met of iets wel of niet goed bedoeld is. En waarom zouden het woorden zonder betekenis zijn? Denk dat de meeste mensen toch echt iedereen wel het beste wensen

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 10:57

Ik denk ook wel dat ze me het beste wensen (of in ieder geval niks slechts :D ) maar het voelt allemaal zo algemeen. Dat is het natuurlijk ook want ik ga niet met bv de bakker het voorgaande jaar, zijn wensen en verlangens, etc doornemen om hem gepersonaliseerde, invoelende, beste wensen te geven. :+

Dus voor mij voelt het als een vriendelijke bij het moment in tijd passende frase die we gebruiken omdat dat sociaal wenselijk is. En daar doe ik braaf aan mee. Ik word er niet boos of gefrustreerd van maar het hoeft voor mij gewoon niet zo.

Maar ik heb ook niet veel met O&N, het terugblikken en plannen voor een nieuw jaar maken. Dat zal er ook wel mee te maken hebben.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 11:06

Ik maak me er niet druk om, het is maar een paar dagen in januari en soms is het aanleiding voor een leuk kort praatje met een collega die je normaal weinig spreekt.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 11:14

In vind het wel leuk wanneer mensen je de beste wensen wensen, zolang het maar bij woorden blijft :'). Van familie en goede vrienden vind ik een kus of een knuffel niet erg.

Ik snap, net als een aantal andere, niet zo goed waarom iemand zich daar zo druk om kan maken wanneer iemand je goed nieuwjaar wenst :D.