Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Zebrastreep schreef:Ik heb een helm van Fox voor de mountainbike. Geen vizier, wel met Mips ( als het zo heet) systeem wat meer bescherming biedt tegen een hersenschudding. Dit heb ik ook in mijn cap zitten.
Vind de helm in je bericht ook erg leuk!
Abus zoals hier meer benoemd is ook een prima merk.
En inderdaad super dat je kiest voor veiligheid. Tegenwoordig zijn helmen echt al een stuk leuker. Waar ik vroeger met een lelijke te grote grijze mannenhelm fietste heb ik nu een mooie witte met het fox logo en met leuke felle kleurtjes erop. Met mountainbiken vind ik toch dat het erbij hoort. En nadat ik van een val van mijn paard ook een hersenschudding heb gehad, ben ik zeker voorstander van een helm dragen.
Je hebt maar 1 hoofd.
Dit vind ik overigens ook van paardrijden en fietsporten. Zonder helm of cap vind ik je geen ruiter of sportfietser. Als ik een mountainbiker zie zonder helm vind ik ze kaal en niet af lijken
_Christina schreef:Hier een zonder vizier van uvex, dus wat dat betreft geen tip. Ik heb op motief en vervolgens comfort gekozen (binnen bewezen merken/crashtests), maar wat ik je wel mee wil geven: neem een (dunne) muts mee als je gaat passen. Met dit weer is het wel fijn als je helm met muts past.
germie schreef:Ik heb voor mijn mountainbike een helm, eentje van 12 euro van de Lidl. Voor gewoon fietsen heb ik er geen. Maar bij mountainbiken kan ik me voorstellen dat het risico wat groter is.
Er is geen noodzaak een duurdere helm aan te schaffen, het is net als met caps, ook de goedkoopste moet aan de eisen voldoen. Het is dan hooguit de pasvorm. Maar elke helm zit bij mij ongeveer hetzelfde, dus ik kan gewoon voor de allergoedkoopste gaan.
Jokonootje schreef:Ik heb een livall voor mijn dagelijkse fietstochten nadat mijn man 1,5jaar geleden een valpartij met de ebike heeft gehad en fors hersenletsel heeft opgelopen. En nog steeds aan het revalideren is.
Mijn tip ga vooral passen... De ene is de andere niet net als met caps
Prairy schreef:Ik zou ook gaan passen, ook al moet je daarvoor misschien een stukje rijden. Ik heb heel veel helmen gepast en ook binnen een merk zat lang niet alles lekker.
Ik heb volgens mij een Abus en nog een ander merk. Er staat mee nog iets bij over veiligheid bij bepaalde merken, dat die een extra feature hadden maar mijn hoofd heeft even geen zin om mee te werken...
leeslampje schreef:Heel verstandig denk ik TS![]()
En ik sluit me aan bij het advies om vooral wat helmen te gaan passen. Ik aasde bijvoorbeeld al lang op een specifieke Abus-helm voor het wielrennen, die perfect bij mijn racefiets matchtMaar bij het passen bleek dat dat merk niet lekker op mijn hoofd past, dus dat valt af. Hoe mooi en goed de helm ook is. Uiteindelijk voor iets totaal anders gegaan wat wel goed past. Met MIPS
Voor helmen zonder vizier kun je goed terecht bij bijv. een grote zaak als Mantel of 12gobiking of een lokale fietsenwinkel. Met vizier weet ik niet goed. Misschien hebben ze die ook wel.
Is een volledig dichte helm niet vreselijk warm in de zomer trouwens?
maaikemuis schreef:Ik vind het super goed dat je een helm wilt gaan dragen op de elektrische fiets, zo sprak degene met NAH na een val van een gewone stadsfiets met 15 km per uur. Je kunt, zelfs zonder hele rare fratsen, gewoon zo verkeerd terechtkomen.
Qua helmen, ga passen! Kies de helm uit die voor jou het fijnste zit en de beste pasvorm heeft voor jouw hoofd. Vizier, klep of kleur komen wat mij betreft op de tweede plaats. Mijn best zittende helmen zijn allemaal van Abus, schijnbaar is die pasvorm voor mijn smalle koppie perfect.
germie schreef:Zebrastreep schreef:Ik heb een helm van Fox voor de mountainbike. Geen vizier, wel met Mips ( als het zo heet) systeem wat meer bescherming biedt tegen een hersenschudding. Dit heb ik ook in mijn cap zitten.
Vind de helm in je bericht ook erg leuk!
Abus zoals hier meer benoemd is ook een prima merk.
En inderdaad super dat je kiest voor veiligheid. Tegenwoordig zijn helmen echt al een stuk leuker. Waar ik vroeger met een lelijke te grote grijze mannenhelm fietste heb ik nu een mooie witte met het fox logo en met leuke felle kleurtjes erop. Met mountainbiken vind ik toch dat het erbij hoort. En nadat ik van een val van mijn paard ook een hersenschudding heb gehad, ben ik zeker voorstander van een helm dragen.
Je hebt maar 1 hoofd.
Dit vind ik overigens ook van paardrijden en fietsporten. Zonder helm of cap vind ik je geen ruiter of sportfietser. Als ik een mountainbiker zie zonder helm vind ik ze kaal en niet af lijken
Dat laatste ben ik het echt niet mee eens. Ik vind juist de gp proeven rijden zonder hoedje geen gezicht. Kan er niet aan wennen met die glimmende lelijke caps. Dan is een klassiek model nog beter dan al dat blingbling.
Het maakt mij echt niet uit of je met of zonder cap rijdt of zonder helm fietst. Iedereen moet doen wat hem of haar het beste lijkt.
PSvanLot schreef:germie schreef:Ik heb voor mijn mountainbike een helm, eentje van 12 euro van de Lidl. Voor gewoon fietsen heb ik er geen. Maar bij mountainbiken kan ik me voorstellen dat het risico wat groter is.
Er is geen noodzaak een duurdere helm aan te schaffen, het is net als met caps, ook de goedkoopste moet aan de eisen voldoen. Het is dan hooguit de pasvorm. Maar elke helm zit bij mij ongeveer hetzelfde, dus ik kan gewoon voor de allergoedkoopste gaan.
Ik vind de stijl ook belangrijk. Zet ook niet iedere helm voor het paardrijden op, het oog wil ook wat.
PSvanLot schreef:Witje2 schreef:Wat goed! Ik heb vorig jaar een Sean fietshelm aangeschaft mét ingebouwde Bluetooth. Zo kan ik als ik alleen fiets podcasts luisteren én de omgevingsgeluiden horen. Als ik met mijn man samen fiets, kunnen we makkelijk met elkaar praten onderweg. Dit gebruiken we vaak in het buitenland, als we achter elkaar moeten fietsen.
De helm is goed verstelbaar, dus hij zit altijd goed. Ik vind het een hele fijne helm.
https://www.anwb.nl/webwinkel/p/110514/ ... FIEALw_wcB
Je link stuurt me niet door naar de helm, heb je nog een andere link?