Hoe vind je je stijl?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

capopjekop

Re: Hoe vind je je stijl?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 09:51

Je kunt ook eens gaan shoppen met een personal shopper. Bij van Tilburg kan dat. Je moet vooraf je maten door geven en dan hangen er al kleren klaar. En tijdens het passen zoekt de ps ook nog naar andere items die bij je passen.

Verder heb ik zelf geen stijl dus ik lees mee :')

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 13:13

Kimbers schreef:
senna21 schreef:
Weet hebben welke kleuren je goed staan, is een goede basis. Dat beperkt het aantal miskopen. :+
Let wel: zwart voor het overgrote deel van de mensen niet de meest flaterende kleur.

Niet? Ik vind zwart juist altijd vrijwel iedereen mooi staan. Betekent dit nu dat ik geen smaak heb? :')

Niet meer als je de 50 voorbij bent en een zomer, lente of herfst type bent, dan doet (de goede) kleur veel meer voor je :j

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 13:01

Ik heb afgelopen jaar een kleuranalyse laten doen en daar echt wel wat aan gehad! Vond het ook echt kloppen dat sommige kleuren mij beter staan dan anderen.
Als je het geld hebt zou ik zeker naar een winkel gaat waar ze je kunnen helpen of een styliste met je mee laten shoppen.

Zelf vond ik pinterest niet zo handig omdat je daar zo veel uiteenlopende dingen vindt die lang niet allemaal gemakkelijk in de winkel te vinden zijn.
Het kan je wel goed inspiratie geven over hoe je bepaalde items in de kast kunt combineren. Vaak gaat het ook om het stylen van kledingstukken en niet alleen het gewoon aantrekken :Y) .
Dat laatste moet ik ook nog leren haha!

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 14:10

Een kleuranalyse vond ik inderdaad echt super handig (achteraf dan, vooraf had ik geen zin in die onzin).
Maar als je weet welke kleuren je mooier maken ipv er ziek uit laten zien, is dat echt al de helft van je goed voelen. En het laat automatisch al een heleboel kleding vanzelf afvallen uit je overweging. Scheelt ook weer keuzestress.

Ik zou daarnaast zeggen: kijk niet (te veel) naar mode. Maar kijk naar kleding die je sterke punten het beste naar voren laten komen. Vormen en accenten dus.
Tegenwoordig kun je echt alle soorten kleding overal krijgen dus je hoeft helemaal niet mee te doen met de grote ketens.

En ik vond zelf het allerbelangrijkste: kleding moet er vooral zijn om jou goed te doen voelen. Niet om te voldoen aan een bepaald (mode) plaatje. Hoe meer je kleding weet te vinden die daar bij past, hoe makkelijker je jezelf ook tevreden aankleed.

CobCowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 22:04

Ik zou ook een kleuranalyse aanraden en daarnaast gewoon echt Pinterest. Daar kun je ook je eigen lichaamsbouw invullen als zoekterm en zo krijg je vanzelf allerlei voorbeelden.

Verder denk ik dat een echte “stijl” ook komt vanuit je persoonlijke lifestyle en groter is dan alleen je kleding, dus ook je interieur, je auto en je activiteiten.

Solistar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 23:06

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:02

Oh leuk die youtube tip!

Als stappenplan zou ik dit aanraden

1. Omschrijf je wens voor jouw stijl in 3 kenmerken (bijv elegant, sportief, minimalistisch, comfortabel, excentriek, romantisch). Ga hiervoor om je heen kijken. Naar interieurs, naar kleding van anderen, naar je eigen kleding. Wat trekt je steeds weer aan en welk woord past daarbij?

2. Laat een kleuranalyse doen. Daarna kun je 75 procent vd kleding in de winkel laten hangen denk ik haha

3. Verdiep je in jouw lichaamsprofiel en wat jou het beste staat

4. Koop alleen nog items die aan bovenstaande 3 punten voldoen, dan heb je jouw stijl te pakken.

Pas daarna zou ik met een personal shopper aan de slag gaan. Die geef je dit lijstje dan ook mee. Zonder bovenstaand lijstje gaat diegene anders ook maar random wat bij elkaar verzamelen en dan krijg je vooral setjes ipv 1 stijl.

En eens met de post van koper. Het materiaal speelt een belangrijke rol.

En als je bovenstaande hebt gedaan, kun je het ook doortrekken naar je haar en make-up. :o?

Wdj

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:31

Hoe lossen jullie het 'combinatie-probleem' op? Ik vind het lastig om losse, apart gekochte items te combineren, want dan past of de kleur net niet bij de rest van mijn garderobe, of het mis-matcht qua silhouet. Wat zijn jullie tips om de items uit je garderobe beter te kunnen combineren?

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:59

Mijn ervaring is dat als je alleen maar dingen koopt die je echt heel tof vindt dat deze op de een of andere manier altijd wel bij elkaar passen. Heb je een voorbeeld van dingen die niet bij elkaar passen?

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:19

Wdj schreef:
Hoe lossen jullie het 'combinatie-probleem' op? Ik vind het lastig om losse, apart gekochte items te combineren, want dan past of de kleur net niet bij de rest van mijn garderobe, of het mis-matcht qua silhouet. Wat zijn jullie tips om de items uit je garderobe beter te kunnen combineren?

ik vind dit soms ook heel lastig, maar ik probeer in de winkel echt te bedenken of ik het ergens mee kan combineren.
Nu zie je momenteel vrij veel donkerbruin bijvoorbeeld, erg mooi en past bij mij MAAR dit heb ik vooralsnog weinig aangeschaft want ik vond dat ik geen geschikte schoenen had om er mee te combineren.
Afgelopen weekend heb ik bruine suède laarzen kunnen vinden en nu mag ik van mezelf ook bijpassende kleding kopen :) .

Wdj

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:28

Mm, ik denk dat ik in de post van Ladyson een deel van de oplossing gevonden heb. Als ik van mijn garderobe die kenmerken zou moeten benoemen, is er van iedere stijl wel iets aanwezig. Dus én elegant, én sportief, én zakelijk én, én etc. Ik vind het moeilijk om die stijlen te mixen. Een voorbeeld: ik heb een prachtig grijs lang colbert, die staat super op een strakker rokje met een mooie top eronder. Maar combineren met een trashy spijkerbroek is me nog niet gelukt, terwijl ik dat qua stijl ook heel leuk vind. Ik vind het 'post je outfit' topic hier op bokt ook overigens altijd erg leuk.

Ja, dat donkerbruin is mooi he! Stoere kleur vind ik dat!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:43

Wdj schreef:
Mm, ik denk dat ik in de post van Ladyson een deel van de oplossing gevonden heb. Als ik van mijn garderobe die kenmerken zou moeten benoemen, is er van iedere stijl wel iets aanwezig. Dus én elegant, én sportief, én zakelijk én, én etc. Ik vind het moeilijk om die stijlen te mixen. Een voorbeeld: ik heb een prachtig grijs lang colbert, die staat super op een strakker rokje met een mooie top eronder. Maar combineren met een trashy spijkerbroek is me nog niet gelukt, terwijl ik dat qua stijl ook heel leuk vind. Ik vind het 'post je outfit' topic hier op bokt ook overigens altijd erg leuk.

Hoe heb je het colbert met je spijkerbroek gecombineerd? En wil je de broek of het jasje de blikvanger laten zijn?

Ik heb twee stijlen. De ene is jaren '90 (alsof dat één stijl is :') Maar goed). De andere is understated chic English country, dus tweed en kabeltruien enzo. Die combineer ik niet met elkaar. Maar ik zorg er wel voor dat kledingstukken die ik toevoeg aan mijn garderobe bij één van de twee passen.

Misschien er uiteindelijk mee leren leven dat je colbert en je trashy broek een eigen community willen in je garderobe?

Wdj

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:14

Koper schreef:
Wdj schreef:
Misschien er uiteindelijk mee leren leven dat je colbert en je trashy broek een eigen community willen in je garderobe?

ja, denk dat dit het in grote lijnen is....:-)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:32

Ik weet niet hoe ze eruit zien qua model en precieze kleur enzo, maar zou je iets aan kunnen trekken wat bij het colbertje past (mooie blouse, hippe pumps, kleine sieraden) en dan die broek als statement item? Of juist andersom, sneakers onder die broek, t shirt met een print ofzo en dan dat colbertje als blikvanger?

Als dat niet werkt dan is het denk ik het beste om met twee paralelle garderobes te leven.

Solistar

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:07

Ik heb de app Stylebook. Ik wil niet ‘hip’ zijn maar duurzaam, en probeer daarmee allerlei nieuwe combi’s te maken en daardoor ben ik ook meer tevreden met wat ik al heb en weet ik wat ik mis. Ik vind die app echt een hele grote aanrader. Ook als je wel eindeloos wil uitproberen. Ik maak met die app soms een capsule en de rest stop ik onder bed. Is echt wel leuk. En ook handig als je in winkel staat, je kunt er echt gericht door shoppen en dit icm een kleur analyse voorkomt een hoop miskopen.

Je kunt er ook plaatjes van Pinterest in plakken en je eigen kleding naast zetten om te zien of je gelijkende combi’s kunt maken, en dan zien wat je nog nodig hebt.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:13

Wdj schreef:

Is dat niet sowieso een kwestie van smaak?

Ik hou zelf van print op print en color blocking. Paars en oker bijvoorbeeld ik hou ervan maar een ander kan zeggen dat past niet samen/dat vloekt.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:08

Jis_ schreef:
Wdj schreef:

Is dat niet sowieso een kwestie van smaak?

Ik hou zelf van print op print en color blocking. Paars en oker bijvoorbeeld ik hou ervan maar een ander kan zeggen dat past niet samen/dat vloekt.

Dit inderdaad.

Ik zou zelf juist die spijkerbroek combineren met dat colbert, en dan beetje stoer shirt onder het colbert en sneakers oid. Maar inderdaad dat is een kwestie van smaak -> stijl. :D