Verder heb ik zelf geen stijl dus ik lees mee
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Kimbers schreef:senna21 schreef:Weet hebben welke kleuren je goed staan, is een goede basis. Dat beperkt het aantal miskopen.![]()
Let wel: zwart voor het overgrote deel van de mensen niet de meest flaterende kleur.
Niet? Ik vind zwart juist altijd vrijwel iedereen mooi staan. Betekent dit nu dat ik geen smaak heb?
.
Wdj schreef:Hoe lossen jullie het 'combinatie-probleem' op? Ik vind het lastig om losse, apart gekochte items te combineren, want dan past of de kleur net niet bij de rest van mijn garderobe, of het mis-matcht qua silhouet. Wat zijn jullie tips om de items uit je garderobe beter te kunnen combineren?
. Wdj schreef:Mm, ik denk dat ik in de post van Ladyson een deel van de oplossing gevonden heb. Als ik van mijn garderobe die kenmerken zou moeten benoemen, is er van iedere stijl wel iets aanwezig. Dus én elegant, én sportief, én zakelijk én, én etc. Ik vind het moeilijk om die stijlen te mixen. Een voorbeeld: ik heb een prachtig grijs lang colbert, die staat super op een strakker rokje met een mooie top eronder. Maar combineren met een trashy spijkerbroek is me nog niet gelukt, terwijl ik dat qua stijl ook heel leuk vind. Ik vind het 'post je outfit' topic hier op bokt ook overigens altijd erg leuk.
Maar goed). De andere is understated chic English country, dus tweed en kabeltruien enzo. Die combineer ik niet met elkaar. Maar ik zorg er wel voor dat kledingstukken die ik toevoeg aan mijn garderobe bij één van de twee passen. Wdj schreef:Hoe lossen jullie het 'combinatie-probleem' op? Ik vind het lastig om losse, apart gekochte items te combineren, want dan past of de kleur net niet bij de rest van mijn garderobe, of het mis-matcht qua silhouet. Wat zijn jullie tips om de items uit je garderobe beter te kunnen combineren?
Jis_ schreef:Wdj schreef:Hoe lossen jullie het 'combinatie-probleem' op? Ik vind het lastig om losse, apart gekochte items te combineren, want dan past of de kleur net niet bij de rest van mijn garderobe, of het mis-matcht qua silhouet. Wat zijn jullie tips om de items uit je garderobe beter te kunnen combineren?
Is dat niet sowieso een kwestie van smaak?
Ik hou zelf van print op print en color blocking. Paars en oker bijvoorbeeld ik hou ervan maar een ander kan zeggen dat past niet samen/dat vloekt.