Welke co sleeper?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sky_As

Re: Welke co sleeper?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 15:16

Kijk idd vooral tweedehands, scheelt veel geld (geldt voor bijna alles, babys zijn qua kosten net paarden.... Als er baby bij staat is het standaard duur)

En 1 die makkelijk weg te rollen is, is wel een tip voor als je een keizersnede krijgt. Ik had dat niet, maar de hel als je naar toilet moet snachts en je moet op staan met zon ding naast je bed die niet (makkelijk) aan de kant kan....

Lienboon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 15:31

Ik had er ook een gehuurd, je hebt de co sleeper niet zo lang nodig, werd al snel ledikant (of ons bed :') )

Wat ik wel fijn vond aan de co sleeper is dat je hem iets schuin kon zetten ivm reflux na het drinken

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 17:00

Wij hebben een Novi Air geloof ik. Prima ding, wieltjes kunnen op slot en dat is fijn, maar het rolt niet fantastisch hoor. Hij kan aan het bed vastgeklikt en ook heel makkelijk los geklikt als je uit bed moet, maar zelf vind ik het fijner dat het bedje te rollen is naar behoefte en maken wij 'm dus niet aan bed vast.

Je kunt deze ook schuin zetten voor reflux en ik vind dat ideaal.

Waar ik goed naar zou kijken is of de zijkant helemaal naar beneden kan of maar deels. Bij deze Novi kan maar de helft naar beneden en ik weet niet of ik daar weer voor zou kiezen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 17:43

Wij hadden een chicco next to me en beide kids ongeveer een jaar/18mnd in geslapen :)

LilChar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 19:50

Wij hadden die van Lionelo die kan je ook kantelen voor reflux eventueel. Prima ding, nauwelijks gebruikt want beide kinderen hebben het eerste jaar tussen ons in gelegen.
Vooral niet teveel geld aan uitgeven, die van ons was ook van marktplaats en daar gaat die binnenkort weer op!

Sempre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 20:08

Bellex schreef:
Wij hebben de Maxi Cosi Iora
https://www.bol.com/nl/p/maxi-cosi-iora ... _iphoneapp
Hij kan naast en vast aan onze Ikea boxspring, matrasje is dan zo’n 5-10cm onder die van ons. Deze gekozen omdat hij een heel stuk ruimer was dan de vorige waar onze 1e met 3 maanden uit was gegroeid (toen 56cm). In deze had ze tot zo’n 70cm makkelijk gepast alleen kon ze toen al zitten en staan. Refluxstand is goud waard voor onze kindjes! Hij zet heel makkelijk op waardoor we hem ook meenemen op vakantie

Ja, deze is top! :-)

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 21:27

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 21:56

Ik geloof dat onze dochter met 5-6 weken richting haar eigen bedje ging.
Tot aan daar sliep ze nachts in het co bedje.
Eerste 2-3 weken aan mijn vriend zijn kant. Daarna aan mijn kant(eerder lukte niet omdat ik gewoon niet fatsoenlijk uit bed kon komen door mijn rug).

Richting 4 maand ongeveer deed ze haar overdagdutjes (met inslaaphulp) in haar eigen kamer+eigen bedje.
En uiteindelijk ging ze mij sochtends rond 5-6 wakker maken om daarna zelf verder te snurken _O-
En ook savonds vond ik haar dan ineens op ons bed ipv haar eigen bedje.
Dus toen besloten haar ook savonds/ voor de nacht in haar eigen bed+kamer te laten slapen.

De overgang is dus redelijk vanzelf gegaan bij ons.
Maar sws mogen wij absoluut niet zeuren :Y)
Ze is eigenlijk redelijk makkelijk

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 22:38

Ik had tweedehands een wiegje en daar had ik 1 zijkant uit gelaten. Zo was deze precies op goede hoogte icm onze boxspring en ook gewoon nog stevig.
Tot 5-6 maanden gebruikt, overdag ging hij in zn eigen kamer in zn ledikant.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-25 13:52

Jolliegirl schreef:
Ik raad je aan een ledikant te nemen met een kant die je open kunt maken/schuiven.

Dit heb ik ook gedaan.
Eerst een maxi cosi wiegje die schuin kon (ivm reflux). Toen mijn zoontje begon te rollen, zijn ledikant langs ons bed gezet en 1 kant open gehouden. Ik deed wel een zachte deurrol tussen de matrassen, zodat hij er niet tussen kon vallen.
Hij heeft daar geslapen tot 1j3m, toen hebben we hem in zn eigen kamer gelegd in een vloerbed.

Bij de tweede willen we het ook zo doen.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:59

Gowlan schreef:
Wij hadden een chicco next to me magic als cosleeper, naast een boxspring.
Voor het mooie had het fijn geweest als hij nog iets hoger in te stellen was.
Moet zeggen dat het wel goed ging, alleen door keizersnede toch wel een eind lastiger.

Deze hadden wij ook. Ik vond hem fijn omdat de zijkant naar beneden kan. En op wielen, zo kon hij ook naar mijn man zijn kant verzet worden :o
Maar hij kon ook "halfweg" staan, dat vond ik veiliger voor mezelf :+ Dan kon ik toch even aaien of voelen maar geen verkeerde beweging maken in mijn slaap.
Op 5 maanden is ze verhuisd naar een groot bed, ik vond hem wat te krap worden

Afbeelding

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:59

Ik had een 2e hands ikea ledikant van 15 euro waar je de zijkant uit kon halen en die je om kon bouwen tot een peuterbedje.
Zijkant eruit en lattenbodem op zo'n hoogte zetten dat hij gelijk zit met je eigen matras. Kwestie van evt 4 gaatjes in ledikantje boren.
Bedje zat onder het matrasje met 2 lijmklemmen aan mijn bed vast.
Toen ze meer gingen rollen zette ik de zijwand tussen de bedden in. Hierdoor ontstond er een rand van 15 cm waardoor ze niet in mijn bed konden rollen.
Voordeel van dit bedje vond ik dat ik geen aparte maat beddengoed hoefde aan te schaffen. Groot bed dus ze konden er lang in. Toen ze groter werden ging de zijwand erin en bodem omlaag en was het een gewoon ledikantje

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 00:55

Yessy schreef:
Gowlan schreef:
Wij hadden een chicco next to me magic als cosleeper, naast een boxspring.
Voor het mooie had het fijn geweest als hij nog iets hoger in te stellen was.
Moet zeggen dat het wel goed ging, alleen door keizersnede toch wel een eind lastiger.

Hier toevallig precies hetzelfde, dit is één van de hoogste cosleepers maar eigenlijk heb je nog 10cm hoger nodig voor een boxspring van (in ons geval) 70cm. Ik zou hem niet nieuw kopen, ontzettend duur ding en wij hebben de schommelfunctie nooit gebruikt plus hij reed niet super soepel op die plastic wielen. M'n oudste heeft er bijna een jaar in geslapen (tot ze echt te groot werd), de jongste tot een maand of 8, die probeerde eruit te klimmen dus toen was het klaar.

Ik zou hem zelf ook nooit gekocht hebben als ik wist wat ik nu weet haha. Mijn schoonouders hebben hem ons cadeau gedaan. :)
Maar inderdaad, hij had zeker 10-15cm hoger gemoeten. De schommelfunctie vond ik echt een onding, moet je alsnog met de hand blijven wiegen + daarmee kan het niet aan je bed vast.
Hier wel 2 kleine kinders qua lengte, dus ze hebben er beiden echt wel lange tijd in geslapen (denk zeker een maand of 10).
Zoontje paste er nog in toen hij een jaar en 2 maanden was, hij was toen ziek en heb hem toen in de co naast mij gelegd een nachtje (die al klaarstond omdat ik hoog zwanger was van onze dochter) om hem in de gaten te kunnen houden. Was door zijn ziek zijn niet bang dat hij eruit zou klimmen, maar in normale gevallen zou hij zeker er niet meer in hebben kunnen slapen haha.
Wat ik weer wel top vond was dat je hem gemakkelijk schuin kon zetten, met een giga reflux baby heeft dat echt wel geholpen.