Vanlifers!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-25 19:18

Wij hebben een Volkswagen California en daar rijden we voornamelijk Nederland mee rond.
2 jaar geleden ook wel een uitstapje naar Duitsland, Zwitserland en Frankrijk, afgelopen zomer rondje Vlaanderen, maar we hebben ook al vele plekjes in Nederland bezocht.

Onze bus heet gewoon "Bus" en ik cross er ook met paard in de trailer overal mee naartoe.
Het is onze tweede auto.

Dankzij het klapdak wel stahoogte, we slapen ook altijd boven.
Wij gebruiken onze bus als "tent op wielen", zoeken het voornamelijk in kleine groene campings.
Camperplaatsen blijven we liefst ver weg van, dat is niet ons soort manier van kamperen.
Afbeelding
Dit was een inimini camping in Groningen, max 5 plekken, 2 plekken waar een bus niet groter dan de onze kon kamperen.
Fantastische plek, hier houden wij van.

Afbeelding
En dit is m in zn andere functie, de trailer trekauto.

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-25 19:28

Ik hoop dat ik hier mee mag genieten van jullie prachtige vans.
Ik heb geen campervan, maar wel eigenaar samen met mijn vriend van een camperplaats, en zit in Willemsoord in de kop van overijssel. Met prachtige fietsroutes door Nationaal Park Weerribben-Wieden, en Koloniën Van Weldadigheid.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Jolijn8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-25 19:29

F_T schreef:
Ik heb daar bij camper 1 echt over nagedacht,

Voordeel busje is

Makkelijk parkeren,
Licht dus lagere wegenbelasting
Veel makkelijker in 'stealth modus' te gebruiken
Goedkoper op bijvoorbeeld ferries
En meer parkeerplaatsen en evt parkeergarages waar je in kan.
Meer geschikt voor dagelijks gebruik.

Ieder type camper, van formaat omgebouwde caddy, partner of Berlingo tot volledig omgebouwde bakwagen, paardenvrachtwagen of stadsbus heeft zijn voor en nadelen denk ik.

Dè ideale camper bestaat niet, alleen de ideale camper voor een specifieke camperwens.

Omdat het voor mij écht een tweede huis is en ik veeeeel weg ben is makkelijk kunnen staan belangrijk.
Voor jongelui die alleen hun roes willen kunnen uitslapen op een festival wat minder :D

Ik snap het, bedankt voor de uitleg! Het lijkt me inderdaad zeker makkelijker rijden in een stad en parkeerplaats zoeken

karuna
Drukke kabouter

Re: Vanlifers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-25 21:10

De belangrijkste reden dat ik zomers mijn bus neem. Een echte camper en een invalide parkeerkaatt is meest een onmogelijke combinatie. Het mag niet of het past niet. Bizar vaak ben je niet welkom met je kaart op de aangewezen plekken.

Mijn keuze kwa camperplaats is openbaar, beschikbaar gesteld door de plaats of instanties. Ik mijd liefst de particuliere plekken. Ik vind ze vaak te duur of te strak georganiseerd sardientjes stapelen (ik heb geen luxe, wifi, tv of douche nodig) en kwa mens pas ik er niet echt tussen. Met een oudere camper zonder luxe wordt ik best vaak met de nek aangekeken als je niet wilt meedoen met roddels of praten over de kleinkinderen. En voel ik me er niet op mijn gemak. Uit noodzaak heb je soms geen keuze

nayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-25 21:23

Ik ga even volgen, wie weet komen er nog leuke tips voorbij om weekendjes weg te gaan.

Wij zijn ondertussen aan onze 2e camperbus.
We doen vooral kortere tripjes, meestal 3 nachten.
De bedoeling is wel om op termijn ook langer weg te gaan.

Nr 1 was een zelf omgebouwde peugeot
boxer h2l2, Joylene :D
Leuke dingen mee gedaan.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Echter waren er 2 nadelen voor ons, het bed was net te kort voor mijn man om echt comfortabel te slapen en door de dubbele cabine was het reizen op zich niet zo comfortabel omdat die stoelen niet verstelbaar waren.

Dus Joylene verkocht en een mooie 2de hands buscamper op de kop kunnen tikken. Nieuwe naam ook 'Mieke'
Wel een heel verschil in luxe, veel meer als nodig voor ons maar als het zo op je pad komt <<)

We zijn nu een keer of 4 met Mieke weggeweest en het bevalt wel, op naar meer uitstapjes. Ook onze 2 chihuahuas zijn wel blij met meer bewegingsruimte binnen :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:29

Jolijn8 schreef:
Heerlijk! :)
Aan jou heb ik dus eigenlijk dezelfde vraag: waarom kies je voor een busje waar je niet recht in kan staan? Ik ben hier gewoon heel nieuwsgierig naar altijd hihi

Snap je vraag maar dat is dus niet zo :))
In de Volkswagen campers zit een hefdak met bed, maar dit bed kan je ook omhoog klappen zodat je gewoon rechtop kunt staan.
Ik wil wel even een keer een foto maken van hoe dit er uit ziet. Moet even mijn moment afwachten :-)

Zoals F_T beschrijft, ze zijn gewoon zeer geschikt voor dagelijks gebruik. En het ligt er aan natuurlijk wat er beschreven staat op kenteken maar wij willen onze eigen bus straks omkeuren van bus naar camper maar wel liefste met 4 zitplaatsen zodat we als gezin ook een dagelijkse auto hebben.
Voordeel is lagere wegenbelasting vanwege gewicht en ook makkelijk parkeren zeker ook als je veel in steden komt met parkeergarages.

Jolijn8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 14:44

Kiekeboefje schreef:
Jolijn8 schreef:
Heerlijk! :)
Aan jou heb ik dus eigenlijk dezelfde vraag: waarom kies je voor een busje waar je niet recht in kan staan? Ik ben hier gewoon heel nieuwsgierig naar altijd hihi

Snap je vraag maar dat is dus niet zo :))
In de Volkswagen campers zit een hefdak met bed, maar dit bed kan je ook omhoog klappen zodat je gewoon rechtop kunt staan.
Ik wil wel even een keer een foto maken van hoe dit er uit ziet. Moet even mijn moment afwachten :-)

Zoals F_T beschrijft, ze zijn gewoon zeer geschikt voor dagelijks gebruik. En het ligt er aan natuurlijk wat er beschreven staat op kenteken maar wij willen onze eigen bus straks omkeuren van bus naar camper maar wel liefste met 4 zitplaatsen zodat we als gezin ook een dagelijkse auto hebben.
Voordeel is lagere wegenbelasting vanwege gewicht en ook makkelijk parkeren zeker ook als je veel in steden komt met parkeergarages.

Bedankt voor je aanvullingen op mijn vraag :)