Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
troi schreef:Dan heeft die kip voor zijn dood dus een ongeluk gehad/ is gebotst of een andere impact waardoor hij een blauwe plek heeft ontwikkeld. Dat blijft dan zichtbaar.
Het transport van kippen naar een slachthuis is niet zachtzinnig dus komt best veel voor

Celiien schreef:Als een kip bedorven is, ruikt en voel je het echt wel hoor..
Die pootjes zijn altijd een beetje donker van kleur.
Andere kant je hebt hem nu al uit de verpakking. hoe ben je van plan hem nu te bewaren?
Zo in de koelkast lijkt mij toch geen strak plan, zeker voor je andere spullen.
raket schreef:troi schreef:Nou ja, je hebt hem uit de verpakking met beschermde atmosfeer gehaald, dus blootgesteld aan bacteriën. Nu terugdoen in die zak maakt daarvoor weinig uit. Max 2/3 dagen dan. Dat red je toch wel?
Ze heeft hem ook afgespoeld.
Water bevordert de groei van bepaalde bacteriën.
Wat een gedoe, zo'n kip.
raket schreef:troi schreef:Nou ja, je hebt hem uit de verpakking met beschermde atmosfeer gehaald, dus blootgesteld aan bacteriën. Nu terugdoen in die zak maakt daarvoor weinig uit. Max 2/3 dagen dan. Dat red je toch wel?
Ze heeft hem ook afgespoeld.
Water bevordert de groei van bepaalde bacteriën.
Herfstblad schreef:Echt ik ga stuk.![]()
![]()
![]()
Ik gooi hem wel weg en ga wel naar de appie vanavond om een nieuwe te kopen. Doet wel veel pijn qua duurzaamheid.

verootjoo schreef:Herfstblad schreef:Echt ik ga stuk.![]()
![]()
![]()
Ik gooi hem wel weg en ga wel naar de appie vanavond om een nieuwe te kopen. Doet wel veel pijn qua duurzaamheid.
Doe normaal. Je ruikt het gelijk als ie bedorven is. Deze kan je gewoon klaarmaken.
Hoe doe je dit normaal gesproken? Kook jij überhaupt wel eens
friezenfan2 schreef:Waarom wil je kip maken als je dat normaal niet eet?
Ik zou een kerst kip gerecht meenemen, daar staat aceen houdbaarheidsdatum op en door de bereidingswijze maak je het ook nog eens makkelijk klaar.
verootjoo schreef:Herfstblad schreef:Echt ik ga stuk.![]()
![]()
![]()
Doe normaal. Je ruikt het gelijk als ie bedorven is. Deze kan je gewoon klaarmaken.
Hoe doe je dit normaal gesproken? Kook jij überhaupt wel eens
Maar alle andere reacties snap ik ook niet; water bevordert de groei van bacteriën?
Er groeien echt niet meer bacteriën op je kip als je gewassen is.
Als je dit onder de kraan doet, kan je idd spetters krijgen in je keuken met kip, maar met de kip gebeurt verder niks.
Herfstblad schreef:verootjoo schreef:Maar alle andere reacties snap ik ook niet; water bevordert de groei van bacteriën?
Als je dit onder de kraan doet, kan je idd spetters krijgen in je keuken met kip, maar met de kip gebeurt verder niks.
Ik heb het idd wel onder de kraan gedaan
Herfstblad schreef:verootjoo schreef:Maar alle andere reacties snap ik ook niet; water bevordert de groei van bacteriën?
Ik heb het idd wel onder de kraan gedaan