Favoriete vorm aardappel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-25 20:33

Willen jullie lachen :')
Ik zag de titel van dit topic nadat ik aardappels had geschild (voor de stamppot) en dacht bij mezelf 'zo'n beetje langwerpige aardappel zonder deuken erin schilt het fijnste, dat antwoord ik straks wel.' Dacht ook nog bij mezelf 'maar dat zal iedereen toch wel vinden..' Net open ik het topic en ik snap nu wat er bedoeld wordt :+

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-25 20:37

Naomi_Jortje schreef:
Willen jullie lachen :')
Ik zag de titel van dit topic nadat ik aardappels had geschild (voor de stamppot) en dacht bij mezelf 'zo'n beetje langwerpige aardappel zonder deuken erin schilt het fijnste, dat antwoord ik straks wel.' Dacht ook nog bij mezelf 'maar dat zal iedereen toch wel vinden..' Net open ik het topic en ik snap nu wat er bedoeld wordt :+

Ohhh ja dit had ik dus ook!! Zonder ogen of rotte plekken, niet heel klein.... *D

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-25 20:41

Ik wilde het topic eerst favoriete soort aardappel noemen maar dat leek niet passend.
Vorm komt beter in de buurt.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Favoriete vorm aardappel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-25 20:57

Aardappels, heerlijk! Favoriete eten is ook gewoon Hollandse kost, AVG. Het ligt ook echt aan het gerecht wat ik het lekkerste vind. Bij de Hollandse pot dus gekookt of soms gebakken, maar bij wild de aardappel roosjes, maar als gerecht vinden we de rösti met spek erin en een spiegelei erover ook heerlijk.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-25 21:31

Mac Donald friet
Friet van de snackbar met schil
Curly fries
Vlaamse friet
aardappeltoefjes
Aardappelkroketjes
Wedges
Stamppot
Krieltjes met rozemarijn, tijm, zeezout

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-25 22:27

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-25 22:58

Het is toch wel een ondergewaardeerde groente, de aardappel. Het is, wanneer je er niet teveel van eet, heel gezond eten met vitamines en mineralen. (Dat kun je van pasta niet zeggen)
De standaard aardappel uit de supermarkt is inderdaad niet zo heel smakelijk. Een goede groenteboer heeft meer keuze, zoals Opperdoezer, Roseval, Gourmande, Biltstar.
Ik houd van bijna alle varianten, maar koken, bakken of uit de oven is wel wat het meest op tafel komt.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-25 23:03

In ongeveer alle vormen als het maar gebakken is :+

1: Echte Belgische friet maar wel met zoete mayonaise. Gewoon lekker uit het vet en zo heet dat je je bakkes verbrandt.
2: van die smiley gezichtjes van Aviko _O-
3: zoals mijn opa de gebakken aardappels maakte
4: de rest in gebakken vorm

Oh en echt goede knapperige zoete aardappel frietjes, dat is wel mijn favoriet.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-25 23:05

Afbeelding

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 01:50

Ik ben een enorme zeikerd met aardappels :+
Gekookt (zeker geprakt of met jus) en puree vind ik echt ranzig. Gratin en rösti eigenlijk ook niet te knagen maar ietsje minder afstotelijk. Aardappelkroketjes of van die toefjes hoeven ook niet.

Maar goede patat is waarschijnlijk mijn favoriete eten :') geroosterd uit de oven ook erg lekker, of goed(!) gebakken. Oh en gepoft vindt ik stom genoeg ook echt heel lekker, ook al blijft mijn familie vol houden ‘dat het bijna net als gekookt is’. Wat gewoon niet zo is :+

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 06:28

Vele vormen. Wij eten ze 2 a 3x per week gekookt, 1x in stampot, 1x gebakken, 1x frituurpan. Chips is ((helaas)) meest favoriet haha

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:42

Voor de mensen die toefjes en kroketjes het lekkerst vinden, hebben jullie in de pan gebakken aardappelgnocci al geprobeerd? Ook erg lekker!

Ik weet niet of ik een favoriete bereidingswijze heb... hangt af van waar ik het mee combineer.
Aardappel is sowieso :9

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 12:15

Gebakken gnocchi is inderdaad ook erg lekker.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:51

Gewoon zo gekookt of puree vind ik niks, ik eet het als ik het voorgezet krijg maar zal.dat niet zelf maken.
Maar geprakt door de boerenkool/andijviestamppot is al een stuk beter en de puree met een bouillonblokje, wat kerrie, peper, zout en geraspte kaas erdoor in een boerenkool ovenschotel (boerenkool alleen met kokend water overgieten, uitlekken en dan met gebakken spekjes en plakjes rookworst in laagjes in een ovenschaal doen met de aardappelpuree, wat geraspte kaas eroverheen, daarna nog ±20 minuten in de oven) is wel lekker.

Een enkele keer gebakken aardappelschijfjes met spekjes, ui, champignons en kapucijners met een lik mayonaise, heb daar mss 1-2x per jaar trek in en dan kan ik er ontzettend van genieten. <3
Liefst eet ik trouwens aardappelbolletjes, maakt niet zoveel uit of ze uit de airfryer of frituur komen, met een likje mayonaise. :9
Of die aardappelwafeltjes vd AH, die zijn vergelijkbaar met smiley frietjes van Aviko maar vind ik net wat fijner afhappen.
Maar gewoon knapperige goudgele tot lichtbruine Franse frietjes met patstkruiden of zout eroverheen en mayonaise, pindasaus of knoflooksaus ernaast kun je mij ook blij mee maken.
En chips natuurlijk. :+

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:09

De favoriete vorm van een aardappel is voor mij zo groot mogelijk met een egaal oppervlak, dat schilt lekker makkelijk.

Kwa bereidingswijze vind ik puree (door de puree pers) of gestampt in de stamppot erg lekker, maar gebakken op zijn tijd ook.

Zelf frieten snijden en frituren doen we ook.

En gekookte kriel met botersaus bij de asperges is ook wel heel erg lekker.

Maar we eten hier niet heel veel aardappel, ik maak ook vaak stamppot met een puree van pastinaak en knolselderij en 1 aardappeltje voor de binding.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:27

Patat, aardappelkroketjes, aardappelballetjes, opgebakken aardappeltjes. Gekookt lust ik wel maar met jus, met rundvlees.