Goede ervaringen met laminaat?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 00:59

Zelf heb ik laminaat van het merk Meister, 24 uur waterbestendig waardoor het ook prima in de keuken kan.
Het klik systeem van Meister is echt heel fijn, sterk en makkelijk te leggen.

Voordeel van laminaat over PVC vind ik hoe het voelt en ook wel het uiterlijk. PVC kan ik eigenlijk overal er uit halen, dat het plastic is is altijd wel te zien.

Zelf heb ik het gekocht bij de onlineparketshop.nl, die ook een bezoekruimte hebben in Lisse.
Erg vriendelijk geholpen, de pakketen die ik overhad mocht ik zonder problemen terug brengen.
Verder zou ik naar de wat grotere meubelboulevard gaan. Daar zitten meerdere vloeren zaken, lekker rondkijken en er zo achterkomen wat je mooi vind en wat minder.

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 01:17

Ik heb ook een Meister laminaatvloer in het hele huis (excl badkamer en toilet) :j Niet heel goedkoop (ook icm speciale ondervloer) maar na 4 jaar nog steeds als nieuw (behalve op de plek van de lekkage van de warmtepomp die ik niet direct opmerkte dan }:0 ) en blij mee.

Bambelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 12:50

Jildau, ik hoor vaker dat PVC makkelijker beschadigd dan laminaat. Bij laminaat schijn je dus weer heel erg op te moeten letten dat je niet alles kunt gebruiken in bijvoorbeeld de keuken, vanwege het vocht

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 12:57

Bambelien schreef:
Jildau, ik hoor vaker dat PVC makkelijker beschadigd dan laminaat. Bij laminaat schijn je dus weer heel erg op te moeten letten dat je niet alles kunt gebruiken in bijvoorbeeld de keuken, vanwege het vocht

Wij hebben waterdicht laminaat wat je zelfs in de badkamer zou kunnen gebruiken. Kan er dus gerust een emmer water over gooien. In de badkamer en washok hebben we tegels, rest van het huis boven en beneden hebben we dit laminaat. Ook in keuken en toilet.

boeflover

Re: Goede ervaringen met laminaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 13:02

Hier al 13 jaar Quickstep laminaat in huis, legt fijn en ze hebben ook een mooi systeem voor drempels of afwerklatjes voor bv een deurmat.
Qua waterdichtheid is het natuurlijk hout dus je moet een plas wel zsm opruimen, we hebben bij de deur een kleine opbolling daardoor. Ligt verder er ook na zoveel jaar nog strak in.

Bambelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 14:00

Jildau schreef:
Wij hebben waterdicht laminaat wat je zelfs in de badkamer zou kunnen gebruiken. Kan er dus gerust een emmer water over gooien. In de badkamer en washok hebben we tegels, rest van het huis boven en beneden hebben we dit laminaat. Ook in keuken en toilet.

Terecht, ik denk dat ik hier ook voor wil/ moet gaan. Weinig keuze ook denk ik als ik mijn laminaat een beetje goed wilt houden, ik heb namelijk een open keuken