Dus goed dat je er wat van hebt gezegd. Misschien voor dit jaar slikken en meedoen, en het op een ander moment even goed evalueren zodat het volgend jaar voorkomen kan worden
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Citaat:De kerstwerkgroep organiseert, maar die wijzen naar de directeur, want die zegt dat je moet meedoen.
Een aantal jaar geleden was er blijkbaar ook een collega die aangaf niet mee te willen doen. Die is toen blijkbaar onder druk gezet en moest mee doen. Erg bizar.
Ik weet dat ik formeel mag weigeren. Dit mogen ze helemaal niet verplichten, maar ik heb wat vd directeur “nodig” en wil dus liever positief in zijn hoofd zitten ipv als dwarsligger om zoiets. Dus ik voel me een soort van emotioneel klemgezet.
Plus dat blokkeren. Als ik blijf weigeren, dan moet geel dat lootjestrekken.nl blijkbaar opnieuw en daar heeft dan het hele team last van.
Makkelijkste oplossing is dus ws meedoen en dan een mail sturen over volgend jaar oid.
ikkedus schreef:Herkenbaar ja.
Alleen schijn ik nu voor iedereen het lootje trekken te blokkeren, omdat ik de enige ben die nog niet op de ‘ik doe mee’link heb geklikt.
juval schreef:leuk toch! goed voor het teamgevoel, saamhorigheid. Ik doe / deed overal aan mee, ook de dagjes uit en was er dankbaar voor dat er dingen georganiseerd werden.
zonnebloem18 schreef:Verplicht vind ik niet oké, maar ik hou hier wel enorm van. Eerst vooraf inventariseren wie mee wil doen en dan pas lootjes trekken.
Vorig jaar hebben we tijdens een groepssessie wel een kerstbal voor elkaar moeten kopen. Dat was wel verplicht, maar daar hoefde verder geen poespas bij.
juval schreef:leuk toch! goed voor het teamgevoel, saamhorigheid. Ik doe / deed overal aan mee, ook de dagjes uit en was er dankbaar voor dat er dingen georganiseerd werden.
ikkedus schreef:Update hier: ik ben net gebeld door mijn baas dat hij het eigenlijk nooit van mijn kant heeft bekeken, maar dat hij nu goed snapt waar ik vandaan kom.
Hij blijft wel bij zijn verplichte secret Santa, maar voor mij wordt een uitzondering gemaakt vanaf nu. En dat voelt erg prettig!
Thats_Me schreef:Ik ben team, jeej leuk! Maar dan wel vrijwillig. Gewoon op maandag een bericht rondsturen wie mee wil doen en dan vrijdag de lootjes laten trekken met iedereen die mee wil doen. Verplichten ben ik geen voorstander van. Zou dus ook echt voet bij stuk houden als je niet mee wil doen, dat is namelijk ook helemaal prima als je het niet leuk vindt.
ikkedus schreef:De kerstwerkgroep organiseert, maar die wijzen naar de directeur, want die zegt dat je moet meedoen.
Een aantal jaar geleden was er blijkbaar ook een collega die aangaf niet mee te willen doen. Die is toen blijkbaar onder druk gezet en moest mee doen. Erg bizar.
Ik weet dat ik formeel mag weigeren. Dit mogen ze helemaal niet verplichten, maar ik heb wat vd directeur “nodig” en wil dus liever positief in zijn hoofd zitten ipv als dwarsligger om zoiets. Dus ik voel me een soort van emotioneel klemgezet.
Plus dat blokkeren. Als ik blijf weigeren, dan moet geel dat lootjestrekken.nl blijkbaar opnieuw en daar heeft dan het hele team last van.
Makkelijkste oplossing is dus ws meedoen en dan een mail sturen over volgend jaar oid.
F_T schreef:juval schreef:leuk toch! goed voor het teamgevoel, saamhorigheid. Ik doe / deed overal aan mee, ook de dagjes uit en was er dankbaar voor dat er dingen georganiseerd werden.
Ook als het verplicht is,
Eigen geld kost dat je misschien niet hebt,
En inzet/energie buiten werktijd, energie die je misschien niet hebt?
ikkedus schreef:Update hier: ik ben net gebeld door mijn baas dat hij het eigenlijk nooit van mijn kant heeft bekeken, maar dat hij nu goed snapt waar ik vandaan kom.
Hij blijft wel bij zijn verplichte secret Santa, maar voor mij wordt een uitzondering gemaakt vanaf nu. En dat voelt erg prettig!
)