Theorie examen rijbewijs, welke zelfstudies zijn goed?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Reusje_xx

Re: Theorie examen rijbewijs, welke zelfstudies zijn goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-25 14:00

Ik heb na twee keer zakken ook een dagcursus gedaan en was meteen geslaagd. Zou het ook aanraden!

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-25 16:33

germie schreef:
billy3105 schreef:
Ik raad klassikale les aan, kost een duid, maar heeft voor mij wel er voor gezorgd dat ik zowel voor B als C mijn theorie in 1 keer haalde zonder problemen. Je krijgt door 3x zakken ook extra faalangst dus een klassikale les is dan wel fijn. Daarbij is de manier van vragen stellen bij het cbr best slinks vind ik.

Staat er een vraag ‘moet je dit voorrangsvoertuig met blauw licht voorrang verlenen’
Ja
Nee

Antwoord is dus nee. Want hij heeft geen geluid. Echt schiet mij maar lek, dan ken je de theorie wel maar door dit soort slinkse vragen zak je dus

Die vragen zaten er in mijn tijd al in. Zo weet ik nog dat je dan een zandweg had met einde bebouwde kom en er bij stond: U wilt hier 80 km/u gaan rijden, mag dat?
En dan moest je Nee antwoorden, ook al mag het wel volgens de wet, want een zandweg is ongeschikt om 80 te rijden.

Ik zal eens kijken bij die online aanbieders die genoemd worden. Een dagcursus heb ik genoemd, ziet de persoon nog niet zo zitten.
Ik heb toen der tijd ook een dagcursus gedaan en had geen moeite met de theorie. Maar denk dat ik ook wel geslaagd was met zelfstudie.

Ik zou die persoon dan de dag cursus aanraders in dit topic maar eens laten lezen. Ik vermoed dat hij/zij de basis wel beheert maar simpel weg de mist in gaat op de manier van vragen stellen. En dat leer je niet uit een boek of online zelfstudie -O-

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-25 16:38

Persoon zegt met oefenen steeds te slagen, heeft dan wel de gratis oefenexamens geprobeerd. Maar op het echte examen gaat het mis.

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-25 16:49

Met de gratis oefenexamens ga je het ook niet redden hoor, die zijn niet actueel en accuraat genoeg

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-25 16:50

MairiMacBran schreef:
Met de gratis oefenexamens ga je het ook niet redden hoor, die zijn niet actueel en accuraat genoeg

Dat had ik ook al gezegd.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-25 17:42

Ik heb mijn theorieboek zo wat overgeschreven omdat dat het dan beter in mij kwam qua tekst.
Heb een cursus gehad van een maand dacht ik, iedere week een paar keer naar de rijschool geweest
en dan einde van die maand de theorie examen.

En de prijs zat er ook in voor de cursus maar ook voor de examen bij het CBR.
Was echt op een paar vragen na bijna geslaagd.

Daarna ben ik begonnen met theorieboek overschrijven. :')
En wat vaak ook helpt is om te kijken waar zak je op? Dat je dan dat gedeelte goed gaat leren.

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-25 20:19

Mijn zusje bleef met zelfstudie steeds zakken 3/4 keer uiteindelijk. Toen zown dag gedaan van studie en examen in 1 dag. Toen gelijk geslaagd.

Zelfde voor mijn stiefzoon. In 1 keer geslaagd.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-25 20:41

billy3105 schreef:
Ik raad klassikale les aan, kost een duid, maar heeft voor mij wel er voor gezorgd dat ik zowel voor B als C mijn theorie in 1 keer haalde zonder problemen. Je krijgt door 3x zakken ook extra faalangst dus een klassikale les is dan wel fijn. Daarbij is de manier van vragen stellen bij het cbr best slinks vind ik.

Staat er een vraag ‘moet je dit voorrangsvoertuig met blauw licht voorrang verlenen’
Ja
Nee

Antwoord is dus nee. Want hij heeft geen geluid. Echt schiet mij maar lek, dan ken je de theorie wel maar door dit soort slinkse vragen zak je dus

Dit. Ik zweer echt bij klassikale les. Ik ben 4x gezakt voor mijn scooter theorie. Toen waren mijn ouders het zat en hebben ze me naar een klassikale dag gestuurd. Toen ben ik eindelijk geslaagd. Ik heb dat voor B en C ook maar meteen gedaan, en voor dat allemaal in 1x geslaagd. Ik vind het echt heel fijn werken en zou het iedereen aanraden.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-25 20:58

Theorietoppers

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-25 21:10

Op welk onderdeel, of onderdelen, zakt ze?
En je kunt de onderwerpen waarop je fouten maakt ook zien, is dat toevallig steeds vergelijkbaar of de drie keren compleet anders?

En wat vindt ze fijn? Want waar de 1 leert uit een boek, vindt een ander een klassikale cursus fijn.

Ik heb in ieder geval dagenlang gestampt uit een boek, aangevuld met gratis filmpjes.

Theorietoppers heeft veel ook op youtube staan. Daarnaast moet je de militaire colonne goed doorhebben. Die regels zijn volgensmij nog eens verandert.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-25 23:02

Ik vond zo’n dagcursus over theorie dan weer helemaal niks. Veel te veel info op een dag. Ik onthield niks meer

Ik heb klassikaal les gevolgd voor een periode en dat heeft mij echt geholpen. (Elke dinsdagavond was dat). Dan ook met vlag en wimpel geslaagd :j Kan het iedereen aanraden