Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
mooney schreef:Ik zou het sowieso gek vinden om dit bij een familie neer te leggen die net een dienbare is verloren en die de moeite hebben gedaan om een kaartje na te sturen op verzoek.
Cambionn schreef:Polly schreef:Ah, dat wist ik niet zeker (vandaar ook "kan zijn"). Zag PostNL er eerlijk gezegd wel voor aan om voor die service wat extra's te vragen. Dan is dat netjes dat ze dat niet doen, dus die krijgen ze van mijrouwpost is niet duurder dan gewone post volgens de site van postNL. Maar de rest van mijn bericht blijft staan.
friezenfan2 schreef:verootjoo schreef:De helft van de tijd is dit oplichting dus zou niet betalen.
PostNL plakt zulke dingen altijd op het betreffende poststuk. Van briefjes achteraf vraag ik me echt af of dat van PostNL komt
Wat dit kan oplichting zijn?

friezenfan2 schreef:@verootjoo Ah dus jij denkt dat het oplichting is maar dat is nooit bewezen.
Ik zou trouwens gewoon betalen dan ben je er vanaf.
Thats_Me schreef:Jij bent de ontvanger en niet de opdrachtgever dus verzender. Je hoeft dus niks te doen en kunt het gewoon op z'n beloop laten. Jij kunt er immers zelf niks aan doen dat er te weinig opgeplakt is.
verootjoo schreef:Maar zo’n briefje heb je zo nagemaakt en kan je overal in de bus gooien en hopen dat ze betalen.
Ik vertrouw helemaal niks waar ik voor moet betalen en zeker geen losse briefjes in de bus met een bedrag wat ik zou moeten betalen terwijl het onduidelijk is waar het over gaat.
friezenfan2 schreef:@verootjoo Ah dus jij denkt dat het oplichting is maar dat is nooit bewezen.
Ik zou trouwens gewoon betalen dan ben je er vanaf.
Lieser schreef:Ik zou gewoon betalen. De PTT heeft netjes de post bezorgd, en het regelen van de juiste franco kost ook geld.
Persevero schreef:Op de site van PostNL staat ook dat je niet perse hoeft te betalen.
DuoPenotti schreef:Lieser schreef:Ik zou gewoon betalen. De PTT heeft netjes de post bezorgd, en het regelen van de juiste franco kost ook geld.
Vraagje?
Als je de PTT moet betalen is het dan heel goedkoop als in de tijd van toen?
Of tellen ze dan terug naar die tijd en vragen ze over die jaren rente?
En word dat bedrag dan omgezet van guldens naar euro's?