troi schreef:Zwager is dus een banketstaaf, die zijn van alle tijden
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
prompter schreef:Ik hoop dat hij nu niet meer bij jullie woont? Het klikt gewoon niet (meer) tussen jullie, het kwetst hem denk ik om te zien dat anderen wel een fijn leven met elkaar hebben en voldoende middelen om dingen aan te schaffen. Zijn eigen rol in zijn leven zal hij zien als "het overkomt je", en nu heeft hij pech en jullie hebben geluk in zijn ogen in plaats van dat jullie er zelf voor gezorgd hebben.
joyce83 schreef:Ik vind jaloezie een stom woord. Ben ik jaloers op het moment dat ik denk oliebol dat zou ik ook wel willen? Of zie ik daarmee dan meer eigen tekortkomingen? of dingen die ik voor mijzelf dan op dat moment niet waar kan maken zoals je al eerder aangaf van is het financieel, dan meer gaan werken of andere dingen laten bijvoorbeeld. Het is niet dat je het een ander niet gunt, maar ik vind het dan vaak juist knap of zo dat het anderen wel lukt?? Niet altijd financieel gedacht trouwens.
In jouw geval denk ik dat je gehoopt had op meer dankbaarheid of waardering dat jullie voor hem klaarstonden. En ja het is echt ontzettend een banketstaaf als jullie eerst voor opvang en alles hebben gezorgt, hij afspraken niet na komt en dan vervolgens nadat jullie een tank vullen en ook nog eens mee laten eten de hand op gaat houden.... Nope nee dan was ik denk ik ook wel een beetje ontploft. Of ik had een rekening gemaakt voor huur, kosten wasmachine, wassen strijken koken etc van de afgelopen maanden......
En nu bij elke keer dat je denk goh dat is weer een afgunst/jaloezie opmerking, Jep hebben we hard voor gewerkt. Moeten het geld toch ergens aan uitgeven voordat we sterven en je alles erft![]()
Benzz schreef:Heeft dit niet meer te maken met verwachtingsmanagement vanuit jezelf?
Nado schreef:Niet een antwoord, maar nog een vraag in het verlengde hiervan, die ik mezelf vaak stel:
hoe en waarom wordt de stap gezet van ‘ik wil ook graag wat jij hebt/doet/etc. ‘ naar ‘ik gun het jou niet, omdat ik het zelf niet heb/kan/etc.’ ?
Heb jij daar ideeën over?
Imre schreef:van sommige weet ik dat ze hem voor een avond prima kunnen hebben maar voor langer niet, anderen wilden niet zo lang hem in huis hebben, een paar dagen prima maar geen zin in langer. Bij een andere waar hij eventueel welkom was had hij er geen zin vanwege meer en strengere regels en moeten bijdragen financieel.Maar waarom wilde niemand hem hebben? Omdat hij tegen iedereen vervelend doet? Het is heel nobel van jullie om hem zo lang in huis te nemen.