Welk huisparfum gebruiken jullie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-25 19:27

_Nancy schreef:
Appeltaart oid bakken is niet altijd mogelijk, zo was er laatst een bezichtiging in de ochtend en moest ik gewoon werken. Dan kan ik niet ook nog een appeltaart bakken :+
Ik snap dat dat een fijne geur geeft.

Ik ben dan ook op zoek naar een subtiel geurtje, niks te sterk en hoeft ook niet de hele dag te blijven hangen.
Wellicht later een diffuser, maar voor nu zou een spray wel volstaan denk ik.
Ramen staan nu alleen op de slaapkamers open, beneden wordt geventileerd via zo'n kanaaltje. We gaan geen ramen open doen beneden ivm de kou, stoken niet voor de gemeente ;)
Het parfum is ook bedoeld voor beneden en niet voor op slaapkamers.

Lampe Berger ken ik niet, ik ga het eens opzoeken.
Hetzelfde geld voor Palo Santo.
Al denk ik dat je beiden niet in een winkel kunt halen, maar online moet bestellen?

Ik heb de palo santo gekocht bij de Xenos.

Konstantine

Re: Welk huisparfum gebruiken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-25 09:40

Lampe Berger staat ook bij Groenrijk en Intratuin, al kan dat per franchisenemer verschillen denk ik.

pol013

Re: Welk huisparfum gebruiken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-25 09:55

Misschien is mijn info inmiddels achterhaald. maar toen wij 12 jaar geleden ons huis verkochten heb ik er echt de literatuur op nageslagen. Hier wordt echt onderzoek naar gedaan. Bijvoorbeeld of geur mensen langer in een winkel kan laten verblijven.
En zelf appeltaart laat mensen niet langer ergens blijven (de hypothese is dat dat dan dus is omdat mensen zich dan ergens prettig voelen)
Alleen een lichte citrusgeur kwam toen gunstig uit de bus. Dus heb ik een gepeld mandarijntje achter mijn boeken in de boekenkast gegooid.

Ik ben zelf iemand die echt heel snel een afkeur heeft van geuren. Dus ik zou niet snel met echte parfums aan de slag willen gaan. Als het ergens te veel naar vanille rukt weet ik niet hoe snel ik er weg moet zijn. Terwijl heel veel mensen dat een lekkere geur vinden (blijkbaar).

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 11:46

Wij hadden gister de eerste bezichtigingen, denk dat de geurmachine goed heeft gewerkt :+ _O-

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 11:58

Ik lees even mee. Ons huis gaat ook de verkoop in en hebben katten.

We gebruiken nu een lampe berger. Deze geeft wel over de hele ruimte een geur, maar moet eerst branden. En als hij te lang aan staat, wordt de geur te aanwezig vind ik.