Ervaren Laplandreizigers om kledingadvies gevraagd!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-25 14:02

Jester_ schreef:
Maar je huurt toch ook ergens een pak/overal? Tenminste dat zou ik wel aanraden, daar horen vaak laarzen bij

Euh nee ik ga gewoon met eigen kleren. De ranch waar ik heen ga bied dit niet aan en andere pakken zijn ook niet geschikt voor bij de paarden. En het meeste heb ik toch al en al de rest kan ik erna nog gebruiken.
De enige plek die ik kon vinden die verhuurde had ook geen schoenen in mijn maat.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-25 14:21

Welke plaats ga je naar toe?
Goed je schoenen heb je nu natuurlijk al maar een pak is wel heel fijn hoor, zeker als je met -30 temperatuur er bent

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-25 14:23

Jester_ schreef:
Welke plaats ga je naar toe?
Goed je schoenen heb je nu natuurlijk al maar een pak is wel heel fijn hoor, zeker als je met -30 temperatuur er bent

40 minuten buiten rovaniemi. Ik heb op de site van rovaniemi zelf gekeken en degenen die ik daarop vond waren vooral in combinatie met hun eigen tours. Als je dat niet doet ging het niet.

Ik heb ook wel al een goede jas en broek hoor.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-25 14:29

Jaa ik had thermo, skibroek, 3 paar sokken, pully, vest en skijas en dan stierf ik alsnog zonder het pak :')

Oja en dan had ik ook nog van die plakkers die warm worden op me handem en voeten.

Bij ons reed de bus van levi airport naar de steden, en dan had je een tussenstop in levi en kreeg iedereen een pak of die kon je daar huren met laarzen.

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-25 14:31

Jester_ schreef:
Jaa ik had thermo, skibroek, 3 paar sokken, pully, vest en skijas en dan stierf ik alsnog zonder het pak :')

Oja en dan had ik ook nog van die plakkers die warm worden op me handem en voeten.

Bij ons reed de bus van levi airport naar de steden, en dan had je een tussenstop in levi en kreeg iedereen een pak of die kon je daar huren met laarzen.

Maar 3 paar sokken gaat toch net averechts werken?

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-25 14:33

Ik deed een dun paar katoen, dan dikke skisokken en dan geitenwollen sokken die je bij de laarzen kreeg. De laarzen waren ook 1 of 2 maten groter.. en dan plakte ik die plakkers bijv onder me skisokken. Wij waren er met -30 en dat is echt rete koud hoor

Afbeelding

Hier was ik een paar minuten buiten

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:08

Ik ga in januari naar Lapland en moet dus van alles nog kopen. Maar wat trek je voor normale broek aan als je bijvoorbeeld uit eten gaat? Spijkerbroek o.d.

Waidida

Re: Ervaren Laplandreizigers om kledingadvies gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 17:33

een spijkerbroek voelt wel erg snel koud aan, van wat ik voorlopig al gelezen heb wordt dat vaak afgeraden. Misschien iets van velours ofzo? Dat voelt vaak ook lekker warm aan en is nog steeds modieus

xxxmh

Re: Ervaren Laplandreizigers om kledingadvies gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:55

Ja dacht ik ook al, vind het erg lastig. Ben zo bang dat ik de verkeerde keuzes maak en het daardoor te koud heb. Is voor mij ook de eerste keer naar de kou, ga liever naar de zon en 25+ haha

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:10

Ik heb overal in me skibroek gegeten haha. Had ook genoeg normale kleding mee maar niet aangehad. Misschien als het wat minder koud is met thermo kleding eronder

BoYo

Link naar dit bericht Geplaatst: 34 min geleden

xxxmh schreef:
Ik ga in januari naar Lapland en moet dus van alles nog kopen. Maar wat trek je voor normale broek aan als je bijvoorbeeld uit eten gaat? Spijkerbroek o.d.

Je kan inderdaad gewoon casus kleding aan in restaurants. Een spijkerbroek is prima. Je kan even je skivroek over je spijkerbroek aan trekken als je naar het restaurant toe loopt.