Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
senna21 schreef:Een 'nestje' maken van/met piepschuim. Dat houdt de lichaamswarmte nog beter vast dan een deken o.i.d. Iets elektrisch zou ik niet doen.
Het lijkt mij belangrijk dat het materiaal droog is/blijft. Een wollen deken kan snel klam aanvoelen. Als je dat wel gebruikt, zou ik deze af en toe omwisselen/drogen.
Een nare ervaring zeg! Je verstand weet dat je er niks aan kunt doen, maar het duurt een tijd voordat het schuldgevoel afneemt. Sterkte.
Sybelle schreef:Ik had een snuggle safe in een heel goed geïsoleerd kattenholletje.
Had er twee om te wisselen, een opgewarmde in het holletje en de koude mee naar huis voor in de magnetron.
Zidore schreef:Dank voor jullie reacties allemaal. Het is inderdaad zo verdrietig want het was 1 van de meest lieve en tamme stalkatten.
Er staan al huisjes, grote stoelen (met van die verwarmingsisolatie er onder en dikke schapen dekens er op) ook is er een kast waarin ze kunnen kruipen en staat er een oude bank met kussens.
Ook liggen ze vaak in de hooi en stro opslag natuurlijk.
Ook zo’n leuk katten huisje hebben we met dikke deken daarin (liggen ze ook graag) maar ja die auto was net een beter uitgezocht plekje…![]()
er waren meer auto’s en deze ging niet als laatste weg, anders had een kruik misschien nog wel gekund al zou de eigenaar (boer) die echt niet voor ons gaan leggen...
Binnenkort komt een aannemer wat aan een andere schuur doen en hou m’n hart vast voor al die busjes die hij meeneemt (loop altijd al te zeuren dat ze hun bus moeten dichtdoen omdat 1 van de werklui ooit een kat van iemand anders mee had genomen die daarin was geklommen).
Iedereen die bij ons met de auto komt kent dit verhaal en toeterd nu voor ze wegrijden (we zitten midden in de polders dus kan prima). Maar of het gaat helpen, waarschijnlijk gaan mensen dat vergeten want de winter duurt nog lang.
Warmte lamp vinden we te gevaarlijk ivm brand (stro opslag is er naast) en ook van die powerbank kussens kunnen in de brand Vliegen.
DaphneR93 schreef:Ik zit een beetje met hetzelfde mijn 2 Labradors en Labradoodle slapen in een mand in een van de lege stallen. Ik kan alles afsluiten en de paarden geven iets warmte maar als het echt onder de 0 graden gaat buiten vind ik het in stal ook te koud voor de Labradoodle. Ik zat te denken om boven haar mand zo’n warmtelamp te hangen net zoals voor puppy’s en kippen enzo. Dat zou voor de katten ook kunnen en niet brandgevaarlijk (neem ik aan)
Punz schreef:siskeh schreef:ivm brandgevaar wel een no-go
Ik bedoel een professionele, die in de pluimvee houderij gebruikt wordt. Je moet de lamp niet in het stro leggen denk ik, maar gewoon ophangen boven een mand met dekentjes levert imo geen groter risico dan een nachtlampje/ de normale elektriciteit die je op stal hebt.