jannekespr schreef:Ik heb ook erg veel duizendknoop, ook zo gekocht. Ik woon naast een bos waar het vrij spel heeft. Bij een deel van mijn tuin heb ik de bomen weggehaald en gras gezaaid. Doordat dat steeds gemaaid wordt blijft het weg. Op de plekken waar niet gemaaid wordt trek ik het heel consequent weg en dan blijft het goed te doen. Ik kom er nooit vanaf omdat het aan beide kanten van mijn perceel groeit en niet wordt bijgehouden. Als je varkens wilt hebben, zou ik dat doen, hartstikke leuk.
Ik moet zeggen dat ik niet heel erg oplet waar ik het spul laat als ik het eruit trek, maar ik heb nergens nieuwe aanwas gekregen. Ik voer niets af van het erf, ik composteer zelf. Dat het uit de kleinste stukjes gelijk weer gaat woekeren valt dus wat mij betreft mee, nooit ineens op een nieuwe plek duizendknoop gezien.
Ik moet zeggen dat als wij het uittrekken het bij de varkens gooien...De problemen die hier geschetst worden herken ik ook helemaal niet...Bij ons valt het onder de catagorie lastig,net als het eeuwig gevecht tegen de bramen die ook overal door komen...Iemand die ooit onze woning met grond gaat kopen gaat ook niet zien dat we dat ook hebben in de tuin.Net als al het andere onkruid wat naar boven komt als je het niet onderhoud.Bij mij in de buurt word er ook geen onderhoud gepleegd op de duizendknoop,misschien idd dat we er minder overlast van ervaren..
. Bij opkomen steeds stug uit de grond blijven trekken. Uiteindelijk is alles weggegaan!