Welke auto zoeken wij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:39

minouesmee schreef:
Little_Gift schreef:
Dacia Duster of Dacia Bigster vallen nieuw rond dat budget en mogen 1500 kg trekken. Bigster misschien zelfs meer...

Beide modellen zitten nieuwe boven de €30k. De Sandero stepway zit rond de €25k , maar mag geen 1500kg trekken.

Een occasion ouder model duster heb je wel voor dat geld.

Ik weet niet waar jij dat haalt of scheelt NL dan met BE qua prijs ofzo want ik stond 2 dagen geleden nog bij de dealer en daar boden ze de splinternieuwe Duster aan vanaf 19.300 euro en de splinternieuwe Bigster vanaf 23.500 euro.

Jinte

Re: Welke auto zoeken wij?

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:43

Ik ben zeer tevreden over mijn Mitsubishi Eclipse Cross. Plug-in hybride (of ja, het nieuwste model is volledig elektrisch maar de oude is hybride) en mag 1500 trekken. Automaat en veel beenruimte.
En onder de 100.000km te krijgen voor (minder dan) €20.000

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:56

Ik lees Mazda CX-5.
Binnen jouw criteria kun je geen betere auto's vinden. Lees de gebruikersreviews op Anwb en Autoweek er maar op na. Hele goede wagen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:04

Little_Gift schreef:
minouesmee schreef:

Beide modellen zitten nieuwe boven de €30k. De Sandero stepway zit rond de €25k , maar mag geen 1500kg trekken.

Een occasion ouder model duster heb je wel voor dat geld.

Ik weet niet waar jij dat haalt of scheelt NL dan met BE qua prijs ofzo want ik stond 2 dagen geleden nog bij de dealer en daar boden ze de splinternieuwe Duster aan vanaf 19.300 euro en de splinternieuwe Bigster vanaf 23.500 euro.

Nederland is qua aanschaf van een auto significant duurder dan België en Duitsland.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:06

Nou, kopen in België of Duitsland dan en importeren dan maar? Komt waarschijnlijk nog goedkoper uit dan...?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:17

Little_Gift schreef:
Nou, kopen in België of Duitsland dan en importeren dan maar? Komt waarschijnlijk nog goedkoper uit dan...?

Dat kan een goede optie voor een occasion zijn. Voor een nieuwe auto niet, dan betaal je alsnog zoveel BPM dat je net zo goed gewoon in NL kunt kopen.

Of er moet iets veranderd zijn, ik ben geen expert verder.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:48

Ach zo, altijd fijn iets bij te leren. Thanx voor de info.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:57

Wij hebben een Renault Scenic automaat uit 2019(benzine) en die mag 1800kg trekken. Alleen deze variant de Black Edition met 140 pk is wel een zuiperd. Daarom zijn we aan het kijken voor een hybride.
Wel 3 volwaardige zitplekken achterin en ruime kofferbak. Met 3 kids hier wel echt ideaal.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 20:42

Hier ook de Ford Kuga phev nieuwste model dat 2100 kg mag trekken. Heerlijke auto, zuinig in gebruik en trekt goed!

Lokii

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 20:55

Wij hebben een Volvo XC90 uit 2007. Oude auto maar toch erg luxe.
Hij mag 2200 kilo trekken en is alleen in automaat te verkrijgen.
Hij rijdt enorm fijn en heeft een hoge instap (SUV).

Misschien dat zoiets iets is? Geen idee of ze nog te koop zijn met minder als een ton op de klok, maar motorisch zijn ze zo goed (als die goed is onderhouden!) dat ze erg lang mee gaan. Wij hebben die van ons gekocht met 220.000 op de teller. Ik denk dat ze sws onder de 20k te koop zijn. Maar het is wel een oudere auto, dus niet heel zuinig of milieu vriendelijk. Wij gebruiken hem alleen als trekauto.