Revolution Race jassen ( of evt vergelijkbaar..)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Muze

Re: Revolution Race jassen ( of evt vergelijkbaar..)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-25 19:42

Ik heb ook geen klein achterwerk en ook helaas een grote cupmaat dus soms best lastig om passende spullen te vinden.
Misschien dan toch beter iets dat ik kan passen..

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 19:47

Ik woon zowat in RVRC :Y) zowel broeken, truien, schoenen en jassen, maar de jassen zijn inderdaad niet 100% waterdicht als je een paar uur buiten in de regen gaat staan.
Maar eerlijk gezegd heb ik nog nooit een jas gehad die dat kon (van andere merken). De enige jas die dit doorstaan is een simpele plastic poncho. :+
Of inderdaad goretex, maar dat vond ik altijd wat te duur.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-25 20:04

Een paar uur jn de druipende regen hoeft niet hoor, voor m’n lol ga ik niet zo lang in de regen.
Maar overvallen worden door een pittige bui, of moeten uitmesten of de hond uitlaten..
In de zomer drijf ik dan altijd uit m’n regenjasje ( condens ), winters red ik t vaak lang met mn huidige jassen maar wat extra jassen zijn welkom

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 20:14

Ik herken de meeste reacties echt totaal niet. Ik vind het een van de meest fantastische merken die ik ken.

Ik heb nu voor de 4e winter mijn RR jas voor bij de paarden. De cyclone is dat. Erg prijzig, maar zo ontzettend blij mee. Ziet er ook nog echt goed uit. De meeste paardenrjassen die ik heb gehad, zaten na 1 winter de gaten in. Deze jas begint nu wat kleine slijtageplekken te krijgen bij de randen van de mouwen. In die 4 jaar, nog nooit last gehad van doorlekken.

Ik heb hem ook in de zomer eens meegenomen naar Noorwegen.. daar hebben we uren in de stromende regen gemountainbiked. Echt stromende regen. Ik durf niet te zeggen dat ik nog volledig droog was, maar het was echt minimaal! (Hooguit op de ellebogen iets, kan het niet meer supergoed herinneren, maar ik was verder zo ontzettend nat, dat alles wat nog droog "was", ook nat leek)

Echt meer dan tevreden over. Ik heb nu een 2e gekocht, exact dezelfde, voor normaal/reizen. De binnenkant is een ander stofje geworden..nog niet in de stromende regen zoals Noorwegen getest, dus durf niet te zeggen of de nieuwere jassen inleveren op waterdichtheid..

Voor bij de paarden draag ik de sherpa eronder. Lekker zo'n oversized vest, echt heerlijk.

Verder heb ik nog 2 dons/insulated jassen als extra laagje en een fleecevest.

Ik heb maat M, en heb normaal S/M. Dus valt vrij normaal naar mijn idee

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-25 00:30

Kwa vest jas heb ik ook gewoon een M . Ik ben tot nu toe tevreden

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-25 07:59

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-25 09:44

Ik woon in RVRC kleding. Heb 2 waterdichte jassen (zomer meer) en die zijn zeker waterdicht. VOordel vind ik dat hun kleding lang is. Voor mij fijn :D

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-25 09:46

Lokii schreef:
Ik volg ook even. Ik was ook in de verleiding om RR te kopen. Dan wel een fleece vest of trui. Maar als de kwaliteit slecht is zoek ik wel even verder.

De fleece vesten zijn dan wel echt 1000% top.
Ik draag ze al jaren en ze zijn echt tot tot onder de nul nog prima te dragen in laagjes bv.
Kwaliteit blijft echt ontzettend goed.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-25 09:59

Misschien dat ik dan tegen de lente een ongevoerde regenjas eens probeer.: nu toch te koud voor, haha.
De fleece vesten zien er ook wel erg comfortabel uit.

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-25 10:33

Dat zijn ze ook echt!
Wat apart dat alle ervaringen hier zo wisselend zijn.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-25 10:50

Met de broeken en jassen heb ik zelf ook geen ervaring. De broeken passen bij mij niet (ook van vergelijkbare merken niet, dan is het hetzelfde drama); Ik ben heel klein met echt korte benen en overgewicht en zelfs de zogenaamde kleine maat van hen, is nog steeds veeeel te lang. Dus dat zit echt voor geen meter bij mij helaas. Jammer genoeg niet gemaakt voor mijn model dus heb ze nooit kunnen testen überhaupt haha. Maar nu ben ik sowieso meer van de wandel leggings. En de jassen... ik heb zelf een hondentraining jas van Pinewood en wil niks anders meer. Die is fantastisch qua waterdicht zijn en heeft voor de rest allemaal vakjes en functies waar ik helemaal blij van wordt. En aanvullend heb ik ook nog een waterdichte jas van decathlon die na jaren intensief gebruik nog steeds betrouwbaar is (die heb ik zo'n 4 jaar heel intensief gebruikt, nu heb ik hem als reserve).

Ik werk sowieso met lagen, dus ik heb over 't algemeen geen dikke gewatteerde jassen voor mijn wandelingen met de hond bv (wel voor zo als we met het gezin weggaan, de stad in, etc). Maar normaal draag ik echt laagjes met kleding eronder, wandel truien e.d. Maar dat moet met de meeste RR jassen natuurlijk ook gewoon. Ik vind decathlon in ieder geval ook echt wel interessant. Die hebben ook echt wel modellen ertussen die mega goed doorontwikkeld zijn en van goede kwaliteit zijn.

Maar de vesten en ook wandelleggings heb ik echt al ruim 6 jaar van hen. De wandelleggings vind ik dus ook echt fantastisch. Ik draag niks anders.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-25 10:59

Wandellegings van RR bedoel je dan, cursebreaker?

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-25 11:02

Muze schreef:
Wandellegings van RR bedoel je dan, cursebreaker?

Yes!
Ik draag echt niks anders meer. Ze zitten zo fijn qua beweeglijkheid. Sommigen hebben ook nog extra versteviging bij kont en/of knieën. Vakjes aan de zijkant voor bv telefoon, wat ik zelf heel prettig vind omdat ik graag foto's maak tussendoor. Ze zijn alleen niet echt volledig waterdicht want het is gewoon stof, maar daar zou je evt wel een regenbroek over aan kunnen trekken die je zo kunt meenemen en weer af kunt doen bijvoorbeeld. Misschien iets omslachtiger maar ik vind persoonlijk zo'n legging qua pasvorm en hoe het aanvoelt veel prettiger in gebruik.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-25 14:04

Ik heb thermokleding, een outdoor broek, wanten en een skibroek van RR. Nooit problemen gehad met de kwaliteit gelukkig, ik ben er heel tevreden over. De skibroek is ook warm en écht waterdicht.