Wie heeft de verwarming aan?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mala26

Re: Wie heeft de verwarming aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:10

Appartement is 7 jaar oud. Met alleen vloer verwarming.
En zeker staat de verwarming aan, nu op 20 graden en als het nog kouder wordt gaat ie hoger. Vindt met alleen vloerverwarming het niet snel warm in huis.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:12

25 oktober is hij voor het eerst weer aangegaan. Ondanks dat het een huis uit 2008 is is het rond de kozijnen enorm lek en tochtig. Als we nu niet stoken is het zo'n 16 graden in de woonkamer, dat vind ik echt te koud. In de ochtend gaat hij naar 18,5 en na het eten nog even op 19,5.

Op dit moment ben ik meer thuis, dan ga ik niet zitten koukleumen. Als ik thuis werk dan blijft de verwarming laag en doe ik alleen het kacheltje op kantoor aan.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:18

Hier een stacaravan die niet geïsoleerd is en enkel glas. Pellet kachel staat aan op 17 graden en het is nu lekker in huis

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:19

Eerdere jaren heb ik altijd gewacht totdat het echt te fris werd, maar dit jaar heb ik al redelijk vroeg de airco aan gezet in de woonkamer. De rest wordt niet verwarmd, maar ik zit de hele dag achter de computer in de woonkamer, en met ook nog een hoop stress erbij de afgelopen tijd had ik dit jaar geen zin om ook nog in de kou te moeten zitten :=

Hij staat hier op 19 graden. Hij gaat regelmatig 's middags al uit omdat het dan snel opwarmt door de zon.

Het is een oud huis, 19e eeuw, dikke massieve muren met nog een voorzetmuur op een paar plekken en kleine ramen waardoor de warmte lang blijft hangen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:21

Ja al een tijdje. Op de dag op 18,5 en 's nachts terug naar 15 graden. Oud huis, vrijstaand in het bos.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:23

Wij hebben een rijtjeshuis uit 2022 met op alle etages vloerverwarming via de warmtepomp.
Het staat beneden en op de eerste verdieping sinds vorige week weer op 20,5, omdat ik steeds ijstenen had bij het thuis werken.
Beneden zijn niet zoveel ramen en er zit een serre aan de woning, dus daar verliezen we minder warmte, maar hij moet beneden aan staan wil hij boven ook aan slaan.
Partner vindt 19 ook al wel goed, maar dat vind ik echt te koud voor mezelf en de hond, die ligt immers altijd op de vloer.
Laatst bijgewerkt door Konstantine op Gisteren, 15:26, in het totaal 1 keer bewerkt

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:26

Hier staat hij al een paar weken aan..

Snachts en wanneer we niet thuis zijn, op 17.. En wanneer we thuis zijn, op 21..

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:27

Mijne staat sinds pakweg half september aan, huis uit de jaren 60.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:29

Hier slaat die zelf aan als het te koud is :D

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:31

Hier een speksteenkachel en die gaat elke dag 4 uur aan, en dan is het 24 uur warmte.

De eerste uren 22-23 en tegen de tijd dat ik hem weer aan moet doen is het nog 19.5 ongeveer.

Wel een grote woonkamer van ongeveer 90m2 dus hij moet veel verwarmen .

Snoraly

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:31

Ik heb hier de verwarming nog niet aan, appartementje op de bovenste (2e)verdieping uit 2019. Het is nu binnen nog 20,5 graad :')

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:38

Babsiej schreef:
Hier een speksteenkachel en die gaat elke dag 4 uur aan, en dan is het 24 uur warmte.

De eerste uren 22-23 en tegen de tijd dat ik hem weer aan moet doen is het nog 19.5 ongeveer.

Maar dat is op hout/pallets, gas of elektrisch. Hoe verwarm je hem?

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:40

Hier staat hij nu aan op 19 of 19,5.
Waarschijnlijk gaan we binnenkort wel naar 20 want we vinden het maar koud.
Het is dat schakelen met vloerverwarming niet veel zin heeft anders zouden we hem alleen als we thuis zijn hoger zetten.

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:41

De thermostaat staat hier het hele jaar standaard op 15 graden. Gister is de Verwarming voor het eerst aangeslagen.

Ik heb een elektrische fleecedeken op de bank, dus heb ik het niet snel koud. Als ik het ondanks een dikke trui en elektrische deken koud krijg zet ik de thermostaat op 17 en dat is dan ook voldoende.

Ik ben een koukleum, maar het went.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:41

Michelle_ schreef:
Hier ook 24/7 op 21 graden beneden.
Huis van 2017, boven staat de verwarming niet aan.

Precies dit, alleen is ons huis van 2015. Maar constante temperatuur, zomer en winter, dag en nacht.

Boven staat alleen de badkamer aan.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:46

Paloedie schreef:
De thermostaat staat hier het hele jaar standaard op 15 graden. Gister is de Verwarming voor het eerst aangeslagen.

Ik heb een elektrische fleecedeken op de bank, dus heb ik het niet snel koud. Als ik het ondanks een dikke trui en elektrische deken koud krijg zet ik de thermostaat op 17 en dat is dan ook voldoende.

Als je hiermee akkoord gaat, ben je dan wel echt een koukleum vraag ik me af :brr:

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:47

Mijn verwarming is nog niet aangeweest. Het is 18 graden in huis. Ik heb een gloednieuwe woning met vloerverwarming. Ben erg benieuwd wat de verwarming gaat kosten deze winter! Gelukkig zal deze maand meevallen ten opzichte van mijn vorige woning, een slecht geïsoleerde jaren '50 hoekhuis.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:58

DuoPenotti schreef:
Babsiej schreef:

Maar dat is op hout/pallets, gas of elektrisch. Hoe verwarm je hem?

Hout. We zijn per jaar nog geen 300 kwijt aan verwarming.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:59

Hier staat de vloer verwarming sinds een maand weer 24/7 op 20 graden. Lekker!
Badkamer 20.5 niks armoediger dan koude lijen.
Slaapkamers niet..
Huis is vrijstaand en 10 jaar oud.

Nico12

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:00

Huis 30 jr. oud. 158 m2 . Verwarmen kamer 55 m2 op continue 22 graden. Boven 60 m2 op continue 20 graden. De badkamer tijdens gebruik 23 graden, extra aan infrarood spiegel. Dit jaar 80 euro ivm saldering. 2026 ook nog. Daarna schat ik verwarmen op 1200 euro per jaar aan stroom kosten. Verwarmen met warmtepomp.

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:01

Josien_ schreef:
Paloedie schreef:

Als je hiermee akkoord gaat, ben je dan wel echt een koukleum vraag ik me af :brr:

Als chronisch zieke met een minimum inkomen is het niet een kwestie van 'akkoord gaan met'. Meer een kwestie van bereid zijn om je zo aan te passen dat je de rekening kunt blijven betalen. Als je dakloos bent kan de thermostaat namelijk zelfs niet op 15.

Die elektrische deken verbruikt niet zoveel stroom, maar wordt wel heel warm. Daarmee heb ik het vaak in combinatie met een Oody comfortabeler dan met 20 graden zonder dekentje.

En zoals gezegd: het went. Ook als koukleum.

Huis uit '74 met een slecht geisoleerde aanbouw aan de woonkamer. Die afsluiten van de originele woonkamer werkt niet, de verwarming zit in de uitbouw.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:02

Zeker, huis uit 2008,label A. Maar wonen in het oosten waar het echt al goed koud is. Als we niets aanzetten, zakt het in huis naar 15 graden. Veel te koud voor ons en de beestjes dus bij 17 slaat de cv aan. Verder verwarmen we als we wakker zijn met de airco's op 20.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:04

Ik heb hem niet aan, hij slaat wel aan := onder de 15 graden slaat die aan en dat is nu al regelmatig. Sowieso al 10 keer, maar gisteren ook overdag.

Oud huis met nog delen enkel glas. Boven alleen maar enkel glas en slechte isolatie, daar is het kouder ook.

De zeldzame keer dat ik hem aanzet is het op 19 graden voor paar uurtjes. Verder extra kleding aan en een elektrische fleecedeken. Ook een koukleum, of iig een lijf dat niet functioneert met kou, maar idd geen keuze helaas.

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:13

Ja al een tijdje. Oud huis 1923, tocht.. verwarm met cv en elektrische kachels. Rond de 19 of 20 graden.

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:21

Vanochtend stond de verwarming nog niet aan, toen was binnen 16.5.
Aangezien ik met griep thuis zit heb ik hem wel gelijk naar 19 gedraaid ja. Als we buitenhuis gewerkt hebben en we komen thuis dan gaat ie ook aan naar een graad of 18.5. Weer uit als we gaan slapen.