Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Babsiej schreef:Hier een speksteenkachel en die gaat elke dag 4 uur aan, en dan is het 24 uur warmte.
De eerste uren 22-23 en tegen de tijd dat ik hem weer aan moet doen is het nog 19.5 ongeveer.
Wel een grote woonkamer van ongeveer 90m2 dus hij moet veel verwarmen .
Paloedie schreef:De thermostaat staat hier het hele jaar standaard op 15 graden. Gister is de Verwarming voor het eerst aangeslagen.
Ik heb een elektrische fleecedeken op de bank, dus heb ik het niet snel koud. Als ik het ondanks een dikke trui en elektrische deken koud krijg zet ik de thermostaat op 17 en dat is dan ook voldoende.
Ik ben een koukleum, maar het went.
DuoPenotti schreef:Babsiej schreef:Hier een speksteenkachel en die gaat elke dag 4 uur aan, en dan is het 24 uur warmte.
De eerste uren 22-23 en tegen de tijd dat ik hem weer aan moet doen is het nog 19.5 ongeveer.
Wel een grote woonkamer van ongeveer 90m2 dus hij moet veel verwarmen .
Maar dat is op hout/pallets, gas of elektrisch. Hoe verwarm je hem?
Josien_ schreef:Paloedie schreef:De thermostaat staat hier het hele jaar standaard op 15 graden. Gister is de Verwarming voor het eerst aangeslagen.
Ik heb een elektrische fleecedeken op de bank, dus heb ik het niet snel koud. Als ik het ondanks een dikke trui en elektrische deken koud krijg zet ik de thermostaat op 17 en dat is dan ook voldoende.
Ik ben een koukleum, maar het went.
Als je hiermee akkoord gaat, ben je dan wel echt een koukleum vraag ik me af
onder de 15 graden slaat die aan en dat is nu al regelmatig. Sowieso al 10 keer, maar gisteren ook overdag.