Frozen op kantoor: hoe ontdooi jij in de kantoortuin?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Re: Frozen op kantoor: hoe ontdooi jij in de kantoortuin?

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:03

Ik heb een elektrische bodywarmer, die is heel fijn! Maar ik zit in het onderwijs en het is een beetje gek om die voor de klas aan te trekken, dus hij gaat aan zodra het pauze is :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:19

Ik heb op gegeven moment de zibro-kachel meegenomen en toen was de hint wel duidelijk. Dus bij ons staat nu de verwarming gewoon aan en is het prima behaaglijk.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:36

Ik heb standaard een fleecedeken in mijn kast op kantoor liggen voor de koude momenten.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:45

Ik adviseer jullie om bij mij te komen werken. Heb van de week zonder jas buiten gestaan om af te koelen :')

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:49

Hier een kantoortuin maar ook flex plekken. Het tocht enorm en dat is echt heel rot 8uur lang.
Veel van ons hebben al een elektrische stoel verwarmer. Stoov of die van de Action. Die is lang en past bij ons makkelijk op de stoelen. Wordt ook warmer dan een Stoov :o

Thee drinken, vooral om de mok vast te houden. Vingerloze handschoentjes.
Een verwarmde muismat zou ik ook nog wel willen. Maar we hebben flexplekken en enkel een bak voor je eigen spullen, die bak zit al vol met werk benodigheden en de stoel verwarmer := heel irritant.

Had tot nu toe een xxl sjaal bij. Werd al een keer aangesproken dat het er een beetje overdreven uit zag allemaal (we hebben geen klanten over de vloer). Ga een eind, ik zit hier hele dag te blauw bekken en heb me al 3x ziek kunnen melden.
3 mensen hebben het warm dús de temperatuur blijft lager. Dat er 25 mensen het koud hebben maakt dan niet uit.

Als het zo blijft kom ik uiteindelijk in m'n Snuggle (hoe heet dat ding, die xxl fleece trui / deken)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:03

Best bizar dat het zo moet…..

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:27

Een zwarte warme poncho.

Kan overal wel overheen en staat nog best chique/elegant ook, waardoor het ook op een wat formeler kantoor imho helemaal niet misstaat.

Kijk wat ik op Zalando ontdekt heb! https://www.zalando.nl/only-onlnicoya-p ... j-q11.html

Ik trek die zelfs aan naar chique restaurants of het theater.

En super lekker warm.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:45

Zonnetje81 schreef:
Best bizar dat het zo moet…..

Ja bij ons wordt er gewoon overlegd…

M’n collega zit inderdaad soms in een shirt en ik heb een trui aan. Maar wij hebben dus wel klanten over de vloer. Dus ik zie er graag netjes uit.

Maar wij hebben een mini kantoor met een centrale verwarming en ook nog twee airco’s die verwarmen. Ik zit onder eentje. <3

Mag hem ook gewoon op 25 zetten. Wat ik niet doe want dan val ik denk ik in slaap. :=

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 09:48

Met een centraal geregeld systeem valt er weinig te overleggen helaas.
We kunnen de ramen wel open of dicht doen en verwarming verder open draaien, maar dat laatste maakt niet mega veel verschil.

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:52

Ik zit regelmatig in tshirt of jurkje zonder armen en collega’s zitten in truien en sjaals op kantoor. In de zomer zweet ik dan weer enorm terwijl zij er ontspannen bij zitten en met +30 graden buiten in de zon lunchen. Echter als iemand even een raam bij mij open doen voor frisse lucht die ik wel een sjaal om voor mijn nek.

Thuis hebben wij ook nooit de kachel aan staan en is het standaard 21 graden. Met een trui is dat echt voldoende voor mij. Iedereen is anders dus je werkgever moet daar ook een middenweg in vinden.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 10:48

Dat is ook zeker waar, denk dat je een beetje op een gemiddelde moet blijven zitten.
Daarom zijn er ook genoeg gadgets om je extra warm te houden. Ik ga zeker eens langs de action voor die stoelverwarming.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:52

Ik heb een eigen kantoor, maar zit altijd met de deur open. We hebben een grote hal, dus de warmte gaat er rap uit. Ik heb zo'n verwarmde bureaumat, heerlijk. En een bodywarmer als ik het nog koud heb.

Rose123

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:52

Als ik zo de andere reacties lees, ga ik dit weekend ook eens langs de action.
Management zegt hier, gewoon de kachel aan doen (airco op verwarmen) want je hoeft niet in de kou te zitten. Maar er zitten hier twee van die fossielen vanuit de tijd dat de VOC nog voer... Die hem gewoon uitzetten op het moment dat ze opstaan. Dus het wordt een wel is nietes spelletje. Hoe vaak ze er ook op aangesproken worden, het werkt niet.

Ik moet wel zeggen... als je een kachel onder je bureau hebt daar niet te dichtbij te gaan zitten met je schoenen. Door de warmte kan de lijn van de neus van de schoen loslaten...weet ik inmiddels uit ervaring

Chinas

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:55

Hier is het ook altijd koud op werk... Niet alleen in de winter, maar ook in de zomer.
Laatst zijn ze langsgekomen om de temperatuur te meten na aanhoudende klachten. Het was 18,2 graden dus boven het minimum van 18 dus wordt er geen actie ondernomen.

Op werk gebruik ik dagelijks een fleecedeken en een kruik. Ik heb ook 3 vesten op werk liggen, maar vind het altijd lekkerder om in een deken ingewikkeld te zijn.
Thuis heb ik een elektrisch kussentje en om op te zitten en ik wou nog een verwarmde bureaumat kopen.

Wel fijn om te lezen dat mijn werk niet de enige plek is waar het koud is.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:00

Huidige baan is qua kantoor altijd warm, zolang de deur maar dicht blijft (anders tocht).
Vorige werk wel een kantoortuin maar door vloerbedekking en een zit/sta bureau (waardoor je actiever bent) was dat prima te doen.

Thuis heb ik een infra rood paneel onder het bureau. Het is daar niet koud, maar toch heb ik snel koude voeten, ondanks sloffen.

HEMA heeft tegenwoordig ook verwarmde kussentjes, sjaals en stoelverwarmers, als ik het echt koud zou hebben, dan zou ik daar naar kijken, als alternatief voor Stoov.

ASF

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:03

Niet op kantoor, maar voor buiten in mijn rolstoel heb ik warmtedeken van rolfstone. Gemaakt voor in (bureau)stoelen. Je zit erop, dus niemand die het ziet. Hij werkt ook als ie aan het opladen is, maar dan heb je dus wel een snoer.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:09

Wat ik zelf altijd zo vervelend vind aan van die warmte kussen of matten is dat je dan zo’n vlaag van extra koude voelt als je opstaat en de koude lucht tegen je extra warme ledenmaten komt. Brrrr.

Bij auto heeft stoel en stuur verwarming. Héérlijk! Maar als ik dan uitstap in de kou dan is het echt zó koud!

Daarom prefer ik persoonlijk extra lagen warme kleding.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:10

L_iek schreef:
Ik adviseer jullie om bij mij te komen werken. Heb van de week zonder jas buiten gestaan om af te koelen :')

Ja dat is bij ons op kantoor ook... in de winter standje sambal en in de zomer standje noordpool :')

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:14

Ik zit vandaag ook voor het eerst te bevriezen.
Ik werk er pas net, dus een stoelverwarmer of verwarmde muismat heb ik nog een drempel voor.
Op m'n vorige werk deed ik gerust m'n jas aan achter m'n bureau :=

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:21

Bij ons zijn ze vandaag aan het meten na aanhoudende klachten. Ik ben benieuwd!

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:42

Laagjes en dan bij voorkeur iets van wol of fleece onderop tegen je huid aan. Als je ook last hebt van koude benen kan een maillot/legging/thermobroek of goed gevoerde pantalon werken. Schoenen met voering of van die dikke fluffy sokken. Ziet er niet uit misschien, maar je hebt het iig warm.

Spijkerstof en leer zou ik vermijden. Dat koelt vaak te snel te hard af.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:46

Geen kantoortuin en maar ruimtes met max 2 werkplekken.

Ons team bestaat voornamelijk uit vrouwen dus we hebben meerdere kleine extra straalkachels in de kamer roulatie. <3

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:05

_San87_ schreef:
Ik heb op gegeven moment de zibro-kachel meegenomen en toen was de hint wel duidelijk. Dus bij ons staat nu de verwarming gewoon aan en is het prima behaaglijk.

Dit is ook eigenlijk te belachelijk voor woorden. Ook voor de andere mensen die hier aangeven op kantoor in de kou te moeten zitten en zelf allerlei attributen moeten meenemen om behaaglijk de kunnen werken. Alsof je je werkgever moet gaan smeken of het alsjeblieft normaal warm mag zijn op kantoor :o

Hier gelukkig geen kantoortuin, dat lijkt me om andere redenen al een hel op aarde. Nog gewoon lekker ouderwets aparte werkkamers met flexplekken waar je per plek je eigen verwarming hebt die je ook daadwerkelijk zelf kan bedienen. Dus maak het altijd zo warm als ik zelf nodig vind. En mijn favoriete collega’s met wie ik normaal gesproken altijd een kamer deel hebben toevallig precies hetzelfde koukleumgehalte dus ook nooit ruzie over temperatuur :j

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:12

Memories schreef:
Hier gelukkig geen kantoortuin, dat lijkt me om andere redenen al een hel op aarde.

Oh dat is het ook! :j

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:17

Memories schreef:
_San87_ schreef:

Dit is ook eigenlijk te belachelijk voor woorden. Ook voor de andere mensen die hier aangeven op kantoor in de kou te moeten zitten en zelf allerlei attributen moeten meenemen om behaaglijk de kunnen werken. Alsof je je werkgever moet gaan smeken of het alsjeblieft normaal warm mag zijn op kantoor :o

Hier gelukkig geen kantoortuin, dat lijkt me om andere redenen al een hel op aarde. Nog gewoon lekker ouderwets aparte werkkamers met flexplekken waar je per plek je eigen verwarming hebt die je ook daadwerkelijk zelf kan bedienen. Dus maak het altijd zo warm als ik zelf nodig vind. En mijn favoriete collega’s met wie ik normaal gesproken altijd een kamer deel hebben toevallig precies hetzelfde koukleumgehalte dus ook nooit ruzie over temperatuur :j

Is het ook. Het is koud, mensen zitten stil, verwarm de ruimte.