Kimbers schreef:In veel thee zit ook gewoon caffeïne dus wellicht dat je daardoor niks gemerkt hebt.
Nee, ik ken de theeïne vrije varianten en die heb ik gedronken. Rooibos, kamille etc.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
miereneter schreef:Zoolgangster schreef:Ik drink niet veel koffie, 1x per dag hooguit, en dan voornamelijk cappuccino of iets dergelijks, zodat de melk (ben ook nog eens lactose intolerant, dus lactasepilletjes standaard erbij) om de koffie te "verdunnen", want ga al stuiteren/bibberig worden van 2 kopjes. En ja, dat plassen herken ik.
Maar ook ik heb wel eens hoofdpijn gehad in het weekend, als ik dan geen koffie dronk. Niet hele erge hoofdpijn, wel zeurderig, en met een kop koffie was het over.
Daarom thuis décaf, en ook dat niet te veel, want voor de blaas maakt het niets uit of er veel of weinig cafeïne in de koffie zit.
Het idee is dat dit juist wel uitmaakt voor de blaas, cafeïne zou de blaas prikkelen. Vandaar meer aandrang. Verder drink ik eerder te weinig dan teveel, in totaal per dag, dus daar ligt de frequente toiletgang bij mij niet aan.

Petrichor schreef:Juist decaf mag wel hoor dat is te verwaarlozen met cafeïne, ik drink die nu elke ochtend bij het ontbijt maar dat was het ook. Verder rooibos thee en water of ipv cola een andere frisdrank zonder cafeïne.
Pas ook op met thee, want daar zit het ook gewoon in!
Ik las in je andere post dat je het ook ging proberen, laat je even weten hoe het bij jou verloopt?
haha1995 schreef:Ik moet heel veel plassen van zero dranken,dat maakt niet uit of het zero aanmaak limonade, zero cola of andere drank met zero is...Hoeveelheden maakt ook niet uit. glas en ik kan snachts mijn bed uit...Drink ik s,avonds een liter water is het geen probleem,heel bijzonder is dat.
Ik ben een hele grote koffie drinker ,drink rustig 4 grote mokken op een dag,maar ben ik ziek,dan lust ik geen koffie,kan ik het ook niet ruiken...dus koud turkey stoppen doet me niks,geen hoofdpijn niks..
miereneter schreef:Petrichor schreef:Juist decaf mag wel hoor dat is te verwaarlozen met cafeïne, ik drink die nu elke ochtend bij het ontbijt maar dat was het ook. Verder rooibos thee en water of ipv cola een andere frisdrank zonder cafeïne.
Pas ook op met thee, want daar zit het ook gewoon in!
Ik las in je andere post dat je het ook ging proberen, laat je even weten hoe het bij jou verloopt?
Ja, ik weet het van thee. Zou dan ook eerder kruidenthee nemen. Defac koffie is een goede, dan kan ik wat geleidelijker ontwennen. Ik laat weten hoe het gaat. Wel pas volgende week, want dan heb ik vrij. Nu een hele drukke werkweek t/m zondag, niet het moment om af te kicken van wat dan ook (chocolade, ik kijk ook naar jou).
Cayenne schreef:Suzanne F. schreef:Maar ik was wel serieus suikerverslaafd. En die is ook lastig afkicken hoor, geloof mij.
Ik las niet goed en dacht dat hier "stikstofverslaafd" stond
Dat was wel een bijzondere verslaving geweest
Suzanne F. schreef:Cayenne schreef:Ik las niet goed en dacht dat hier "stikstofverslaafd" stond
Dat was wel een bijzondere verslaving geweest
Dat klinkt ook niet gezond nee.![]()
Maar suiker zit echt overal in en we raken er zo aan gewend dat we grote hoeveelheden nodig hebben om nog iets zoet te vinden. Voor je het weet gaat de hele boel binnenin van slag daardoor. Glucose, insuline etc.
Isabel schreef:Ik merk totaal geen verschil. Dronk ongeveer 6 koppen per dag, gestopt toen ik zwanger was maar beide keren niks gemerkt.
Ik kan ook gerust voor het naar bed gaan twee koppen koffie drinken en ik slaap alsnog als een roosje
KimD schreef:Isabel schreef:Ik merk totaal geen verschil. Dronk ongeveer 6 koppen per dag, gestopt toen ik zwanger was maar beide keren niks gemerkt.
Ik kan ook gerust voor het naar bed gaan twee koppen koffie drinken en ik slaap alsnog als een roosje
Dit is zo'n beangstigend soort mensen...![]()
Als ik dat zou doen slaap ik waarschijnlijk pas tegen de ochtend.

Isabel schreef:Ik merk totaal geen verschil. Dronk ongeveer 6 koppen per dag, gestopt toen ik zwanger was maar beide keren niks gemerkt.
Petrichor schreef:Isabel schreef:Ik merk totaal geen verschil. Dronk ongeveer 6 koppen per dag, gestopt toen ik zwanger was maar beide keren niks gemerkt.
Ik las dus dat als je vlak voor het slapen of zelfs uren er voor koffie drinkt de kwaliteit van slapen slechter is. Dus je kan voor je gevoel wel goed slapen maar de kwaliteit van je slaap kan blijkbaar dus echt slechter zijn.
KimD schreef:Suzanne F. schreef:
Dat klinkt ook niet gezond nee.![]()
Maar suiker zit echt overal in en we raken er zo aan gewend dat we grote hoeveelheden nodig hebben om nog iets zoet te vinden. Voor je het weet gaat de hele boel binnenin van slag daardoor. Glucose, insuline etc.
Dit merk je pas goed als je het daadwerkelijk bewust gaat weglaten of verminderen in je eten. Toen ik veel ben afgevallen at ik vanzelfspreken minder suiker, maar als Limburgse sla ik natuurlijk op den duur een goed stuk vlaai niet af. Waar ik die normaal gesproken zou wegbuffelen smaakte het toen oprecht 'raar', zo zoet! Heb het stuk dan oprecht ook niet op kunnen eten, kwam er gewoon niet doorheen maar het smaakte wel!
) dat zien doen?