Zorgverzekering 2026

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:59

Eloya schreef:
Ik was er ook verbaasd over. Ga dsw ik nog even bellen want wou er eigenlijk blijven.. dus vind dit wel jammer. Neig nu naar andere fysio.

[ Afbeelding ]

Wat gek?
DSW is een van de betere zorgverzekeraars zonder fratsen.
We willen juist graag DSW. Dit is de eerste praktijk die ik hoor die niet aan DSW doet.

Maar goed, de tarieven zijn overal belachelijk laag voor fysio. Dat ligt niet aan de verzekeraar, dat is gewoon overal slecht. Dat is de reden dat ik niet in de eerste lijn werk.

Maar ms tekent jouw fysio bij de rest ook wel niet dan?

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:08

verootjoo schreef:
Eloya schreef:
Ik was er ook verbaasd over. Ga dsw ik nog even bellen want wou er eigenlijk blijven.. dus vind dit wel jammer. Neig nu naar andere fysio.

[ Afbeelding ]

Wat gek?
DSW is een van de betere zorgverzekeraars zonder fratsen.
We willen juist graag DSW. Dit is de eerste praktijk die ik hoor die niet aan DSW doet.

Maar goed, de tarieven zijn overal belachelijk laag voor fysio. Dat ligt niet aan de verzekeraar, dat is gewoon overal slecht. Dat is de reden dat ik niet in de eerste lijn werk.

Maar ms tekent jouw fysio bij de rest ook wel niet dan?

Nee alleen de 2 in de afbeelding tekenen ze niet. De rest wel.
Dus geen idee... maar wel onhandig want is de grootste praktijk in het dorp en was er wel tevreden over ook.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:45

Hier in de stad wordt binnenkort een nieuwe huisartsenpraktijk geopend die al aangaf geen contract met DSW te hebben. Dat vond ik ook al wonderlijk.
Ben er zelf jaren tevreden verzekerd geweest, VGZ is voor mij nu voordeliger.

Cioccolato

Re: Zorgverzekering 2026

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:54

Zo goed is dsw dus niet :+

Hier meestal de goedkoopste die contracten heeft met verleners die we gebruiken, ziekenhuis etc.
Verder niks aanvullend tot nu toe.

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:54

Ik ga kijken voor de goedkoopste met wel de vrijheid voor alle ziekenhuizen, ik betaal een jaar voor uit en neem het allerhoogste eigen risico.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:50

Ik moet blijven zitten waar ik zit maar ga wel 3 euro minder betalen. Alleen kan nog niet vinden wat er verandert qua vergoedingen. Helaas is overstappen niet mogelijk, maar tot nu toe gaan er elk jaar meer dingen uit de vergoedingen die ik wel nodig heb.

Als mijn fysio geen contract zou tekenen heb ik een groot probleem. Ik kan niet zomaar ergens anders terecht, het is extreem lastig een fysio te vinden die met mijn ziekte om kan gaan. En ik kan het ook niet, deels, zelf betalen met mijn 2 tot 4 keer per week hele jaar rond :+

Notch

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:16

Mijn man (progressief ziek) en de kinderen zitten nu bij A.S.R. met het meest uitgebreide pakket. Vorige jaar lag hij precies rond de overstapperiode langdurig in het ziekenhuis en durfde we niet zo goed over te stappen. Dit jaar twijfelen we, mede omdat we de verzekering in december nog nodig hebben voor een voorziening die tot op heden pas 4 mensen vergoed hebben gekregen. Zijn bang dat het dan misschien vingerwijzen wordt tussen verschillende verzekeringen.

Voor onze jongste moeten we bovendien wel al rekening gaan houden met de komende orthodontie kosten (vaak een jaar wachttijd).

Zelf heb ik een aparte ASR polis met alleen een basisverzekering... Moet me er nog even in verdiepen dus lees graag mee.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 13:40

ASR komt bij mij duurder uit. Nog even afwachten of VGZ een contract krijgt met mijn zorgverlener. Anders wordt het bij mij VGZ.

Samantha89

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:33

Hier toevallig ook aan het kijken wat betreft een beugel die voor mijn dochter in 2027 eraan zit te komen. Wij zitten nu prima bij zorg en zekerheid, maar ik denk dat ik ga overstappen naar cz. Die komt nu nog het voordeligste eruit en de hoogste vergoeding voor orthodontie(2045 euro totaal)

Notch

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:28

Samantha89 schreef:
Hier toevallig ook aan het kijken wat betreft een beugel die voor mijn dochter in 2027 eraan zit te komen. Wij zitten nu prima bij zorg en zekerheid, maar ik denk dat ik ga overstappen naar cz. Die komt nu nog het voordeligste eruit en de hoogste vergoeding voor orthodontie(2045 euro totaal)

Anderzijds vaak als je gedurende 24 maanden (of de beugelperiode) die extra kosten zelf reserveert zit je ook aan dat bedrag. Wij hebben vorig jaar via asr eenmalig 500,- gekregen geloof ik

Samantha89

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:09

Ik ben “maar” 40 euro per maand duurder uit in 2026. Ik las dat een beugel gemiddeld tussen de 2000 en 4 a 5000 euro is in totaal. De grootste kostenpost is het aanmeten etc. De controles daarna vallen geloof ik nog redelijk mee. Hopelijk valt het allemaal mee(bij mij duurde het 2,5 jaar dacht ik, vanwege een behoorlijke overbeet vanwege duimen). Helaas duimde mijn dochter ook, en nu nog af en toe maar gelukkig al een stuk minder maar ook zij heeft een behoorlijke overbeet. Enige nadeel zou denk ik zijn dat als zij, ik noem maar iets hoor, half 2029 klaar zijn met de beugel, dan ben ik een half jaar aanvullende verzekering “kwijt”

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:19

Samantha89 schreef:
Ik ben “maar” 40 euro per maand duurder uit in 2026. Ik las dat een beugel gemiddeld tussen de 2000 en 4 a 5000 euro is in totaal. De grootste kostenpost is het aanmeten etc. De controles daarna vallen geloof ik nog redelijk mee. Hopelijk valt het allemaal mee(bij mij duurde het 2,5 jaar dacht ik, vanwege een behoorlijke overbeet vanwege duimen). Helaas duimde mijn dochter ook, en nu nog af en toe maar gelukkig al een stuk minder maar ook zij heeft een behoorlijke overbeet. Enige nadeel zou denk ik zijn dat als zij, ik noem maar iets hoor, half 2029 klaar zijn met de beugel, dan ben ik een half jaar aanvullende verzekering “kwijt”

Maar als ik kijk naar de verzekering, wat is dan je voordeel van verzekeren?
Per saldo komt wel / niet verzekeren overeen.

40 euro premie per maand gedurende 4 jaar =
40 * 12 * 4 = 1.920 premie

Het verzekerde bedrag (bron: https://www.cz.nl/vergoedingen/orthodontie) =
€ 2.045 maximaal, 80% per behandeling zolang u bij ons deze aanvullende verzekering heeft na een wachttijd van 365 dagen

Samantha89

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:22

Ja klopt, alleen de grootste klap is het aanmeten etc. En dat is best een aardig smak geld. Ik ga nog even goed rekenen etc.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:33

Sure_lee schreef:
Ik ben al jaren niet meer overgestapt omdat ik erg tevreden was over Interpolis. Maar ik krijg collectiviteitskorting bij Zilveren Kruis. Niet alleen korting maar er zitten ook extra vergoedingen bij.
Dus ik ben net overgestapt. Scheelt zo'n 30 euro per maand.

Collectiviteitskorting is toch al jaren weg?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:47

BigOne schreef:
Sure_lee schreef:
Ik ben al jaren niet meer overgestapt omdat ik erg tevreden was over Interpolis. Maar ik krijg collectiviteitskorting bij Zilveren Kruis. Niet alleen korting maar er zitten ook extra vergoedingen bij.
Dus ik ben net overgestapt. Scheelt zo'n 30 euro per maand.

Collectiviteitskorting is toch al jaren weg?

Heb ik ook bij de ONVZ.Toevallig vandaag zitten lezen. Slaat alleen nergens op natuurlijk.