Hybride auto zonder oplaadpunt thuis.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 17:26

Ik laad de Kuga volledig op aan de openbare paal voor €3 nogwat. Dan heb 12 kw geladen en kan zo’n 50-60km rijden. Je kunt bij Vattenfall kijken wat de palen in jou buurt kosten, voor mij is de Vattenfall pas het goedkoopste laden. Parkeergarages zijn wel duur, maar ik hoef daar nooit per se te laden. Gemiddeld rijd ik makkelijk 1:20/1:22 met hem en ik lach me nog steeds kapot als ik moet tanken, voor de grootte is hij echt zuinig (zolang ik niet tè veel in Duitsland rijd O:) ) en met laden is hij helemaal bizar zuinig. En het rijd ook nog eens enorm comfortabel

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 18:15

Hier ook een Kuga plug in hybride en geen eigen laadpaal. Wel meerdere in de straat. Gaat prima en is betaalbaar. Vergelijkbaar met de benzineprijs vaak.
Wij hebben een pas via de anwb.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 19:04

janderegelaa schreef:
Mijn dochter heeft een Clio, full hybride, dan wil je nooit meer aan een laadpaal hoor. Tank van 30 liter en rijdt er bijna 900 km op.

Ik ben ook voor een Clio full hybride aan het kijken. Jouw post stemt mij positief.

Al twijfel ik ook nog over een Mazda 2 full hybride.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 19:21

Hier ook een Kuga plug in hybride en het stopcontact zit naast de auto in de loods, wij laden via het net op. Rijdt heerlijk en trekt de trailer fantastisch.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 19:23

suffie schreef:
Hier ook een Kuga plug in hybride en het stopcontact zit naast de auto in de loods, wij laden via het net op. Rijdt heerlijk en trekt de trailer fantastisch.

Dat laatste klinkt goed, ik moet de caravan nog uittesten met hem :')

Daihyo

Re: Hybride auto zonder oplaadpunt thuis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 19:27

Ja fijne trekauto is het. Al behoorlijk wat vrachtjes achter gehad.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 19:44

marleen_88 schreef:
janderegelaa schreef:
Mijn dochter heeft een Clio, full hybride, dan wil je nooit meer aan een laadpaal hoor. Tank van 30 liter en rijdt er bijna 900 km op.

Ik ben ook voor een Clio full hybride aan het kijken. Jouw post stemt mij positief.

Wij redden dat echt niet met onze Clio. Rijden 1:20 de fabrikant geeft 1:24 aan.

Flippertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 20:57

Wij hebben een Kia Niro plug-in hybride. Geen eigen laadpaal en ook (nog) geen zonnepanelen. We laden m via het stopcontact, verder zit alleen de buitenverlichting en de kelderlamp op die groep.
We rijden er zo'n 45-50km elektrisch mee, meer dan voldoende voor mijn vriend om elektrisch van en naar zijn werk te kunnen. Hij kan de auto daar ook laden.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 22:39

Brainless schreef:
marleen_88 schreef:

Wij redden dat echt niet met onze Clio. Rijden 1:20 de fabrikant geeft 1:24 aan.

Het ligt er ook aan hoe je hem gebruikt. Mijn dochter is echt geen coureur en rijdt veel snelweg kilometers.

Gyselle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 22:44

Wij hebben een volledig electrische auto zonder eigen laadpaal (auto van de zaak). Werkt prima; er is genoeg ruimte in de wijk en hoeven nooit te ‘vechten’ om een plek. Dit verschilt overigens wel per wijk, we hebben eerder meegemaakt dat een heel blok het met 1 paal moest doen en dat is enorm onhandig - maar met een beetje laadmogelijkheden lijkt hybride me geen enkel probleem.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 23:01

Ik heb een plug-in hybride (ford Kuga), maar ik plug hem eigenlijk nooit in.

Doe dat eigenlijk alleen als een parkeerplaats vol is en er alleen nog laadplek plaatsen zijn. Dan parkeer ik daar en hang ik hem eraan.

Maar ondanks dat ik hem nooit in plug rijdt die nog steeds erg zuinig, want dan werkt die namelijk gewoon als een normale hybride.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 08:21

janderegelaa schreef:
Brainless schreef:

Het ligt er ook aan hoe je hem gebruikt. Mijn dochter is echt geen coureur en rijdt veel snelweg kilometers.

Maar dan is die auto toch niet zo zuinig vanwege het hybride deel. Een hybride laadt vooral bij tijdens remmen en gas loslaten, dat doe je op een snelweg niet snel als het goed is.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 09:29

De Clio laadt ook bij met de motor tijdens het rijden. Daar zit het verschil denk ik.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 09:40

8nnemiek schreef:
janderegelaa schreef:

Maar dan is die auto toch niet zo zuinig vanwege het hybride deel. Een hybride laadt vooral bij tijdens remmen en gas loslaten, dat doe je op een snelweg niet snel als het goed is.

De Lynk en Co waar de TS naar kijkt heeft een stand er op zitten, die laad op de snelweg, als je dus de accu leeg hebt, kan je op benzine bijladen.

@TS, geen optie om via de kruipruimte te gaan en aan de buitenkant van het huis een wandcontactdoos te maken buiten? Snap dat je de hele meterkast nagekeken wilt hebben, maar dat moet toch, dus die kosten zou ik maken, als je toe bent aan het vervangen van je meterkast en dan gelijk zorgen voor de toekomst, voor een groep voor de auto.

Kan een van jullie niet op het werk laden?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 10:12

janderegelaa schreef:
De Clio laadt ook bij met de motor tijdens het rijden. Daar zit het verschil denk ik.

Maar dat betekent dat de motor wel harder moet werken en dus meer verbruikt om de dynamo of generator te laten draaien. Uiteindelijk levert dat geen gratis stroom op, niet anders dan wanneer je harder moet trappen om de dynamo op je fiets te laten werken. De enige manier hoe dat nog iets voordeel kan opleveren is als de motor naar een wat energiezuiniger toerental gaat en het teveel aan energie naar de accu stuurt, maar het idee van 'gratis stroom tijdens het rijden' gaat gewoon tegen de natuurwetten in. De perpetuum mobile is ook nooit een succes geworden :P

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 10:16

Wij rijden een kuga ook plugin en laden de auto op bij een openbare laadpaal, we hebben er meerdere in de buurt en zelfs 2 op de parkeerplaats achter ons huis. Wij kunnen niet laden aan huis omdat de kabel over de stoep moet liggen dat mag officieel niet.

Onze kun je ook laden onderweg op de benzine maar dan is je benzine verbruik ook hoger en dan is het weer minder zuinig in verhouding.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 10:20

Wij hebben ongeveer 2 jaar een volledig elektrische auto gehad zonder eigen laadpaal. Was soms wel vervelend aangezien de dichtstbijzijnde laadpaal op meer dan 500 meter lopen lag, maar we hebben het overleefd :) Nu wel blij met de laadpaal aan huis.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 10:42

8nnemiek schreef:

Ik denk dat je je daarop verkijkt. Ik zie weinig verschil in gereden elektrische kilometers tussen een snelweg rit en een stadsrit. En zeker als het drukker is ben je constant aan het remmen en inhouden.

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-25 11:21

Citaat:
De Lynk en Co waar de TS naar kijkt heeft een stand er op zitten, die laad op de snelweg, als je dus de accu leeg hebt, kan je op benzine bijladen.

@TS, geen optie om via de kruipruimte te gaan en aan de buitenkant van het huis een wandcontactdoos te maken buiten? Snap dat je de hele meterkast nagekeken wilt hebben, maar dat moet toch, dus die kosten zou ik maken, als je toe bent aan het vervangen van je meterkast en dan gelijk zorgen voor de toekomst, voor een groep voor de auto.

Kan een van jullie niet op het werk laden?

Ik heb nog geen rijbewijs en bij mij op het werk kan ik niet laden. Mijn man zit tussen 2 banen in dus geen idee.. de kruipruimte heeft de vorige eigenaar dicht gegooid, alleen het kleine stukje aan de achterzijde is nog open. Hij was echt beunhaas 3.0. We willen dus een stopcontact aan de voorkant van de woning , maar dan zitten we of met een lange kabel of het moeilijk ingraven van een vaste voor een laadpaal. Mijn buren hebben een laadpaal maar die is speciaal voor hun auto en kunnen dus niet zomaar andere auto's op( iets met een speciale import auto). Inde straat ongeveer 500 m verder op hebben we er 1 staan.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 11:27

Wij werden echt knettergek van het openbaar moeten laden met onze hybride. Hij moest er ook 6 uur staan om vol te zijn dus even na het werk laden, was ook een drama. De kosten hier.. 55ct per kwh tot zelf 80ct. Waren ontzettend duur uit dus gestopt met laden tot we er een thuis hadden. Ik zou het nooit meer doen als er thuis geen paal kan.

lizard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 11:41

Ik heb een suzuki ignis,niet wat ts zoekt.
Maar dit is een mild hybride.

Deze heeft een kleine accu,die opgeladen wordt door het remmen.
En het start,stop systeem,en de airco wordt gevoed door deze accu.

En daardoor moet ie zuiniger rijden.

Ik wilde perse een schakel auto.
En andere hybrides zijn automaat.

Hier ook geen zonnepanelen,of laadpaal in de buurt.

haha1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 11:50

Hier ook een kuga hybride, en die mag op het werk opgeladen worden...Dus smorgens inpluggen en s,avonds vol naar huis

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 13:18

Wij hebben een Volvo XC60 plug-in hybride geen zonnepanelen en een hoekwoning zonder paal voor de deur ( dichtbijzijnde staat op ongeveer 100 meter) wij hebben een verlengsnoer voor buiten vanuit het keukenraam door de voortuin door het plantsoen van de gemeente ( al meerdere mensen gewerkt in dat plantsoen, dan halen ze het snoer netjes weg en leggen het dan in de voortuin) naar de auto. Werkt bij ons prima omdat er bij ons nauwelijks mensen voorbij lopen tegenover ons is een doorgang naar een fietspad dus iedereen gaat die kant op ipv langs onze hoek.
Ik heb niet het idee dat het qua stroomkosten heel veel extra is wat we betalen we hebben hem al meer dan een jaar. Als ik hem bij de laadpaal laad ( als alle plaatsen voor de deur bezet zijn) dan kost het me ongeveer 3 a 4 euro.. ik heb zo’n tag van de anwb en die kost 2,99 per maand Ohja met een volle accu kunnen we ongeveer 30 km rijden.

Notch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 14:16

Wij rijden een mitsubishi outlander phev sinds 4 jaar, en in al die tijd hebben we hem maar een keer of 5 aan de lader gehad :+

Als we hem al opladen doen we dit gewoon via het normale stopcontact.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 15:37

Wat is dan het voordeel van deze auto boven een normale benzine Notch? Want met de accu pakketten die er in een hybride zitten, zit je snel een belastingschaal hoger, dan een benzine uitvoering, van dezelfde auto.