Aanraders voor bruidsjurk zaken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 07:54

Suzanne F. schreef:
Waarom mag je maar een bepaald aantal jurken passen?

Waarschijnlijk tegen voordelol-passers.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Aanraders voor bruidsjurk zaken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 07:59

En goed passen kost veel tijd.

Ik ken alleen koonings uit Deurne. En hoor daar goede verhalen over.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-25 09:49

We hebben een afspraak met Nikita Bruidsmode gemaak en gaan Koonings proberen.

Alle outlets wel genoteerd mocht het nodig zijn.
Heb geen idee hoevaak vrouwen meer dan 1 zaak bezoeken hah

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 10:17

Suzanne F. schreef:

Strakke tijdschama's.
Ze hebben maar bijvoorbeeld 2 uur de tijd per klant. Als je in die 2 uur 30 jurken wilt passen, dan lukt dat niet.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 10:20

Assepoester in Arnhem (slogan: de niet truttige trouwjurkenwinkel) heeft ook een outlet en heeft daarbuiten alles op voorraad hangen in een brede range aan maten. Ik ben voornemens om daar zelf te gaan kijken tegen de tijd dat ik ga trouwen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 10:21

Storm schreef:
Suzanne F. schreef:

Strakke tijdschama's.
Ze hebben maar bijvoorbeeld 2 uur de tijd per klant. Als je in die 2 uur 30 jurken wilt passen, dan lukt dat niet.

Dat zou mij prima lukken denk ik. Nou ja 30 is overdreven maar je kan in 2 uur toch prima 10 jurken passen?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 12:00

Suzanne, het is ook navragen wat de bruid wil, budget bepalen, uitzoeken, aankleden.
Ik heb zelf een keer een jurk uitgezocht en ik denk dat ik er maar 5 of 6 gepast heb in de 2 uur.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 12:01

Storm schreef:
Suzanne, het is ook navragen wat de bruid wil, budget bepalen, uitzoeken, aankleden.
Ik heb zelf een keer een jurk uitgezocht en ik denk dat ik er maar 5 of 6 gepast heb in de 2 uur.

Oh oké nou ja voor mij niet relevant want ik ga nooit trouwen. :')

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 12:33

Ik ben bij Koonings geweest en wij waren heel blij met de service. Je mag enorm veel passen, geen tijdsdruk, heeeeel ruime keuze.
Nadien kan je daar ook iets eten, al een leuke foto nemen op de trap of in het winkeltje met accessoires en schoenen gaan kijken.
Aanpassingen gebeuren in huis. De dag voor mijn trouw bleek er een naadje los te zitten aan mijn jurk, ze hebben dit onmiddellijk hersteld zodat we de dag nadien zonder zorgen konden trouwen!

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 12:37

Amable schreef:
Je hebt de bruidszaak Ann en John in Eindhoven, die hebben een outlet en dus jurken die in basis direct mee kunnen.

Hier ben ik jaren geleden ook heel goed geholpen en geslaagd voor mijn jurk! Er was genoeg tijd om te passen en ik vond het personeel erg kundig :j

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 12:40

Ik heb ook een goeie ervaring met Koonings. Je hoeft zeker niet te betalen om binnen te komen hoor, stond ergens op pagina 1 maar dat is zeker niet zo. En ik heb ook allerlei jurken gepast zonder maximum of tijdsdruk.

Enige wat ik lastig vond is dat je niet elke keer dezelfde verkoper krijgt. En het advies wat de ene gaf, was anders dan het advies dat ik de tweede pasbeurt kreeg. Dat vond ik niet zo tof.

Ik moest twee keer terugkomen, dus kon hem zeker niet meteen meenemen.
Bij Assepoester in Arnhem kan dat overigens wel inderdaad. Daar wilde ik nog gaan kijken maar dat was niet meer nodig. Qua budget is die trouwens ook wel een stuk goedkoper, als dat nog uit maakt.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 18:30

In Geleen zit wed2be, dat is direct meenemen. En in Lommel (België, richting Eindhoven) zit ook een outlet, daar kun je ook direct je jurk meenemen. Bruidsmodeoutlet heet die. In Geleen zit nog een goede winkel maar die moeten de jurk meestal voor je bestellen, ik moest bij hun toch wel een aantal maanden wachten. Maar de andere twee kun je hem direct meenemen.
Ik had pas in de vierde zaak mijn jurk gevonden trouwens, daar hadden ze pas precies hangen wat ik zocht

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-25 19:24

ontherun schreef:
In Geleen zit wed2be, dat is direct meenemen. En in Lommel (België, richting Eindhoven) zit ook een outlet, daar kun je ook direct je jurk meenemen. Bruidsmodeoutlet heet die. In Geleen zit nog een goede winkel maar die moeten de jurk meestal voor je bestellen, ik moest bij hun toch wel een aantal maanden wachten. Maar de andere twee kun je hem direct meenemen.
Ik had pas in de vierde zaak mijn jurk gevonden trouwens, daar hadden ze pas precies hangen wat ik zocht

Oh Geleen is ook wel ideaal! Zet ‘m op de lijst.

Fijn te hreb dat goede ervaringen zijn met Koonings. Op de website zegt t dat ‘t €35 is voor een afspraak. Vind ik wel ok.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 19:27

Nagini schreef:
ontherun schreef:

Oh Geleen is ook wel ideaal! Zet ‘m op de lijst.

Fijn te hreb dat goede ervaringen zijn met Koonings. Op de website zegt t dat ‘t €35 is voor een afspraak. Vind ik wel ok.

Je zou dan altijd nog Desiree bruidsmode aan de Rijksweg ook kunnen proberen, maar ik vrees dat zij niks vanaf het rek verkopen. Wel fantastisch mooie jurken daar.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 13:15

Amable schreef:
Je hebt de bruidszaak Ann en John in Eindhoven, die hebben een outlet en dus jurken die in basis direct mee kunnen.

Hier ben ik ook geweest!
Je mag zelf in de rekken kijken bij jouw maat en dan geef je door welke je wilt passen. De medewerkster helpt je dan de jurken aandoen en geeft tips met aanpassen.
Je kiest dan zelf de plek om het te laten vermaken, dus dat kan dan prima bij jou thuis in de buurt.

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 13:27

Tip voor het terugvliegen, geef het van te voren even aan bij je luchtvaartmaatschappij! Dan kun je hem hangen in een kast in het vliegtuig!

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 13:48

Wed2Be is meteen meenemen, mooie jurken ook.
Hebben meerdere filialen en elk filiaal heeft een andere samenstelling. Wij waren van de zomer in Antwerpen en die heeft minder Alijn/Prinses/Fit&flare, maar juist meer strak, recht en sheath.
Het is het waard om even te bellen naar een paar filialen wie wat heeft, zodat je in de juiste staat.

Assepoester zou ik vermijden, Kwalitatief toch een stuk minder dan wed2be, maar wel hetzelfde concept en principe, en prijsklasse.

Hanneke137

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 14:10

Amable schreef:

Hier gaan wij ook altijd heen (altijd, 4 van de 5 zijn nu getrouwt, en we zijn daar allemaal geslaagd).
Ze hebben jurken die je direct mee kan nemen, of kan nabestellen. Dat moet je dan van te voren duidelijk aangeven, dan houden ze daar rekening mee, welke ze je laten passen.

VivianHesen
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 14:38

Ik ben ook geslaagd bij Konings in Deurne. Ze hebben daar een enorme collectie jurken en veel jurken die direct geleverd kunnen worden. Wel even van te voren een afspraak maken. Wellicht kun je dan ook iets regelen dat ie direct op maat wordt gemaakt. (Of kun je 'm zonder vermaak al meenemen en bij de coupeuse in NZ terecht)
Ik vond dat ze alle tijd namen en vond het echt heel fijn.
Mevr. Konings heeft zich nog even bemoeid met het vermaken, omdat de coupeuse er even niet uit kwam. Daarna kwam ze zelfs nog kijken of het allemaal perfect opgelost was.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-25 19:29

Marije112 schreef:
Tip voor het terugvliegen, geef het van te voren even aan bij je luchtvaartmaatschappij! Dan kun je hem hangen in een kast in het vliegtuig!

Ja goeie tip! Ik vlieg met Singapore Airlines. Die hebben normaal hele goede customer service.

Celiien schreef:
Wed2Be is meteen meenemen, mooie jurken ook.
Hebben meerdere filialen en elk filiaal heeft een andere samenstelling. Wij waren van de zomer in Antwerpen en die heeft minder Alijn/Prinses/Fit&flare, maar juist meer strak, recht en sheath.
Het is het waard om even te bellen naar een paar filialen wie wat heeft, zodat je in de juiste staat.

Assepoester zou ik vermijden, Kwalitatief toch een stuk minder dan wed2be, maar wel hetzelfde concept en principe, en prijsklasse.

Yes! We hebben een afspraak met Nikita bruidsmode en Koonings. Mocht het nodig zijn kunnen we dan nog naar wed2b!

Dank iedereen, super behulpzaam!

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-25 09:37

Vlucht geboekt en afspraken staan!
Thanks iedereen, ben benieuwd!

Tabby123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-25 21:09

Nikitas bruidsmode.
Echt helemaal top!

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 06:18

GQMMS schreef:
https://www.nikitabruidsmode.nl

Ze verkopen er nieuwe jurken, samples en ook 2e hands. Jurken hoeven dus niet besteld te worden en kunnen bij wijze van direct meegenomen worden.

Ik denk dat als je je verhaal uitlegt dat je in NZ woont ze zelfs zo proberen te plannen om eventueel ook aanpassingen te maken aan de jurk (indien nodig)

Hele vriendelijke eigenaren, kundig en denken graag met je mee

Deze ja! Echt fantastische winkel.