Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
tengeltje11 schreef:Op welke grond staat jullie huis? Hier zware klei en dat werkt en leeft enorm. Elk huis heeft hier in kleine of grote mate last van scheuren door die grond. Dat hoort er hier bij en is niets gebrek aan…
Dus met de geringe info kan niemand iets
haha1995 schreef:Op stevige zandgrond hoeft vaak ook niet geheid te worden en zelfs het eeuwenoude boerderijtje van een kennis op kleigrond was niet geheid (die was gebouwd op koeienhuiden..In nederland waar dit huis neem ik voor het gemak even aan staat ,word wel geheid dan heb je wat minder beweging....
)Dorien66 schreef:Ga naar het bureau voor rechtshulp, meld je bij je rechtsbijstandsverzekering als je die hebt, of schakel zelf een advocaat in. Alle andere (goedbedoelde) adviezen zullen je niet helpen.
meggiemeg schreef:Ze hebben het nog via de makelaar geprobeerd, die kon ook niet anders dan ons gelijk geven op dat moment. Daarna nooit meer iets gehoord.
_Mar3 schreef:Is scheuren überhaupt een verborgen gebrek? Dat kan toch sowieso onstaan door de werking van verschillende materialen? Hoe goed je je best ook doet bij de bouw van een huis? Of zeg ik nu iets heel geks?
Brainless schreef:_Mar3 schreef:Is scheuren überhaupt een verborgen gebrek? Dat kan toch sowieso onstaan door de werking van verschillende materialen? Hoe goed je je best ook doet bij de bouw van een huis? Of zeg ik nu iets heel geks?
Ons huis is 100 jaar oud en heeft geen scheuren.![]()
Staan gewoon op een zandrug met een kleine fundering en niet op heipalen.