Wat mag je van een NIEUW dak op je woning verwachten? lapwerk?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-25 23:49

santie schreef:
Dus... Jij hebt zwart op wit van een expert dat de boel niet goed is gemaakt? De advocaat van de rechtsbijstand wil er geen zaak maken omdat " het niet zichtbaar is vanaf de grond" ? Het dak zit vol met ( nu herstelde) scheuren en er blijf water staan bij de schorsteen? Plassen op een dak gaan uiteindelijk doorzweten en dan heb je alsnog lekkage. Ook is de schade dan meestal groter. Ik zou toch weer contact opnemen met de rechtsbijstand en vragen naar een andere advocaat en/of een klacht indienen. Dit is natuurlijk geen normale gang van zaken. Jij hebt betaald voor een heel nieuw dak en daar zit toch minstens en vorm van garantie op. Het mag gewoon niet na een paar jaar al gaan scheuren. Dit klopt gewoon niet!

Dit!
Heeft je rechtsbijstandverzekering een klachtencommissie? Daar zou ik werk van maken.
Natuurlijk te bizar voor woorden.

Wdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-25 14:01

ben je hiermee nog verder gekomen?

germie

Re: Wat mag je van een NIEUW dak op je woning verwachten? lapwerk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-25 14:18

Nee, tot op heden niet. De rechtsbijstand vindt dat ik op eigen kosten dan maar een nieuw rapport moet laten maken dat het niet klopt. Er zijn meerdere bedrijven gemaild om de situatie uit te leggen, maar tot op heden heeft er NIET 1 geantwoord. Het is net of ze er gewoon geen zin in hebben.

(lijkt een beetje op Nij Begun, wil ik wat laten doen in huis wat hier onder valt willen bedrijven niet langskomen omdat ze niet genoeg er aan kunnen verdienen omdat ik al veel isolatie heb laten doen, maar daar moet ik ook nog achteraan natuurlijk. Krijg daar overigens in 2026 een speciale zaakbegeleider voor toegewezen vanuit de NCG volgens een brief die ik vorige week kreeg (geldt voor de hele straat). Dus dan ook bespreken).

Wdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-25 14:58

dat heeft met gaswiningsschade te maken denk ik?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-25 18:04

Wdj schreef:

ja, maar geeft aan dat bedrijven in mijn regio kennelijk weinig zin hebben om wat te doen als ze geen hele grote bedragen kunnen verdienen.

Als je 3 bedrijven gemaild hebt, maar geen reactie, dan vind ik dat best triest.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-25 18:38

Ik kan helaas de foto,s niet zien. Daar ben ik toch wel benieuwd naar.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-25 10:49

germie schreef:
Wdj schreef:

ja, maar geeft aan dat bedrijven in mijn regio kennelijk weinig zin hebben om wat te doen als ze geen hele grote bedragen kunnen verdienen.

Als je 3 bedrijven gemaild hebt, maar geen reactie, dan vind ik dat best triest.

Je hebt een expertisekantoor aangeschreven bedoel je om een nieuw rapport te laten maken?

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-25 12:11

Het blijft een gevecht tussen de dakbedekker en de zonnepanelen installateurs. Dat betekent dat je rapporten kan laten maken tot je een ons weegt, maar dat gaat je niet helpen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-25 21:14

nikkel schreef:
Het blijft een gevecht tussen de dakbedekker en de zonnepanelen installateurs. Dat betekent dat je rapporten kan laten maken tot je een ons weegt, maar dat gaat je niet helpen.

Nee, dat stuk staat zwart op wit op papier van een expert dat het niet aan de zonnepanelenboer ligt (die overigens inmiddels failliet is).
Maar dat de advocaat vindt dat het 'waterdicht' moet zijn vs duurzaam en netjes waterdicht zoals je mag verwachten bij een nieuw dak.

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-25 22:36

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-25 23:26

Wij hebben ook ellende gehad met het vervangen van het dak.

Was niet lek, maar omdat het al 30 jaar lag, uit voorzorg laten vervangen. Wij hebben wel voornamelijk plat dak (schuine deel moet nog -O- )

Dakdekker gevonden en het was zo lek als een mandje na afloop. Moesten zelfs zwembadjes binnen zetten om water op te vangen, emmers waren veel te snel vol. T regende binnen serieus harder dan buiten.

Wij hebben zelf een advocaat ingeschakeld, nieuwe dakdekker heeft rapport opgesteld, en alle kosten inclusief schadevergoeding en rapport, vonnis voor gekregen.

Uiteindelijk via deurwaarder alles terug gehaald. En 8000 extra voor de schade en rapport en advocaatkosten.

Klein bijkomend voordeel is dat we nu 10cm extra dakisolatie hebben bij de nieuwe dakdekker :+

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:02

germie schreef:
nikkel schreef:

Nee, dat stuk staat zwart op wit op papier van een expert dat het niet aan de zonnepanelenboer ligt (die overigens inmiddels failliet is).
Maar dat de advocaat vindt dat het 'waterdicht' moet zijn vs duurzaam en netjes waterdicht zoals je mag verwachten bij een nieuw dak.

Andere advocaat zoeken?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 12:29

Is een advocaat van de rechtsbijstand.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:46

Germie, dan ben je uitgepraat. Volgens mij.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:24

Dan geef je aan dat je niet tevreden bent en een andere wil.

liberia

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:03

Lijn volgen: eerst klacht bespreken en vastleggen in mail met huidige advocaat. Zorg dat je dit zwart op wit hebt. Geen verbetering? Dan klacht indienen bij Orde van Advocaten.

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:48

liberia schreef:
Lijn volgen: eerst klacht bespreken en vastleggen in mail met huidige advocaat. Zorg dat je dit zwart op wit hebt. Geen verbetering? Dan klacht indienen bij Orde van Advocaten.

Ik meen te weten dat als dat over een rechtsbijstandsverzekering gaat, de klacht via het Kifid gaat.

Zie: https://www.kifid.nl/kifid-kennis-en-ui ... itspraken/