Hoe maken jullie koffie? Pol

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe wordt de koffie gemaakt

Water koken en opgieten met filter en gemalen koffie
26 (4%)
Koffie uit een "ouderwetsche" machine met filter en kan er onder
109 (18%)
Senseo
52 (8%)
Nespresso
72 (12%)
Koffiemachine met cups
83 (14%)
Koffiemachine met bonen
187 (31%)
Doordruk koffie systeem
11 (1%)
Oploskoffie
32 (5%)
Anders
19 (3%)

Totaal aantal stemmen: 591

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-25 09:39

Thuis bonen apparaat, vind ik toch de lekkerste koffie :j ieder zijn luxe, voor mij is dat koffie.

In de camper filterhouder met papieren filter boven een kopje, snelfiltermaling en heet water opgieten. Of losse espresso zakjes voor het gemak, maar dat vind ik minder lekker en is in verhouding duurder.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-25 09:41

MarlindeRooz schreef:
Ir111 schreef:
Zeg je nou dat met papieren filter je cholesterol lager blijft dan zonder? Hoe werkt dat, kun je dat uitleggen? Interessant (en vervelend voor jou).

https://mobiel.voedingscentrum.nl/nl/se ... inken.aspx

Filteren = gezonder haha

Gaat huilend terug naar bed... -O- -O-

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-25 09:53

Ik wist het ook niet. Wordt jaarlijks doorgelicht en opeens een verhoogd cholesterolgehalte. Het enige dat verandert was was het nieuwe wasbare koffiefilter. Ik ben een papieren filter weer gaan toevoegen en een maand later was het weer ok en zo gebleven. Blijkt dat een stofje dat cholesterol kan verhogen wordt tegengehouden door een papieren filter. En een eye opener ook. :')
Laatst bijgewerkt door karuna op 01-11-25 09:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Eefsel2109

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-25 09:53

Wij drinken geen koffie, dus er staat een nespresso apparaat in de kast die tevoorschijn komt als er bezoek is die wel koffie drinkt.

MarlindeRooz

Re: Hoe maken jullie koffie? Pol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-25 09:55

Sorry voor de mensen die dachten dat bonenkoffie het gezondst was. -O-

Alleen al om het paasei geluid dat zo’n apparaat maakt zal ik er nooit één kopen. :=

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-25 09:58

MarlindeRooz schreef:
Alleen al om het paasei geluid dat zo’n apparaat maakt zal ik er nooit één kopen. :=

Die herrie!
Maar ik kan mijn man helaas niet verbieden koffie te drinken :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-25 10:00

Als ik bij m’n ouders ben maakt dat apparaat mij echt gek. Met de deur dicht is het alsnog vreselijk. Maar dat apparaat is ook een uitzonderlijk luide.

Zolala

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-25 10:20

Lieser schreef:
Gewoon (iets teveel) snelfiltermaling in een standaard koffiezetapparaat. Dat vindt ik toch nog altijd het lekkerste bakkie.

Precies dit.
Ik heb een oeroud Philips koffiezetapparaat, en elke ochtend zet ik een verse, sterke pot die ik dan overgiet in een thermoskan. Daar doe ik dan verder de hele dag mee :9k

Ik drink mijn koffie zwart, uit een beker.
Er is ook altijd oploskoffie in huis, voor wanneer een hele pot niet kan/nodig is.

gerlienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-25 10:24

Gewoon ouderwetse filtermaling koffie, het pruttelende geluid als die bijna klaar is heeft ook wel wat. <3
Op vakantie ben ik fan van oploskoffie en dan liefst Nescafe gold.

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-25 10:26

als ik al koffie drink dan oploskoffie van Nescafe.

Sachertorte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-25 10:33

DeLonghi bonenapparaat. Maar lees dus dat het niet zo gezond is? Senseo vind ik persoonlijk echt niet lekker en smaakjesfilters Senseo nog erger. Maar ieder z'n keuze en smaak uiteraard.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-25 10:37

Wij drinken al een paar jaar Nespresso en zijn er nog steeds blij mee :j
Daarvoor een bonenmachine, was ook lekkere koffie.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-25 10:41

Sachertorte schreef:
DeLonghi bonenapparaat. Maar lees dus dat het niet zo gezond is? Senseo vind ik persoonlijk echt niet lekker en smaakjesfilters Senseo nog erger. Maar ieder z'n keuze en smaak uiteraard.

Volgens mij kan het in beperkte mate niet super erg kwaad dat je bonen / cupjes / Senseo drinkt.

Maar als je veel koffie drinkt en/of cholesterol problemen hebt dan kan filterkoffie beter zijn. Gezonder is het sowieso.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-25 10:42

Mars schreef:
Filterkoffie uit de Moccamaster hier :j
Cupjes en pads vind ik niet te nassen, en dan ook nog eens heel duur. Bonenmachine lijkt me ook wel lekker maar ik ben de enige koffiedrinker thuis.

Moccamaster! *\o/*

Maar heel fout, ik heb een Senseo. :D En ik drink alleen cappuccino eruit. :Y)
As we speak zit ik aan een kopje koffie. :))

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-25 10:43

Bonenmachine met bonnen van Simon Levelt {:} Af en toe met opgeschuimde melk een cappuccino
:9

Herrie valt heel erg mee, ik drink zelf zo’n 2-3 kopjes per dag. Vind het onderhoud irritanter maar goed, dat doet m’n vriend meestal.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-25 10:44

Thuis Nespresso of percolator en op m'n werk een Jura machine.

Mijn Nespresso apparaat kan melk opschuiven en ik heb een losse melkopschuimer, maar daar ben ik meestal toch te lui voor.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-25 10:57

Senseo en oploskoffie... ja ik ben een koffiebarbaar :')

Maar ik bestel wel mijn thee uit Engeland :Y) *D :9k

Sachertorte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-25 11:09

MarlindeRooz schreef:
Sachertorte schreef:

Volgens mij kan het in beperkte mate niet super erg kwaad dat je bonen / cupjes / Senseo drinkt.

Maar als je veel koffie drinkt en/of cholesterol problemen hebt dan kan filterkoffie beter zijn. Gezonder is het sowieso.

Dan moet ik me toch even achter m'n oren gaan krabben, want ik drink inderdaad vrij veel koffie. -O-

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-25 11:09

Anders: ik heb een Dolce Gusto :D

Ik ben begonnen met een senseo, maar vond die koffie niet te zuipen en drink het daardoor zo weinig dat de enkele keer dat ik visite kreeg die koffie dronk, dat apparaat eerst ontkalkt moest worden. :+
Veel werk voor een smerig bakkie dus.

Toen nog even oploskoffie uit potje gebruikt, dat was zo mogelijk nog smeriger.
De zakjes en zakken bevielen beter, vnl de smaakjeskoffies.

Uiteindelijk een Dolce Gusto aangeschaft, bevalt goed, veel keuze qua smaken.
Wel iets duurder maar online bestellen en huismerken kopen scheelt al een hoop, net als niet de hele dag door koffie drinken. :P

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-25 11:20

Ik doe lekker snel en simpel filters en gewoon water opgieten.

Als we volk verwachten zetten we een grote kan koffie maar ook dat is een filter met gemalen koffie en water opgieten.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-25 11:35

Hier ook Dolce Gusto, maar gebruik hem zelf momenteel vooral voor chai lattes, dus daar komt weinig koffie bij kijken :')
Of van die "milkshakes" zoals latte karamel of white mocha's ofzo. Mijn vriend drinkt wel gewoon zwart.
In het verleden maakte ik ook veel ijskoffies met dat ding, maar ik denk dat ik inmiddels teveel bonenkoffie heb gehad := Vind de DG espresso nu niet meer te drinken :o
Nu waren we laatst bij buren en die hadden ook een Jura met ik dacht verse bonen en zo'n ingebouwd melkschuimapparaat. Erg lekker. Zou zoiets ook ooit nog wel willen, maar is financieel even geen prioriteit, zeker niet zolang de DG het nog goed doet :o

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-25 11:37

Oplos met zoetje.

Ik woon zeer klein, weinig ruimte voor afval of opslag en beperkt qua electra.

Oplos koffie vraagt geen electra, geeft geen afval en is daarmee het meest praktisch voor mij

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-25 11:40

Ik heb in de camper een cupjes machine. Cupjes van de Koffiejongens. Die cupjes zijn van papier en kunnen in de bio-bak. Alsnog een belasting voor de natuur, maar kunststof of aluminium cupjes wil ik niet. Veel te belastend voor het milieu.

CobCowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-25 11:45

karuna schreef:
Naar aanleiding van de zoveelste koffie machine vraag en de genoemde prijzen ervan vroeg ik me af of er nog "simpele" koffiezetters zijn. Vandaar de pol. :+

Hoe maken jullie koffie?

Ikzelf ben van de water koken en opgieten of een inimini "ouderwetsche" met filter en losse kan. Voor mij de meest goedkope en eenvoudige oplossing om mijn beperkte koffie inname te maken. Een enkele keer arme ikke noodgedwongen senseo -O- warm water met koffie geur bij gebrek aan opties.

Simpele zwarte koffie met suiker. Niet te sterk en arabica graag. Een enkele keer warme havermelk er in maar zo min mogelijk omdat ik na ruim 25 jaar nog steeds niet ben gewend aan koffie zonder melk.

Ik heb het altijd zo gedaan tot ik een relatie kreeg met iemand die ook veel koffie drinkt. Toen overgegaan op een moderne (hahah) filterkoffieapparaat

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-25 11:53

MarlindeRooz schreef:
Ir111 schreef:
Zeg je nou dat met papieren filter je cholesterol lager blijft dan zonder? Hoe werkt dat, kun je dat uitleggen? Interessant (en vervelend voor jou).

https://mobiel.voedingscentrum.nl/nl/se ... inken.aspx

Filteren = gezonder haha

En mede daarom houd ik mijn "ouderwetsche" koffiezet apparaat met filter in ere. <3
Het ding kostte 20 euro bij Blokker en doet braaf zijn werk.

Heb décaf koffie voor overdag, want ik kan niet zo best tegen cafeïne, zit nog goed met 1 kop "gewone" koffie, wordt het meer, wordt het stuiteren. :') Voor de cafeïne kick, af en toe mag dat, heb ik oploskoffie. En die oploskoffie gaat mee naar mijn werk, als de school gesloten is, en de conciërge de koffieautomaat heeft afgesloten. (Doet hij om geen onderhoud te hoeven plegen tijdens de vakantie.)

Oh ja, de koffie wordt hier met "a splash of milk" gedronken. :D