ieder zijn luxe, voor mij is dat koffie.In de camper filterhouder met papieren filter boven een kopje, snelfiltermaling en heet water opgieten. Of losse espresso zakjes voor het gemak, maar dat vind ik minder lekker en is in verhouding duurder.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
MarlindeRooz schreef:Ir111 schreef:Zeg je nou dat met papieren filter je cholesterol lager blijft dan zonder? Hoe werkt dat, kun je dat uitleggen? Interessant (en vervelend voor jou).
https://mobiel.voedingscentrum.nl/nl/se ... inken.aspx
Filteren = gezonder haha

Lieser schreef:Gewoon (iets teveel) snelfiltermaling in een standaard koffiezetapparaat. Dat vindt ik toch nog altijd het lekkerste bakkie.
Sachertorte schreef:DeLonghi bonenapparaat. Maar lees dus dat het niet zo gezond is? Senseo vind ik persoonlijk echt niet lekker en smaakjesfilters Senseo nog erger. Maar ieder z'n keuze en smaak uiteraard.
Mars schreef:Filterkoffie uit de Moccamaster hier![]()
Cupjes en pads vind ik niet te nassen, en dan ook nog eens heel duur. Bonenmachine lijkt me ook wel lekker maar ik ben de enige koffiedrinker thuis.
En ik drink alleen cappuccino eruit. 
MarlindeRooz schreef:Sachertorte schreef:DeLonghi bonenapparaat. Maar lees dus dat het niet zo gezond is? Senseo vind ik persoonlijk echt niet lekker en smaakjesfilters Senseo nog erger. Maar ieder z'n keuze en smaak uiteraard.
Volgens mij kan het in beperkte mate niet super erg kwaad dat je bonen / cupjes / Senseo drinkt.
Maar als je veel koffie drinkt en/of cholesterol problemen hebt dan kan filterkoffie beter zijn. Gezonder is het sowieso.

Vind de DG espresso nu niet meer te drinken 
karuna schreef:Naar aanleiding van de zoveelste koffie machine vraag en de genoemde prijzen ervan vroeg ik me af of er nog "simpele" koffiezetters zijn. Vandaar de pol.![]()
Hoe maken jullie koffie?
Ikzelf ben van de water koken en opgieten of een inimini "ouderwetsche" met filter en losse kan. Voor mij de meest goedkope en eenvoudige oplossing om mijn beperkte koffie inname te maken. Een enkele keer arme ikke noodgedwongen senseowarm water met koffie geur bij gebrek aan opties.
Simpele zwarte koffie met suiker. Niet te sterk en arabica graag. Een enkele keer warme havermelk er in maar zo min mogelijk omdat ik na ruim 25 jaar nog steeds niet ben gewend aan koffie zonder melk.
MarlindeRooz schreef:Ir111 schreef:Zeg je nou dat met papieren filter je cholesterol lager blijft dan zonder? Hoe werkt dat, kun je dat uitleggen? Interessant (en vervelend voor jou).
https://mobiel.voedingscentrum.nl/nl/se ... inken.aspx
Filteren = gezonder haha
Voor de cafeïne kick, af en toe mag dat, heb ik oploskoffie. En die oploskoffie gaat mee naar mijn werk, als de school gesloten is, en de conciërge de koffieautomaat heeft afgesloten. (Doet hij om geen onderhoud te hoeven plegen tijdens de vakantie.)