Ik heb er weer veel van geleerd. Volgende keer zal ik beter navragen wat normaal is bij dit soort ringen en waar ik extra op moet letten.
Om eerlijk te zijn draag ik mijn trouwring eigenlijk altijd, behalve met zwemmen (bang om hem kwijt te raken
). Ook tijdens het paardrijden draag ik hem, al heb ik dan handschoenen aan. Ik denk dat ik voortaan iets voorzichtiger zal zijn, maar ik ga hem echt niet alleen voor speciale gelegenheden dragen… het is tenslotte mijn trouwring, en die draag ik met trots elke dag
Gelukkig kreeg ik vandaag al een hele fijne reactie van de juwelier. Ze hebben direct laten weten dat ze de ring kosteloos gaan herstellen en dat ze meteen ook alle 22 diamantjes nalopen, zodat dit in de toekomst hopelijk niet meer gebeurt.
Iemand merkte op dat zulke bepalingen in de algemene voorwaarden vaak zijn bedoeld als bescherming tegen misbruik. Bijvoorbeeld als iemand bewust steentjes eruit haalt om ze te verkopen of om op die manier een nieuwe ring te claimen. Dat klinkt inderdaad logisch; daar had ik nog niet zo bij stilgestaan. Vanuit dat oogpunt begrijp ik ook goed waarom ze zo’n bepaling opnemen. Het is natuurlijk lastig voor een juwelier om in elk individueel geval te bewijzen wat er precies is gebeurd.
Al met al dus een supergoede service van de juwelier. Ik ben echt opgelucht en blij, want ik baalde er gisteren behoorlijk van. Vandaag is mijn dag weer helemaal goed!