Dekbedovertrek met flessenhals instopstrook

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 17:25

Koper schreef:
Klopt, hier dezelfde ervaring. Overtrekken van Ikea met drukknoopjes, en de meest recente aankoop (vorige maand) heeft zelfs knopen overtrokken met de stof van de overtrek <3
Koper schreef:
Sokje_6 schreef:

Ah, dan is dat een paar jaar geleden veranderd denk ik. De laatste zal een jaar of 2,5 geleden zijn, nu ik erover nadenk. Ik dacht eigenlijk minder.

Mwah. Oudste overtrek wat ik hier heb liggen van Ikea is zo'n 15 jaar oud en daar zaten al drukknoopjes in. Daarvoor was de onderkant gewoon open. Maar wel recht, zonder instoptoestanden.

Ik heb idd nog nooit Ikea dekbedovertrekken met instopstrook gezien.
Kom al meer dan 15 jaar bij de Ikea.
Ik baal ervan, want hun overtrekken zijn verder prima.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-25 20:09

StalNollie schreef:
Google en dan flessenhalsinstopstrook intikken en dan krijg je van alles

Nou dat valt dus echt wel tegen.

Bedankt allemaal voor de reacties! Ik heb inmiddels wat besteld op Smulderstextiel, helaas geen Hema prijsje maar het is anders gewoon niet te vinden.

Dispar_Vulgo

Re: Dekbedovertrek met flessenhals instopstrook

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 20:19

Je zou ook nog bij een naaiwinkel de doorlopende instopstroken een stukje kunnen laten instikken, zodat je die smalle opening weer hebt.
Of zelfs helemaal instikken en afknippen van doorlopende naar flessenhals strook.
Kan me niet voorstellen dat dat duur is om te laten doen.

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 20:26

Marije_jiplover schreef:
Sokje_6 schreef:

Ah, dan is dat een paar jaar geleden veranderd denk ik. De laatste zal een jaar of 2,5 geleden zijn, nu ik erover nadenk. Ik dacht eigenlijk minder.

Mwah. Oudste overtrek wat ik hier heb liggen van Ikea is zo'n 15 jaar oud en daar zaten al drukknoopjes in. Daarvoor was de onderkant gewoon open. Maar wel recht, zonder instoptoestanden.

Ik heb idd nog nooit Ikea dekbedovertrekken met instopstrook gezien.
Kom al meer dan 15 jaar bij de Ikea.
Ik baal ervan, want hun overtrekken zijn verder prima.[/quote]

De mijne zijn toch echt maar een jaar of 3 en hebben alletwee een smalle instopstrook. Wel eenpersoons, misschien dat dat nog uitmaakt?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 20:31

Dispar_Vulgo schreef:
Je zou ook nog bij een naaiwinkel de doorlopende instopstroken een stukje kunnen laten instikken, zodat je die smalle opening weer hebt.
Of zelfs helemaal instikken en afknippen van doorlopende naar flessenhals strook.
Kan me niet voorstellen dat dat duur is om te laten doen.

Dat is eigenlijk wel een goed idee. Wie weet heeft de TS wel een buurvrouw oid die handig is met de naaimachine, het is maar een klein klusje.

A_nouk

Re: Dekbedovertrek met flessenhals instopstrook

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 20:59

Walra heeft nog lange (dubbele) instopstroken.

Een paar keer per jaar hebben ze sale en dan zijn de prijzen wel vergelijkbaar met HEMA. Wel van bestere kwaliteit :)

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 16:13

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 17:48

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 18:06

Suzanne F. schreef:
Maar flessenhals is niet altijd met instopstrook hè?

De instopstrook maakt nou net dat het flessenhals heet. Je hebt het overtrek (de fles), en dan is daarvan aan de onderkant 1/3 in het midden open, en daar zit een even smalle instopstrook aan (de hals) waar je iedere keer dat je je beddengoed verschoont je dekbed doorheen moet klussen. Een ware bottleneck.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 19:17

Koper schreef:
Suzanne F. schreef:
Maar flessenhals is niet altijd met instopstrook hè?

De instopstrook maakt nou net dat het flessenhals heet. Je hebt het overtrek (de fles), en dan is daarvan aan de onderkant 1/3 in het midden open, en daar zit een even smalle instopstrook aan (de hals) waar je iedere keer dat je je beddengoed verschoont je dekbed doorheen moet klussen. Een ware bottleneck.

Nee je hebt flessenhals met knopen aan de onderkant. Maar ook met een losse flap over dat gedeelte wat open is.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 19:50

Hoe kan het knopen hebben en toch nog flessenhals heten? Waar is die naam dan op gebaseerd?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 20:36

Koper schreef:
Hoe kan het knopen hebben en toch nog flessenhals heten? Waar is die naam dan op gebaseerd?

Omdat het niet helemaal open is aan de onderkant maar 2/3 dicht heeft en 1/3 in het midden open. En dit heb je met knopen of met zo’n flap. En TS wil met de flap.