Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
horsii schreef:Manager heeft twee gezichten, sommige snappen de issues die andere hebben dus ook niet.
Ladyson schreef:Je vraagt om ervaringen van anderen, en daar zie ik ook veel adviezen die vooral draaien om de strijd aan te gaan/voor je rechten op te komen. Ik denk dat je op dit moment het meest gebaat bent bij het opknippen van je behoeften.
1) Je hebt een veilige omgeving nodig om te reintegreren. Doe daarvoor wat strict noodzakelijk is (zoals je hebt gedaan, bij een ander team integreren) en besteed verder geen aandacht aan mfh.
2) Je hebt het nog nodig om dit mentaal te verwerken. Dat mfh op je pad is gekomen, dat je bent uitgevallen, hoe je moet omgaan met het onrecht dat je voelt etc.
Mfh afzeiken lucht vast op, maar om dit een plekje te geven, moet je naar een ander perspectief gaan waarbij de boosheid en het verdriet op de achtergrond verdwijnen. Dat voelt nu vast nog ver weg, maar later kijk je hopelijk terug op een periode waarin je jezelf beter hebt leren kennen en dat mfh ook maar een mens is.
- De strijd aangaan en je gelijk willen halen zou ik afraden. Dan gaat je energie daarheen ipv bovenstaande punten.
Ken je de podcasts van Evelien Aartsen? Ik vind haar drieluik over de verschillende fases van een burn-out erg waardevol en ik denk dat jij er ook veel aan kan hebben.
https://spotify.link/9Q2W0GzuKXb
Ladyson schreef:.
1) Je hebt een veilige omgeving nodig om te reintegreren. Doe daarvoor wat strict noodzakelijk is (zoals je hebt gedaan, bij een ander team integreren) en besteed verder geen aandacht aan mfh.
2) Je hebt het nog nodig om dit mentaal te verwerken. Dat mfh op je pad is gekomen, dat je bent uitgevallen, hoe je moet omgaan met het onrecht dat je voelt etc.
Mfh afzeiken lucht vast op, maar om dit een plekje te geven, moet je naar een ander perspectief gaan waarbij de boosheid en het verdriet op de achtergrond verdwijnen. Dat voelt nu vast nog ver weg, maar later kijk je hopelijk terug op een periode waarin je jezelf beter hebt leren kennen en dat mfh ook maar een mens is.
Suzanne F. schreef:In een klein bedrijf is dit nog vervelender. Vooral als het de directeur betreft en de managers beetje zelfde laken een pak zijn.
Zertab schreef:Ik heb ook zo'n manager gehad... Heel veel personeel is gaan lopen. Ik ook. Dat is uiteindelijk de beste keuze voor jezelf.
je bent meer waard. liberia schreef:TS hoe lang ben jij nu (gedeeltelijk) ziek? Dit ivm spoor 2?
Popstra schreef:Ongelovelijk dat ze die lsten blijven. Al dat personeel in de ziektewet door zo een zak is voor een bedrijf toch ook niet o.k!? Plus er geen motivatie meer is om nog naar het werk te moeten elke dag die daar de scepter zwaait.
Waar is die eigenlijk zo goed in dat ze hem hoe dan ook laten blijven?
dat is weer een vak apart. verootjoo schreef:Popstra schreef:Ongelovelijk dat ze die lsten blijven. Al dat personeel in de ziektewet door zo een zak is voor een bedrijf toch ook niet o.k!? Plus er geen motivatie meer is om nog naar het werk te moeten elke dag die daar de scepter zwaait.
Waar is die eigenlijk zo goed in dat ze hem hoe dan ook laten blijven?
Ja bizar. En het komt echt vaak voor. Denk dat iedereen het wel eens meemaakt in zij carrière.
Is vaak gewoon iemand die er al zolang werkt en dan een keer een stap omhoog ‘verdient’, zonder dat iemand daar de kwaliteiten voor heeft of er geïnvesteerd wordt in scholing daarin.
Heel irritant fenomeen is dat. Je kan goed in je werk zijn, maar dat betekent niet dat je ook goed kan managendat is weer een vak apart.
tamary schreef:Staat bekend als de wet van (weet niet meer wie). "Iedereen wordt bevorderd tot zijn eigen niveau van incompetentie".
Ibbel schreef:tamary schreef:Staat bekend als de wet van (weet niet meer wie). "Iedereen wordt bevorderd tot zijn eigen niveau van incompetentie".
Peter's principle:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Peterprincipe
Je komt ze helaas veel te vaak tegen. Ik heb in mijn werkend leven maar 2 echt goede managers gehad. De rest was slecht tot heel slecht.

) wil ik zelf weg.
). Hele afdeling had na 6 mnd problemen met deze manager, ik niet.
). En ja er zijn ook mensen blij met hem, dat weet ik ook en deels snap ik het ook nog. Maar mfh is gewoon niet ok.
. Loonslaaf schreef:liberia schreef:TS hoe lang ben jij nu (gedeeltelijk) ziek? Dit ivm spoor 2?
Spoor 2 is nog niet in beeld, dat duurt nog even en zowel psycholoog als bedrijfsarts adviseren/ gaan er vanuit dat als ik in het andere team reintegreer en zodra ik rond de 50 % van de uren zit ga solliciteren ik spoor 2 kan vermijden.