Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
WillemijnL schreef:Tsja, ik kan me voorstellen dat dit ook als een kans voelt. De paarden op volpension en een dierenoppas regelen als je ex er niet is zal vast goedkoper zijn dan drie maanden huur of hypotheek, dus het is ook een beetje een rekensom.
pmarena schreef:Ik denk dat het helemaal ligt aan hoe je ex in dit hele verhaal staat....?
En wat precies de toekomst zal zijn...?
Overweegt je ex echt serieus om daar te blijven wonen en dan ook alle dieren aan te houden?
Want hoe zien jullie dat voor je dan... dat jij vlakbij gaat wonen om de zorg over te nemen als hij weg is...? Ofzo...?
En / of is het serieus een optie dat jij in je eentje een andere woning kan kopen waar je het hele dierenspulletje kwijt kan...? Qua kosten van het vinden en in orde maken en onderhouden van een huis en de dieren, en qua tijdspanne als de sfeer toch ineens vervelend wordt...?
Als het bij voorbaat al niet realistisch is om alle dieren aan te houden dan zou ik persoonlijk liever eerst 1 en ander voor hen geregeld willen hebben, dat het niet zo'n 'ik trek mijn handen er vanaf en vlucht voor mijn problemen' situatie wordt.....
Tenzij je ex zelf echt heel duidelijk aangeeft dat hij streeft naar het houden van het huis en de dieren en hij sowieso pas van het voorjaar de knoop door wil hakken of hij het huis inderdaad gaat houden. En tot die tijd er sowieso graag wil blijven wonen, de dieren tot het voorjaar sowieso graag aan wil houden.
En jij er sowieso ook kan blijven het komende half jaar. Nu even de pauzeknop ingedrukt houden en van het voorjaar knopen doorhakken. Als dat zijn insteek is dan biedt dat wel mogelijkheden. Ik zou persoonlijk denken verspil geen 3 maanden in de zoektocht naar een eigen huis maargoed....
Maar dan moet het ook nog zo zijn dat hij er okee mee is dat jij maandenlang de hort op gaat en de zorg voor de dieren eigenlijk helemaal op hem aan komt, en hij feitelijk moet regelen dat iemand anders er voor zorgt tijdens zijn afwezigheid.
Wil hij überhaupt wel dat er dan iemand anders in het huis gaat....? Ik zou daar persoonlijk helemaal niet op zitten wachten.... maar als hij het niet erg vindt, dan zou je inderdaad kunnen zoeken naar een huis / dieren oppasser die het leuk vindt om steeds een periode bij jullie in huis te komen slapen (met gesloten beurzen zou dan kunnen lukken als je geluk hebt) als hij weg is.
Vindt hij dat niks, iemand anders in jullie / zijn huis, dan wordt het al iets lastiger want dan moet je iemand vinden van dichtbij, die dan waarschijnlijk wel tegen betaling steeds langs moet komen om de dieren te verzorgen. En is dat voor je dieren die echt in huis leven, wel een optie, als ze lang alleen worden gelaten en er alleen maar 1 of 2 keer per dag even iemand bij ze komt.....
Dat is dus ook iets om over na te denken. Als ex niet wil dat er iemand in huis slaapt bij zijn afwezigheid dan zou het imo sowieso ophouden om een paar maanden de hort op te gaan, dat is gewoon niet fair tegenover de dieren dan.
Ik vraag me ook af of je het moet willen om geld te verbrassen in het buitenland als je in een situatie terecht gekomen bent waarbij de meeste mensen juist elk dubbeltje om moeten draaien om elk een eigen huishouden rond te krijgen / een nieuw huis te vinden, bekostigen, inrichten enz. Voor de meeste mensen is er dan simpelweg geen ruimte voor een lange reis...
Want als je terugkomt dan zal je toch wat spaargeld nodig hebben om een eigen woning te regelen....
want hoe lang kan je nog in jullie huis blijven als het uit is....en zeker als je je ex en een oppas maandenlang overal voor op laat draaien, hoe 'thuis' ben je dan bij thuiskomst....
Ik zou net als de anderen niet lekker op vakantie gaan als thuis een berg onzekerheid op me wacht.
Maargoed misschien heb jij wel reden om aan te nemen dat je binnen no time zonder geldzorgen een eigen huisje kan bemachtigen waar alles goed komt.... dat weten wij natuurlijk niet.
En er zijn natuurlijk ook gewoon mensen die met de dag leven, zich niet zo snel druk maken, en waarbij dingen ook wel weer soort van in orde komen.
Ik kan me ook wel voorstellen dat je denkt 'ik wil even adempauze' en dat je dat nu nodig hebt.
Maarja wat voor situatie laat je dan achter en in wat voor situatie kom je weer terug.....
Ik denk dat goed overleg met je ex echt stap 1 is in het bekijken van de mogelijkheden.