Zalando pakket niet geleverd maar status: geleverd

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-25 10:15

Zonnetje81 schreef:
Ja ik was benieuwd of iemand ervaring heeft met hoelang ik geduld moet hebben. :+

Ik had het ook een tijdje geleden. Echt bloedirritant dat ze het dan als 'bezorgd' scannen want je kunt dan helemaal niks meer, geen idee of het dan ergens anders bezorgd of neergezet is en ook geen idee of het toch ooit nog een keer komt. Hier kwam het na vier dagen alsnog onverwachts aan de deur. Dus het kwam uiteindelijk wel goed maar je zit wel in onzekerheid de hele tijd.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-25 11:21

Heel irritant. Ik heb het vaker gehad. Meestal duiken de pakketjes nog wel op. Maar neerzettoestemming is heel nasty. Dat doe ik bijna nooit, zeker niet met waardevolle pakketten. Als je belt dan beroepen ze zich meteen daarop. Heel banketstaaf. Je doet namelijk afstand van de aansprakelijkheid als je dat aanzet.
Camerabeelden goed bewaren en vragen om een bewijs van aflevering, vaak maken ze een foto van de locatie als ze het neergezet hebben. Of ze bellen de bezorger en vragen waar ze het hebben afgeleverd.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-25 11:23

Ik heb bij hen een keer gehad dat het afgeleverd zou zijn op zaterdag maar ik had niets. Ik in paniek want was vrij duur pakket, bezwaar aangetekend en al... Komt de bezorger doodleuk op zondag aankakken met het pakket :')

Ook wel eens pakketten in een compleet andere straat afgeleverd, konden ze gelukkig nog achterhalen. Het is een gedoe :j

Sinds ik een pakketkluis heb staan gaat het verrassend goed trouwens *klopt af*
Laatst bijgewerkt door Bielsje op 11-10-25 11:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Haaskrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-25 11:24

Ik heb het pas met een pakketje van Bol gehad. Er stond dat het afgeleverd was maar ik kon nergens iets vinden. Op hun site staat dat als je na 4 dagen niks gekregen hebt, je contact op moet nemen met de klantenservice omdat er regelmatig pakketjes staan met de status bezorgd, terwijl die pas later echt bezorgd worden.

Zilfstar

Re: Zalando pakket niet geleverd maar status: geleverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-25 11:37

DHL bij ons is ook een raar verhaal. We wonen net aan buitengebied waar langs de dijk men ook honden los laat lopen. En voorheen hadden we buren met 5 loslopende hondjes. Nu krijgen we regelmatig v DHL de bezorgd-melding en geen pakket. En dan wordt t de volgende dag gebracht. Wat blijkt? Bezorger A is zo bang van honden dat ie bij ons buurtje niet wil bezorgen, meldt ze als bezorgd en dan geeft ie ze aan bezorger B mee de volgende dag…

Inmiddels gaat t al tijdje beter (afkloppen… ik verwacht vandaag weer 1 met DHL) dus misschien zijn onze klachten hierover aangekomen. Maar waarom ga je pakketten bezorgen als je zo bang bent v honden? Want die kom je overal tegen.

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-25 11:47

Ik heb door dit topic net even mijn DHL voorkeur gewijzigd naar bezorging bij het pakketpunt in plaats van thuis. Zeker met Black Friday volgende maand een stuk veiliger. Want ik vind het vervelend als ze een pakje gewoon bij de voordeur zetten wat nu regelmatig gebeurt.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-25 13:55

Nou bij de winkel waren ze niet behulpzaam.

Haar reactie:
Als het hier ligt dan heb ik het gescand en verder kijken dan dr neus lang was was ze niet van plan. Stonden ook andere mensen aan de kassa dan ik gewend ben die normaliter heel behulpzaam zijn. Dan niet mens…..even in het vakje bij het huisnr kijken was teveel gevraagd.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-25 14:25

heel irritant als dit gebeurt inderdaad. Ik hoop dat je je pakje nog krijgt.
Ik kies indien mogelijk altijd voor achteraf betalen, dat scheelt me een boel stress.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-25 14:32

Dhl is bij mij ook met 1 pakket drama. Maar zou de versturende partij onderzoek laten starten. Gewoon blijven aangeven vermist. En niet ontvangen. En ook desnoods niet de rekening nog betalen.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-25 14:38

Bekend verhaal.
Hier worden pakketten die om 22.00 uur nog niet bezorgd zijn, afgevinkt als zijnde bezorgd. Dat is behoorlijk irritant want het duurt een tijdje voordat je het systeem kent (en het klopt natuurlijk niet). Met 'bezorgd' bedoelen ze dan dat het niet bezorgd is en in een volgende route terecht komt, meestal is dat de volgende dag.
Het zal vast overal anders zijn, maar als je hier om 22:00 of 22:01 uur een bezorgd-melding krijgt, dan betekent dat er pakketjes overgebleven zijn en dat ze later nog een keer terug komen.

maitestar23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-25 14:49

Zonnetje81 schreef:

Haar reactie:
Als het hier ligt dan heb ik het gescand en verder kijken dan dr neus lang was was ze niet van plan. Stonden ook andere mensen aan de kassa dan ik gewend ben die normaliter heel behulpzaam zijn. Dan niet mens…..even in het vakje bij het huisnr kijken was teveel gevraagd.

Ehm om even voor dat punt op te komen, heb je enig idee hoeveel pakketten er gemiddeld binnenkomen van alleen al DHL?
Zijn er zo'n 70 per dag en nee die zijn niet op nummer in te delen. Sterker nog, ook DHL heeft steeds vaker pakketten zonder naam of wat dan ook en dus alleen een barcode.

Maar in dit geval weet je in ieder geval wel dat het met DHL is gekomen, dus ze had het kunnen inzien op de terminal.
Echter kan ik me voorstellen als je nummer zoveel van die dag bent, wij krijgen gemiddeld 200 pakjes binnen per dag, dan tref je misschien net een korter lontje...

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-25 14:54

har166 schreef:
Heb ik ook eens gehad. Werd uiteindelijk de volgende dag geleverd door een niets vermoedende bezorger.

Edit: en ze proppen dingen nog weleens door de brievenbus aan de muur... heb je ook zoiets?

Hier ook, 1x een dag later geleverd en 1x in de brievenbus gepropt

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-25 15:30

maitestar23 schreef:
Zonnetje81 schreef:

Haar reactie:

Ehm om even voor dat punt op te komen, heb je enig idee hoeveel pakketten er gemiddeld binnenkomen van alleen al DHL?
Zijn er zo'n 70 per dag en nee die zijn niet op nummer in te delen. Sterker nog, ook DHL heeft steeds vaker pakketten zonder naam of wat dan ook en dus alleen een barcode.

Maar in dit geval weet je in ieder geval wel dat het met DHL is gekomen, dus ze had het kunnen inzien op de terminal.
Echter kan ik me voorstellen als je nummer zoveel van die dag bent, wij krijgen gemiddeld 200 pakjes binnen per dag, dan tref je misschien net een korter lontje...

Dat punt is een dorps winkel met alleen dhl in een gehucht en ik kan achter de toonbank zien welke pakketten er liggen en dat waren er niet veel. Ook weet ik dat ze het sorteren op huisnr. Het is een mini dorpje waar het ons kent ons is. Iets anders dan in de grote stad.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-25 15:38

Zou ons gat kunnen zijn.
Als daar 25 pakjes van 'n totaal liggen is het veel.

Bezorgt melding ook al eens gehad en pas later bezorgen.
Geen idee meer welk bedrijf.
Hier gaat juist DHL beter en is postnl verschrikkelijk.

Maar ga de neerzet toestemming ook maar eens intrekken zo te lezen.

Hopelijk komt het straks nog

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-25 15:43

Wat een gedoe!

Gelukkig heeft dhl een soort gelijke kwestie goed opgelost.

Dhl neerzettoestemming gegeven. Kreeg bericht pakket is afgeleverd op afgesproken plek. Maar geen pakket. Op de camera’s ook geen dhl-bezorger gezien. Buren hadden ook geen pakket. Dus dhl benaderd via de chat-functie in de app. Deze hadden een foto en bleek dat hij in een steegje 7 huizen verder was gelegd en daar was hij inmiddels verdwenen. Deze communicatie aan de verzender laten lezen en na hun onderzoek kreeg ik een nieuw pakket opgestuurd.

Denk dat je pakket niet meer vindt, maar hoop dat de verzender het oplost

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-25 16:38

Dhl doet in deze niks omdat ze bepaalde afspraken hebben met zalando. De chatbot stuurt me meteen terug naar zalando. Dus inderdaad nu is het afwachten tot zalando met een antwoord komt.

In het verleden heeft dhl mij wel eens een foto gegeven.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-25 16:58

Wel goede ervaringen met DHL. Heb ook neerzettoestemming. Pakket was geleverd maar niet te vinden.
Had deze pipo bezorger het pakket in de auto gelegd die nog open stond. En weinig wordt gebruikt. Woon in buitengebied ;)
DHL heeft onderzoek gedaan. Kerel is nog langs geweest.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-25 22:40

Nog geleverd vandaag?
Ik heb wel vaker dat hij op bezorgd staat en dat het dan 2 dagen later pas komt.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-25 05:07

Oscar schreef:
Bekend verhaal.
Hier worden pakketten die om 22.00 uur nog niet bezorgd zijn, afgevinkt als zijnde bezorgd. Dat is behoorlijk irritant want het duurt een tijdje voordat je het systeem kent (en het klopt natuurlijk niet). Met 'bezorgd' bedoelen ze dan dat het niet bezorgd is en in een volgende route terecht komt, meestal is dat de volgende dag.
Het zal vast overal anders zijn, maar als je hier om 22:00 of 22:01 uur een bezorgd-melding krijgt, dan betekent dat er pakketjes overgebleven zijn en dat ze later nog een keer terug komen.

Hier precies hetzelfde, en "later" is dan gewoon afwachten hoe de wind waait.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-25 06:33

Zonnetje81 schreef:
Dhl doet in deze niks omdat ze bepaalde afspraken hebben met zalando. De chatbot stuurt me meteen terug naar zalando. Dus inderdaad nu is het afwachten tot zalando met een antwoord komt.

In het verleden heeft dhl mij wel eens een foto gegeven.

Volgens mij heeft het niets met Zalando te maken, maar met dat je altijd als afzender een probleem moet melden als een pakket niet aankomt. De verzender van een pakket is namelijk verantwoordelijk. Zalando moet dat een melding bij DHL maken. En DHL moet aantonen dat ze het wel geleverd hebben. Ik weet eigenlijk niet hoe DHL dit met neerzettoestemming doet. In Amerika maken ze foto's, maar hoe dat in Nederland zit weet ik ook niet. Het is inderdaad op eigen risico als je het pakket laat neerzetten, maar ik vraag me af of dat voor DHL de plicht tot het aantonen van het bezorgen van het pakket vervalt. Zeker als je met camerabeelden kan aantonen dat het in elk geval niet op de juiste plek is neergezet.

Heeft Zalando nu eigenlijk al gereageerd?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-25 08:12

Nog geen pakket en nog niks gehoord.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-25 08:41

Hopelijk krijg je hem Dinsdag of Woensdag binnen?
Dat doen ze tegenwoordig ook nog wel eens zonder dat je het eigenlijk wilt.

haha1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-25 08:45

Je moet echt gaan bellen met dhl, ik kreeg die foto ook niet zomaar...pas toen ik ook zei hij staat niet op de camera...dus is echt niet geweest...en ik ben vriendelijk gebleven...wilde ze de foto op gaan zoeken...ik snap dat het voor de gene aan de telefoon ook weer extra werk is en blijkbaar mogen ze die ook zo maar niet geven..

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-25 08:48

Ik zou ook vragen om een foto/bewijs van aflevering.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-25 09:03

Ga ik ook doen maar het was nu weekend. Maandag weer een dag.

Ze hebben ooit eerder een duur pakket van me kwijt gemaakt bij mijn andere huis. Hadden ze het bij de buren hun puin/oud papier gelegd die aan het verbouwen waren. Hoe snugger ben je dan??? Het was maar toevallig dat de buurman het tegenkwam.