Wanneer willen jullie erin? Zit er dubbel glas in de vertrekken die jullie gaan bewonen? Met enkel glas wordt sparen heel erg lastig vrees ik

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
GDG schreef:Oef, dat wordt een paar jaar kamperen. Wel ontzettend gaaf project hoor, hoop dat het jullie lukt om over vijf jaar alles rond te hebben voor de nieuwbouw!
Wanneer willen jullie erin? Zit er dubbel glas in de vertrekken die jullie gaan bewonen? Met enkel glas wordt sparen heel erg lastig vrees ik. Maar het lijkt wel dubbel glas dus dat scheelt!
Mellow schreef:Hopelijk word de keuken wat!
Enne als jullie fundering maar beter is dan het huis. Was meer grappig bedoeld hoor het verliefd verloofd getrouwd.
Mijn man zei na het huwelijksaanzoek in de auto. Ja ik deed het ook omdat we een huis gekocht hebben. Is makkelijker zo...
Hmm yes romantisch dude.
Maar op zich qua de praktische kant had hij natuurlijk gewoon gelijk.
Lindsey_99 schreef:Spannend hoor. Maar gelukkig zijn de winters niet meer zo heel koud, en met een beetje houtkachel of pelletkachel is het wel warm te houden zonder armlastig te eindigen.
Het kan ook wel een beetje charme hebben om 'terug in de tijd' te leven, zolang er maar een goede houtkachel is, er te koken valt, en de douche en toilet werkende zijn is het best te doen.
Het huis is van 18nogwattus, dus de bewoners ervan hebben het volgehouden tot nu toe...![]()
Wij hebben 5 jaar geleden de stap gemaakt; energielabel was ook f of g en na 5 jaar is dat een stuk verbeterd door isolatie, nieuwe kozijnen waar mogelijk zonder het karakter te veel aan te tasten, en zijn we zelfs gasloos.
Maar als jullie nieuwbouw gaan zetten dan wordt het toch A met plussen. Al zou ik de koeling goed in orde maken want met MS is hitte, helemaal als die blijft hangen in huis, heel vervelend.
Veel plezier met plannen maken in jullie nieuwe onderkomen.
pantarhei schreef:Paar bomen scheelt ook enorm in de warmte
Super van je keuken
germie schreef:Ik zou me meest zorgen maken om schimmel. Het huis lijkt niet echt vochtvrij zeg maar.
Bielsje schreef:We hebben een keuken.
Met 5 pits kookplaat, combioven, én een vaatwasser!
Qua werkblad ruimte krijg ik zelfs een upgrade. Nu moet alleen het muurtje tussen de keuken en eetkamer weg... Hopen dat het huis dan niet instort
Zoolgangster schreef:Bielsje schreef:We hebben een keuken.
Met 5 pits kookplaat, combioven, én een vaatwasser!
Qua werkblad ruimte krijg ik zelfs een upgrade. Nu moet alleen het muurtje tussen de keuken en eetkamer weg... Hopen dat het huis dan niet instort
Ik hoop voor jullie dat de elektriciteit OK is, met zulke oude gebouwen wil dat nog wel eens een "dingetje" zijn... Heb een boerderij uit de jaren '30 meegemaakt, waar de "isolatie" van de bedrading uit kruimelend katoen bestond... Het gedeelte van de kruimelende draden (bovenverdieping) werd niet gebruikt.... Die boerderij is een paar jaar later tegen de grond gegaan en nieuw gebouwd.
pantarhei schreef:Bomen geven schaduw
oji schreef:Spannend project! Heel benieuwd. Gaat jullie nieuwbouw wel in de stijl van het oude huis worden?
Maar is het niet een idee om het huis gewoon nu al plat te gooien en for the time being een containerwoning te plaatsen om een paar jaar in te wonen? Zo zonde om hier geld en tijd/moeite in te steken terwijl het met een paar jaar plat moet.
In een containerwoning kun je prima wonen, ken meerdere mensen die dat jaren gedaan hebben. Grote voordeel is dat je die als je hem niet meer nodig hebt gewoon weer kan verkopen. Soms zelfs voor hetzelfde geld waar je hem voor gekocht hebt.
Bielsje schreef:pantarhei schreef:Paar bomen scheelt ook enorm in de warmte
Super van je keuken
Voor in een vuurton?
germie schreef:Ik zou me meest zorgen maken om schimmel. Het huis lijkt niet echt vochtvrij zeg maar.
Daar hoef ik me geen zorgen om te maken want dat is er al. Er zit in de slaapkamer, die aan de verzakte kant zit, zwarte schimmel. Ik weet dat ze daar iets mee gaan doen maar vraag me niet wat, dat staat bij de mannen op de lijst
. Manlief is dan geen aannemer maar wel handig en heeft ook veel vrienden die in de bouw werken gelukkig!
Bielsje schreef:Ik ben degene die de huidige schimmel weghaalt, de mannen gaan het zo fixen dat het niet direct weer terugkomt (hopelijk)![]()
We zijn ons ervan bewust, helemaal omdat ik toch al niet zo heel gezond ben en juist heel veel in de slaapkamer ben. In het ergste geval offeren we de woonkamer op en maken we daar de slaapkamer van
Er werd ook nog in gewoond tot een half jaar geleden, misschien is de schimmel wel tijdens de leegstand ontstaan. Het ultieme krot zou ik het nog niet noemen
Siers83 schreef:Ik ben benieuwd wat jullie tegen de schimmel gaan doen. Het huis dat wij op het oog hebben, heeft last van optrekkend vocht via de fundering. Dus alle tips zijn welkom. We hebben er 3 mensen naar laten kijken maar alle 3 zeggen wat anders dus waar doe je goed aan. Schimmel zit er nog niet in dat huis gelukkig, tenminste niet dat wij kunnen zien
Siers83 schreef: