Ik ben iemand die heel goed beseft dat ik 'de waarheid' zelden zeker weet dus hou altijd (bijna) alle opties open. Maar sinds ik via YouTube veel NDE (Near Death Experience) ervaringen van mensen heb geluisterd waarbij het opvalt dat steeds dezelfde elementen terugkomen. En ik veel van Matt Fraser heb gezien.
En het beeld dat zich daarmee gevormd heeft van wat er dan zoal na de dood / voor de geboorte zou gebeuren.... denk ik dat het eigenlijk allemaal niet eens zo'n hele bizarre gedachte is. Er vallen wel heel veel onduidelijkheden, mysterieuze zaken en levensvragen mee op hun plaats in ieder geval, en het geeft rust om te denken dat zo'n 'rondje aarde' maar iets tijdelijks is, en dat het uiteindelijke 'lijden' voor veel mensen ook maar tijdelijk is, waarna je letterlijk uit je lijden wordt verlost en weer teruggaat naar de bron / die andere dimensie zeg maar, waar alles gewoon prettig en fijn is.
En dat je daar in principe dan ook gewoon mag blijven en niet meer terug naar de aarde (of elders...?) hoeft als je dat niet meer wilt. Maar ik kan me ook wel weer voorstellen dat je na een x tijd in 'het paradijs' toch ook wel weer wat verveeld raakt en toch nog een rondje ervaringen op wilt doen, ook al had je dat eerst nooit gedacht misschien 
tengeltje11 schreef:Ik geloof niet dat er iets is.
Vriend van me is meer dan een uur gereanimeerd na een ernstig ongeluk, is er goed doorgekomen.
Zegt dat alles gewoon een zwart gat was, hij weet het ongeluk nog en daarna alles zwart en leeg tot hij in het zh wakker werd.
Als er iets zou zijn, zou hij dat toch ervaren hebben, is uiteindelijk meer dan een uur dood geweest.
Dat iemand die 'dood' was zich alleen zwart herinnert hoeft natuurlijk niet zoveel te zeggen. Wellicht is er niks gebeurd. Wellicht is de herinnering weg. Bij mensen met NDE verhalen hoor je ook wel langskomen dat iemand zo'n ervaring had en met 'zwart' terug kwam, van er is niks als je sterft.
Enkele jaren later weer een ongeluk of iets. En die keer is er dan wel wat èn nog een kerinnering ervan, en vertelt diegene over die 2e keer en wat er toen allemaal gebeurde. Dat 'ie zich meteen weer herinnerde wat er die eerste keer gebeurd was, dat die herinneringen direct terugkwamen maar na de eerste keer niet beschikbaar waren zeg maar, maar deze keer wel (deels) mochten blijven zitten als het ware. Dat soort verhalen.
Wat betreft geen tekens van een overledene krijgen.... ik vind dat sowieso een lastig iets, want...wat kàn je nu daadwerkelijk 'doen' als je overleden bent.... wat is nu echt een duidelijk teken...? Zo'n Matt Fraser hoor je dan zeggen ja je dierbare zegt dat hij vlinders / vogeltjes / muntjes stuurt. Bij je in de auto zit als je tegen hem / haar praat. Een hand op je schouder legt. Je aait als je in slaap valt. In je dromen op bezoek komt. Of iets doet met de elektriciteit, een lamp laten flikkeren of iets aanzetten waar geen batterij in zit ofzo.
En dan herkennen de mensen het, maar in je dagelijkse leven zie je nu eenmaal vlinders, vogeltjes, een keer een muntje op straat of wat dan ook.... dus dan schrijf je het al snel weg als zou het...? Nee is vast toeval. Wel hoor je veel mensen die dan inderdaad bvb. die hand op hun rug voelen, de geur van hun dierbare ineens ruiken. Dat soort dingen. Maarja dat werkt ook alleen als je zoiets specifieks had met diegene. En dan zullen mensen veelal ook nog zoiets hebben van nee ik verbeeld dit me maar, het zit tussen mijn oren.
Ik stel me dan wel eens voor van wat als ik nu dood zou zijn en ik wil iemand laten merken dat ik nog bij diegene kan zijn. Een berichtje typen op de telefoon of laptop zal wel teveel gevraagd zijn
Dus wat moet je dan....? Als je dat voor elkaar krijgt vind ik in een droom verschijnen wel een hele mooie optie maarja dan kan het zijn dat de droom niet onthouden wordt...of diegene denkt 'het is maar een droom, ik heb dit zelf bedacht, het is niet echt.' Tja...en dat kan natuurlijk ook zo zijn. Lastig hoor
Jester_ schreef:Ik vind het altijd wel interessant om te lezen hoe mensen erover denken. Ik zelf geloof ik er helemaal niet in. Want word je dan 3 miljoen in de hemel, of worden we daar niet ouder? En als je 89 bent en overlijd met allemaal kwalen, dan is dat toch helemaal niet fijn om voort te zetten. Of worden er allemaal ineens 30 jaar jonger, maar dat is ook raar en als je 29 bent een overlijd kan dat nieteens.
Toch gun ik iedereen dat zijn denkwijze in een vind ik dat alleen maar heel mooi als mensen dat rust kan geven, want de dood is toch een beangstigend iets
Zoals ik het begrijp, kan je als ziel gewoon zelf kiezen hoe je er uit wilt zien. Wanneer in je leven en met welke kleren voelde je je het fijnst. Mankementen wel of niet wegpoetsen, als je bvb. maar 1 been had ofzo. En is het ook zo dat mensen met een bijna dood ervaring zelf als het ware hun beeld scheppen van waar ze terecht komen. Iemand met het ene geloof ziet bepaalde dingen anders dan iemand met het andere geloof. Maar soms ook totaal niet en dan zijn ze 'geschokt' dat ze het 'verkeerde' hebben aangehangen. Of iemand die 'opa' alleen oud kende ziet hem ouder dan iemand die hem juist in zijn jonge jaren kende. Maar ook dat soms juist niet, en dan komt een kind 'terug op aarde' zeg maar en beschrijft dan 'opa' met bepaalde kleding en uiterlijk die de overgebleven familie niet herkent. En jaren later komt er van een vage oud tante ineens een foto van opa boven water waar hij precies zo er uit blijkt te hebben gezien 
Het zijn best wel gave verhalen als je dat zo allemaal langs hoort komen 
Wat betreft het 'rondspoken' van overleden familieleden enzo....dat je liever hebt dat ze gewoon lekker verder gaan en in het hiernamaals / paradijs hun ding doen. Ik heb dat wel eens omschreven horen worden als dat ze dat veelal inderdaad ook gewoon doen
Maar dat ze als het ware een soort signaaltje krijgen als er op aarde iemand aan ze denkt, en ze daar dan naartoe kunnen.
Een beetje zoals tegenwoordig dat je gewoon iemand kan bellen, een berichtje kan sturen. Diegene hoort een pingel dat je contact met hem / haar wilt, pakt het contact op en dan is diegene bij je...terwijl die toch mijlenver weg kan zijn. Leg dat maar eens uit aan iemand in de Middeleeuwen, dat valt ook niet mee 
Ik denk dat het zoiets vergelijkbaars is, net zoals je kan voelen als je bekeken wordt. Of dat je ineens vanuit het niets denkt ik zal Pietje eens bellen en die belt jou dan op hetzelfde moment. Dat er dan gewoon iets van energie je aandacht trekt van hee iemand denkt aan me, ik ga er even naartoe.
Als je dat soort dingen in je aardse lichaam al hebt.... met al die aardse afleidingen en zorgen...hoeveel groter zal dat dan wel niet zijn als je dat gedoe van dat lichaam en die met allerlei gedachtes rondmalende hersenen niet meer hebt