Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Kabayo schreef:Maar zijn het studenten die eens (bijvoorbeeld een keer in het weekend) de muziek te hard hebben? Of gebeurd dit elke avond met stuk of 8 man en heel veel alcohol? Daar zit wel een verschil in vind ik.
Dozen wegens verhuizing op de gang kan ik snappen. Dat is geen overlast
Een fiets in de bosjes pleuren? Hun eigen fiets? Was die niet omgevallen? Ik had altijd zo’n hele oude fiets zonder standaard, ja die viel ook wel eens om
Ik denk dat je inderdaad toe bent aan een lekker huisje op de ruimte met alle plek voor je kinderen. En dat magIk denk dat je in je hart al een keuze hebt gemaakt , ongeacht gesprek
Bommeltje_ schreef:swatch schreef:En in hoeverre mag je met meerdere studenten in een appartement wonen? Soms zijn daar toch ook specifieke regels voor en kan het ook gemeente afhankelijk zijn.
Ik heb dit even uitgezocht, maar er moet voor kamerverhuur een specifieke vergunning zijn, maar ik kan nergens vinden hoe het zit als het verhuurd wordt in het kader van ‘als vrienden gezamenlijk ingeschreven’
Zonnetje81 schreef:Bommeltje_ schreef:
Ik heb dit even uitgezocht, maar er moet voor kamerverhuur een specifieke vergunning zijn, maar ik kan nergens vinden hoe het zit als het verhuurd wordt in het kader van ‘als vrienden gezamenlijk ingeschreven’
Hier is laatst een rechtszaak over geweest, dat meisje wilde met vriendinnen in haar eigen huis wonen. Dat werd gezien als studentenhuis en heeft ze tot de laatste rechter verloren. Dus ik zou hier zeker mee aan de slag gaan.
Zonnetje81 schreef:Nee maar uitzoeken of dit tegen de regels in is wel. Als je het appartement niet mag gebruiken als studentenhuis dan moet de eigenaar zichzelf daaraan houden. Dat los je niet op met een kopje koffie. Studenten zijn nou eenmaal studenten. Die gaan echt niet zichzelf ineens burgelijk gedragen.
Bommeltje_ schreef:Ik deel hier nergens dat ik een rechtszaak wil beginnen. Ik deelde alleen dat ik mij even in had gelezen op het feit hoe het in de wet staat vermeld qua verhuur. Mijn intentie is totaal geen ruzie of iets wat daar op lijkt aanwakkeren. Ik heb eerder aangegeven dat wij de studenten gaan uitnodigen en mocht het wel uitlopen tot overlast waar we niet op zitten te wachten willen we mogelijk eerder verhuizen. Ik heb geen intentie om iemand zijn huis uit te werken en dat heb ik hier ook nooit geschreven.
Zonnetje81 schreef:Nee maar uitzoeken of dit tegen de regels in is wel. Als je het appartement niet mag gebruiken als studentenhuis dan moet de eigenaar zichzelf daaraan houden. Dat los je niet op met een kopje koffie. Studenten zijn nou eenmaal studenten. Die gaan echt niet zichzelf ineens burgelijk gedragen.
Doubtless schreef:Oh TS dit zou echt mijn nachtmerrie zijnZéker met een baby op komst.
Ik herken de verhalen van de studenten die zich gedragen niet echt. Ik heb vooral ervaring met studenten die heel hard feesten en geen fiets om de buren of buurtbewoners geven
Voor nu zou ik een kop koffie drinken met de studentenburen en contact opnemen met de eigenaar. Met beide bespreken hoe jullie hierin staan en kijken of je een paar concrete afspraken kunt maken.
Olle schreef:TS ik kan je maar één advies geven en dat is in gesprek gaan of verhuizen.
Ik heb met een pasgeboren baby gewoond naast pubers die zonder toezicht in het huis woonde. Er was geen gesprek te voeren met ze.
En de eerste periode echt tot een hel gemaakt, dat ik uiteindelijk maar elke keer de politie belde als het weer bal was midden in de nacht.
Geloof me weer dit voor want dat scheelt je enorm veel stress.
Picopico schreef:Die zich goed gedragende studenten zullen er vast zijn. Dat gold echter voor geen van de studenten die bij ons in de flat kwamen wonen en die waren er voortdurend. Was altijd herrie, feestjes, troep, middenin de nacht aanbellen, etc. Deel van het probleem is dat ze van tevoren al weten dat ze er niet lang gaan wonen en dus geven ze niet veel om de staat van het gebouw en de omgeving en zijn ze niet per se geïnteresseerd in hun buren. Die overlast herken ik zeker.
Precies om die reden mocht het bij ons ook niet, van zowel de gemeente als de VvE.
Gezien je toch al wil verhuizen hoef jij er niet per se iets mee te doen. Maar je zou eens bij andere buren kunnen polsen of zij ook overlast ervaren en benoemen dat het eigenlijk niet mag.
Ik zou eerst de studenten zelf aanspreken. Daarna de eigenaar. Als dat niet werkt en je nog steeds overlast ervaart (uiteraard na redelijke termijn), kun je eventueel met andere buren de VvE vragen om te handhaven. Als die dat weigert, kun je een melding doen bij de gemeente.
Hopelijk is het met een gesprek opgelost
BigOne schreef:Veel vve s hebben in statuten staan dat er 1 bewoner , familielid van eigenaar mag wonen met 1 medebewoner. Nu kunnen twee studenten ook wel de boel op stelten zetten maar vraag me af hoeveel er nu naast jullie wonen?
Bloodymary schreef:Als het zo gehorig is, gaan ze misschien zelf wel weg als de baby er is....