Hoeveel uur werken jullie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

7September

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 14:39

Leuk!

Ik ben net 30 jaar en werk sinds kort 36 uur (1x in de twee weken ben ik een vrijdag vrij).
Mijn vriend werkt op dit moment 32 uur en is elke vrijdag vrij.

Binnen huis doe ik het meeste, buiten huis (lees: de tuin) doet mijn vriend het meeste werk.
Helaas hebben wij geen dieren meer (maar zou dat wel erg graag willen).

Ik rij nog 2x per week paard (woensdag en vrijdag). Dat zijn ook de dagen dat ik thuis werk, zodat ik geen last heb van files etc. Ik heb 35 minuten reistijd (enkele reis) zonder file. Wel zit ik in omgeving Amsterdam met werk. Lang leve de file haha.

Hiervoor had ik een eigen paard in half pension en werkte ik 40 uur. Ik werkte toen nog niet bij mijn huidige baan en had niet genoeg werk voor 40 uur. Hierdoor was ik flexibeler en elke doordeweekse dag om 16:00/16:30 uur bij mijn paard. In het weekend ging ik 's ochtends en einde middag naar mijn paard toe toen.
Ook toen deed ik het grootste gedeelte van het huishouden binnen huis.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 14:41

Ik ben 29 (nog 1 maandje haha). En ik werk 24 uur. Maar ik zou graag 32 willen werken. Alleen realiseer ik mij wel dat 28 al erg dapper is. Ik red meer niet qua energie. Ik wil per 1 januari eigenlijk naar 28. Ik voel mij fysiek en mentaal het beste als ik drie dagen werk. Maar dat kan niet. :P

Ik heb een tijdje 32 uur gewerkt met 1,5 uur reistijd. Elke dag van 7:45 tot 19:15 van huis. Daar ging ik echt kapot van.

Ik woon alleen. Ik heb geen huisdieren. Mijn werkdagen zijn van 9 tot 15 (4 dagen).

Mijn hobby's: op honden passen, wandelen, hardlopen en leuke dagjes weg. Ik heb best veel vrienden waar ik af en toe leuke dingen mee doe. :P

Mijn reistijd is 30 minuten. Maar ik reis 3 dagen per week met een vriendin / collega mee. Lekker in mijn eigen auto en niet heel vaak file. En dus 3 dagen gezellig samen in de auto. :D

davinci2412

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 14:45

Janinevv schreef:
davinci2412 schreef:
Ik ben 31, werk 32 uur. Ik woon alleen met 2 katten en een hond. Daarnaast heb ik 2 eigen wedstrijdpaarden (eventing), een dresuurpaard en een trainingspaard staan. Dat houdt in dat ik gemiddeld 2/3 paarden per dag rij, 7 dagen per week.

Momenteel schiet het huishouden er wel een beetje bij in. Ik zit midden in het eventingseizoen waardoor mijn weekenden opgeslokt worden door wedstrijden en trainingen.

Normaal gesproken bevalt het prima, maar op dit moment is het soms wat druk.

Over hoeveel dagen doe jij je 32 uur? Gewoon 4?

Ja, gewoon verdeeld over 4 dagen. Ik werk eigenlijk alle dagen van 8:30 tot 17:00

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 14:46

Ik ben 32 en werk 36 uur. Geen kinderen, wel een paard. Werk is qua tijd flexibel dus kan op rustige momenten naar stal. Een dag per week naar kantoor. Helemaal dikke prima!

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 14:50

Hier 31 jaar en werk 40/45 uur per week vrijwel volledig op kantoor. 15 a 20min enkele reis. Ben alleenstaand met 3 katten. Heb een verzorgpaard en ben minimaal 3x per week bij de paarden. Thuis een robotstofzuiger die helpt het huis te onderhouden. Klein tuintje met weinig onderhoud. Opzich goed te doen al zou ik soms best een dagje minder willen werken. Maar met privaat huurhuis is dat ondanks een relatief goed loon vrijwel niet te doen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 14:50

Ik werk 32u, icm (alleenstaand) moeder van 2 kinderen van 4 en 6.
Ik werk wel grotendeels vanuit huis, en kan zelf bepalen waar en wanneer, binnen de marges waardoor dat haalbaar is.

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 15:01

Ik werk tussen de 40 en 50 uur per week in 4 dagen tijd. Ik heb het geluk dat mijn man alleen in de nacht werkt en dus vaak in de middag wel tijd heeft om wat op te ruimen en dat hij altijd kookt. :D Reistijd is 20 minuten en paarden heb ik niet.
Laatst bijgewerkt door MarJon op 22-09-25 15:01, in het totaal 1 keer bewerkt

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 15:01

Ik ben 32 en werk 24 uur. 5 dagen van 8 tot 13u. Heb 11 paarden thuis staan waarvan 8 van mezelf en 4/5 te rijden. De rest is jong. We hebben geen kinderen en willen dit ook niet. Ik heb echt een heel fijn leven vind ik. 5 ochtenden werken waar ik mij vooral niet te moe maak :D ik doe wel voor het werk altijd alle stallen en de paarden naar buiten enz. Als ik thuis kom is dus al het ‘werk’ al gedaan en hoef ik alleen nog maar te rijden, paarden binnen zetten en boodschappen doen/koken enz. In de zomer zijn het dan wel lange dagen icm weilanden maaien/slepen enz (alle klusjes rondom een stal). Als het even kan ga ik het liefst nog een dag minder werken maar het was al vrij moeilijk om dit voor elkaar te krijgen op het werk dus voorlopig klaag ik even niet :')

Reistijd is 15 min heen en 15 min terug dus goed te doen.
Ik doe trouwens wel bijna alles in het huishouden maar dit is ook weinig moeite bij ons ivm kleine woning. Het erf doen we samen en daarbij mijn vriend het meeste aangezien hij heel handig is en alles kan maken/verbeteren. Normaal onderhoud doen we wel samen.
Laatst bijgewerkt door xmarliez op 22-09-25 15:05, in het totaal 2 keer bewerkt

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 15:03

Ik werk 20 uur verdeeld over 2 dagen. (07:30-18:00) En fiets max 20 minuten naar werk (en 20 minuten terug.)

Ik kan volgens UWV vanwege chronische ziekte max 24u per week werken. Rest wordt aangevuld met Wajong. Mijn man werkt 36 uur verdeeld over 4 dagen. Op dd doordeweekse dagen dat ik vrij ben probeer ik het huishouden te doen en aan mijn conditie te werken, lukt het huishouden niet, dan doet mijn man het.

Geen kinderen of paarden, wel katten en wonen in een flat.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 15:05

Ik ben 28, Ik werk (helaas) 24 uur, geen paarden, geen kinderen en woon thuis. Ik heb tijd te veel :')

32 uur was helaas niet mogelijk bij deze werkgever. En bij mijn vorige werkgever had ik geen doorgroeimogelijkheden.
Laatst bijgewerkt door Zertab op 22-09-25 15:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 15:05

37 jaar, 32 uur. Ma tm donderdag. 2 dagen werk ik thuis, 2 dagen op een uur met de auto (files gemiddeld meegerekend). Ik heb een (vind ik leuke!) kantoorbaan van 9 - 5.

Getrouwd en heb dochter in schoolgaande leeftijd met topsport carriere. Hierdoor moet ik 3x per week naar de andere kant van het land voor sport. Ik doe dezelfde sport maar dan op amateurniveau dus ik train vaak zelf ook die avonden. Andere dagen probeer ik te wielrennen, maar soms lukt dat niet ivm vermoeidheid (ik heb ook nog een beperking waardoor ik snel moe ben).

Daarnaast heb ik nog wel wat tijd over om te slapen, te hobby'en etc. Dat is tegenwoordig makkelijker nu dochterlief ouder is. Hebben een koophuis, hoekwoning, we houden hem bij, klussen / verbeteren soms wat maar over het algemeen niet veel omkijken naar.

Dagahra

Re: Hoeveel uur werken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 15:08

Thuis een melkveebedrijf, begin om 06.00 en vaak rond 20.00 kan ik echt rustig zitten op de bank.

Voordat ik naar bed ga, nog laatste controle rondje en eventueel extra voer ervoor gooien.

Tussen 12.00 en 13.00 en rond 15.00 hou ik pauze.

Daarnaast werk ik ook nog 10 tot 12 uur buiten de deur.

Privé/werk gaat enorm door elkaar hier.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 15:10

52, alleenstaand met eigen appartementje.
Na 27 jaar ben ik koos-paardloos.
Ik werk 40 uur en deed altijd elke dag mijn paard, hij is nu 3 jaar dood.
(En ik heb nu sinds 3 jaar een spaarrekening -O- )

ik wil geen paard meer, ik rij op donderdag een tuiger bij en soms een QH van een kennisje....

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 15:11

Ik ben 30 en werk minimaal 40 uur per week, en ik ga elke dag naar kantoor. 50 uur per week is gebruikelijk, en helaas gebeurt meer ook regelmatig. Ik heb een paard op volpension staan, en een veulen dat binnenkort naar de opfok vertrekt. Ik ben meestal van 9 tot 18.00/19.00 op kantoor, en heb een reistijd van minimaal een uur, maar vaak ook anderhalf uur enkele reis. Meestal ben ik dan rond half negen 's avonds bij m'n paard, en ben ik daar tot een uur of tien bezig. Nu het weer eerder donker wordt betekent het eigenlijk dat ik haar het komende half jaar doordeweeks alleen maar in het donker zie, dat vind ik wel vervelend.

Het huishouden doe ik amper, daar heb ik gewoon geen tijd en puf voor, dus dat wacht tot het weekend. En ik heb een hele lieve schoonmaakster die echt onmisbaar is. Zonder haar was ik hopeloos verloren :))

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 15:12

Lau07 schreef:
Ik ben 30 en werk minimaal 40 uur per week, en ik ga elke dag naar kantoor. 50 uur per week is gebruikelijk, en helaas gebeurt meer ook regelmatig. Ik heb een paard op volpension staan, en een veulen dat binnenkort naar de opfok vertrekt. Ik ben meestal van 9 tot 18.00/19.00 op kantoor, en heb een reistijd van minimaal een uur, maar vaak ook anderhalf uur enkele reis. Meestal ben ik dan rond half negen 's avonds bij m'n paard, en ben ik daar tot een uur of tien bezig. Nu het weer eerder donker wordt betekent het eigenlijk dat ik haar het komende half jaar doordeweeks alleen maar in het donker zie, dat vind ik wel vervelend.

Het huishouden doe ik amper doordeweeks, daar heb ik gewoon geen tijd en puf voor, dus dat wacht tot het weekend. En ik heb een hele lieve schoonmaakster die echt onmisbaar is. Zonder haar was ik hopeloos verloren :))

Jij hebt wel een heel druk schema hoor! :oo
Hoe ga jij hier niet aan onderdoor??

Mrs_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 15:14

43 jaar, werk 24 uur op kantoor verdeeld over 4 dagen (2 x 8 en 2x 4 uur)
Dochter van 12, man die wisselende uren maakt, 2 honden en 1 paard. Huishouden etc ligt bij mij. Ik vind de balans nu erg lekker, hoef maar 2 keer in de week 's avonds naar stal en voor de rest kan ik kijken of ik in de middag of avond wil, en op mijn vrije dagen pak ik ook weleens lekker de ochtend.

Persoonlijk vind ik het het lekkerst dat dochterlief gewoon lekker zelfstandig alleen thuis kan zijn, dus dan heb ik ook echt de tijd aan mezelf. Ik waardeer deze luxeppositie dan ook enorm!

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 15:17

Ik ben (bijna) 30 en werk 40u in de week, al ruim 7.5 jaar lang. Nooit minder gewerkt, zou dat best willen maar weiger salaris in te leveren. Werk in de IT dus ga 1-2x per week naar kantoor en verder werk ik thuis. Enorm flexibel werk en een rol waarbij ik veel zelf te bepalen en in te delen heb. 40u werken betekent bij mij niet dat ik effectief ook echt 40 uur werk, soms kom ik daar niet aan en soms ga ik er overheen. Mijn motto is vooral; als ik niks uit handen krijg, klap ik mn laptop dicht. En dat gebeurt met regelmaat nog wel eens rond een uur of 15. Kan wel naar m'n laptop zitten staren voor een paar uur, maar daar heeft niemand wat aan :+

Reistijd probeer ik te beperken door vroeg naar kantoor te gaan en ook weer op tijd te vertrekken (07:15 op kantoor en uiterlijk 15:00 weer weg)

Heb nog wel een paard, maar ben misschien 3x per week op stal. Weinig motivatie meer voor, haal er ook niet veel plezier meer uit. Paard staat op volpension en komt niks tekort gelukkig! Ik haal tegenwoordig meer plezier uit reizen, dus dat doe ik regelmatig. Weekendjes weg, tot langere reizen. Kom eigenlijk vakantiedagen tekort :=

Ik ben alleenstaand, maar deel het huis met mijn vader. Hij is degene die altijd kookt (vindt ie leuk) en boodschappen doet etc. Ik ben dan weer verantwoordelijk voor de dieren in huis en alle zorgen daar omheen. Huishouden is gewoon verdeeld, geen strak schema ofzo, gewoon wat uit komt. Als ik thuiswerk draai ik regelmatig een was of stofzuig ik.

Eigenlijk heb ik een heerlijk relaxed luxe leven, ik kan doen en laten wat ik wil en kom in principe nooit tijd tekort :')

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 15:22

Ik ben begin 30, gemiddeld werk ik iets van 40u per week buiten huis (s zomers wat minder, s winters wat meer). Twee paarden en een vriend. Mijn vriend werkt meer uren maar in minder dagen, dat scheelt. Verder is het gewoon hard werken :+

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 15:26

Bijna 40, werk 24 uur verdeeld over 4 dagen (2 korte, 2 lange dagen)
Woon samen met man, 2,5 kind, 2 paarden, 2 pony’s, 5 katten, 5 honden, wat kippen en 6 eenden…

Man werkt als zzp gemiddeld 60 uur per week, wat betekent dat kinderen, huishouden, tuin en groot deel van de beesten eigenlijk op mij neerkomt…

Hoe ik het doe? Geen idee… :Y)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 15:33

Ik ben 43, werk 36 uur verdeeld over 4 dagen per week, waarvan 1 dag op kantoor en de rest thuis.
Ik heb een paard op volpension stalling en sinds kort een puppy.

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 15:35

Ik ben 30 en werk rond de 30 uur per week verdeeld over 5 dagen met 40 minuten reistijd. Ik woon alleen zonder huisdieren. 1x per week werk ik 10-19, de andere dagen begin ik om 15 uur of later en dan tot 19 of 23/00:00. Hierdoor kan ik voor het werk van alles doen, boodschappen, wandelen (hello daglicht in de winter {:} ) en werk ik op een tijd dat ik anders op de bank voor de tv zou doorbrengen.

Ik heb een 0-uren contract, dus kan in principe vrij nemen wanneer en hoeveel ik wil, ik krijg dan alleen niet betaald. En ik maak het rooster, best handig :P

O ja, ik eet 3-4x per week op het werk op mijn baas zijn kosten. Hierdoor ben ik minder geld kwijt aan boodschappen sinds ik hier werk en het scheelt tijd, want ik hoef dan niet te koken.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 15:46

Ik ben 36 en werk 17u, onregelmatig, dat wel.

Ik kan niet meer uren werken omdat ik snel moe/overprikkeld ben door adhd en zo heb ik nog wat tijd om bij te komen
We hebben geen kinderen, mijn man werkt op papier 40u maar dat kan zomaar 60u of meer zijn in de week omdat hij loonwerker is.
Qua hobby's heb ik een paard maar die staat met pensioen op een pension, ik heb een hond en kweek garnalen. Het huishouden komt geheel op mij neer omdat mijn man lange dagen maakt.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 15:48

ik ben 37, werk 38 uur, kantoorjob van maandag tot vrijdag, op din en donderdag van thuis uit, flexibele uren (dus meestal kan ik dan om 14-15 uur stoppen en heb ik de namiddag vrij voor de paarden. Ongeveer halfuur reistijd enkele reis (want ik zet eerst de hond af bij mijn moeder).

4 eigen paarden aan huis (nouja, 10 minuten wandelafstand). Grote hond, twee stalkatten, twee huiskatten, wat kippen, konijnen en cavia's.

Daarnaast ga ik voor de hobby ook nog wat paarden gaan bekappen (dagdeel per week gemiddeld), bekap ik mijn eigen paarden waarvan een trekpaard met plakbeslag en probeer ik mijn spanjaard een aantal keer per week te trainen, de andere drie komen aan de beurt als er tijd is .
Verder dus alle klusjes om en op het rand (april 2024 zijn we begonnen met de weides te maken en stallen bouwen, om in augustus te verhuizen, en nu zijn we nog met random kleine projectjes rondom bezig, groenaanplant, tracks, etc).

Voorjaar 2026 starten we met thuis de verbouwingen.
Laatst bijgewerkt door Duhelo op 22-09-25 15:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Rose123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 15:49

Ik ben 30, werk 40 uur in de week van half 9 tot 5. Heb 20 minuten reistijd enkele reis.
Maar onze paarden staan op 2 locaties (1 thuis de andere 5 minuten verder op een pensionstalling).
Daarnaast nog een hond en 2 katten dus af en toe tijd te kort in de dagen, maar zou ze voor geen goud willen missen. 1 van de twee paarden is officieel van vriendlief maar door het leed dat vrachtwagenchauffeur zijn heet is hij vaak lange dagen weg doordeweeks en komt de zorg van beide dan op mij neer.

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 15:49

Ik ben 37 en heb 2 kinderen van 10 en 2. Dus 1 op school en de ander nog thuis.

Ik werk 28 uur in de week in loondienst en daarnaast werk ik nog wat voor mezelf. Dat is de ene maand drukker als de andere.
In loondienst wel onregelmatig en ook seizoensafhankelijk.
Soms werk ik dagen van 4 uur, soms van 11/12, soms begin ik om 8uur, soms pas om 16.30. Soms ben ik om 16uur klaar, soms om 22.30 :+. Voor mezelf is vooral in de avond en in het weekend. Meestal ben ik dan tussen 00.30 en 01.30 klaar. De onregelmatigheid maakt het nog het meest pittig, i.c.m. de kinderen waarvan de oudste altijd om 8.30 op school moet staan en de jongste in het weekend ook niet uitslaapt.
Wel het geluk met flexibele (schoon)ouders en een man die 4 dagen werkt, zodat de kids niet naar opvang/BSO hoeven.