Waar koop ik fijne hoeslakens voor een goede prijs?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 20:07

Dorus schreef:
Ik haalde ze altijd bij de HEMA, maar ben daar de laatste tijd toch niet meer zo tevreden over. Ik ben een onrustige slaper en wrijf veel met mijn voeten. Op den duur slijten allen hoeslakens bij de voeten door dus ik heb er altijd een paar op reserve liggen. Maar die van de HEMA gaan de laatste tijd veel te snel door. Ze mogen toch wel langer meegaan dan 2 à 3 maanden vind ik.
Dus ik ben nog op zoek naar een goede vervanger. We hebben gelukkig wel standaard maten met 90x200.

2 a 3 maanden!? :oo

Dat gaat wel heel vlot!

Ik kocht altijd bij ikea, goedkoop en goed. Gaat bij mij 5 jaar plus mee. Dan worden ze om de week een week gebruikt.

In de winter slaap ik tegenwoordig op flanel. Eerst bij Smulders iets gekocht maar dat was binnen een jaar aan t pillen en heel hard. Nu Yumeko, kost wat maar het blijft zo mooi! Geld meer dan waard!

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 20:09

Al mijn hoeslakens komen bij de Zeeman vandaan. Echt superfijne dingen. Vaak ook ecokatoen.

MarliesV

Re: Waar koop ik fijne hoeslakens voor een goede prijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 20:31

Hier ook fan van de hoeslakens van Ikea. Altijd 100% katoen hier

Terwijl ik de overtrekken totaal niet fijn vind.

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 20:40

Dorus schreef:
Ik haalde ze altijd bij de HEMA, maar ben daar de laatste tijd toch niet meer zo tevreden over. Ik ben een onrustige slaper en wrijf veel met mijn voeten. Op den duur slijten allen hoeslakens bij de voeten door dus ik heb er altijd een paar op reserve liggen. Maar die van de HEMA gaan de laatste tijd veel te snel door. Ze mogen toch wel langer meegaan dan 2 à 3 maanden vind ik.
Dus ik ben nog op zoek naar een goede vervanger. We hebben gelukkig wel standaard maten met 90x200.

Hier gaan die van de Hema langer mee, de ene is 1.5 jaar oud en de ander iets nieuwer en ze zijn nog prima.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 21:43

Ik heb die van de HEMA en die zijn erg gekrompen. Ik krijg de punten amper nog om de hoeken heen.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 01:22

Suzanne F. schreef:
Ik heb die van de HEMA en die zijn erg gekrompen. Ik krijg de punten amper nog om de hoeken heen.

Oh echt? Hier gaat dat altijd goed. Wij hebben een speciale stand voor beddengoed op de droger.

Wij hebben volgens mij ook weleens hoeslakens van ikea als we daar toevallig zijn.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 07:25

Wij kopen ze altijd bij de Makro, de velours hoezen van Romanette, zo lekker zacht en fijn en heeeeel belangrijk, ze gaan echt jaren mee en dan heb ik het echt over een jaar of 6/7 op zijn minst.
En doordat het heel zacht en fijn velours is, liggen ze heerlijk en zacht. Ik wil niks anders meer. Ik vind katoen en jersey veel te hard.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 08:44

Hema. Dat vind ik de fijnste tot nu toe. Even wachten tot ze stapel korting hebben dan vallen de kosten best mee.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 09:27

Hier ook HEMA & IKEA, we hebben er ook maar twee. Hier haal ik het bed af, was het en het gaat weer erop.

Dus ik hoef niet zoals mijn moeder voor iedere week een nieuw schoon hoeslaken en dekbedovertrek. :')

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 10:13

Eske_B schreef:
Na jaren hebben we eindelijk een groter bed gekocht, dus dat betekent ook nieuwe hoeslakens! Die had ik al een tijd niet gekocht, maar ik schrik wel wat van de prijs :=

We hebben een matras van 160×200cm en vrij dik met 28cm. Het liefst heb ik gewoon katoen. Ik vindt 30-35 euro per hoeslaken wel duur zat.

Waar kopen jullie fijne hoeslakens?

Via bol.com fijne katoenen die helemaal passen tot de onderste hoek van dik matras . Ik heb bed van 200 x 200 en kocht ze daar voor €29 per stuk , katoen

SCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 15:33

ikea ! zijn gewoon zo goed dat wasmachine & droger geen probleem zijn en de maat niet krimpt!

ik heb de oudste overtrek nu al ruim 3 jaar in gebruik gehad op mijn topper, die ging na t wassen en drogen direct weer terug op bed dus is echt alle dagen van het jaar gebruikt.
Ik heb nu hetzelfde model gekocht maar andere maat voor mijn matras aangezien ik van boxspring overstap op ledikant en ik de oude nu echt niet meer kan gebruiken qua maat.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 23:35

Snurk, niet de goedkoopste maar qua gevoel heel fijn en ze blijven als nieuw

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 08:09

Wij halen vaak onze spullen bij de Jysk. Echt fijn spul, blijft ook lang goed, ook een hoge hoek voor een hoge matras.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 10:08

Hier IKEA hoeslakens, maar ook van Smulders Textiel en Walra. Maar die van de IKEA vind ik persoonlijk het fijnste, dus die pak ik het ook het meest. Allemaal 100% katoen.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 10:26

Ikea idd en dan specifiek de Nattjasmin; dat is katoensatijn en zo lekker zacht!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 10:28

Sodera schreef:
Ikea idd en dan specifiek de Nattjasmin; dat is katoensatijn en zo lekker zacht!

Daar houd ik totaal niet van, van dat gladde. Ik wil graag echt 100% katoen. Welke van de Ikea is dan de beste? Die Dvala?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 10:29

Ik heb Dvala (en ook Nattjasmin), en ik vind ze ideaal :).

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 10:36

Ja ik denk dan idd Dvala.
De Nattjasmin en de Ulvide zijn een combi van lyocell en katoen.

De Dvala en VÅRVIAL zijn 100% katoen, met de Varvial geweven als jerseystof zegt de website.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:43

Ik heb de Dvala, ze gaan bij mij lang mee.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:57

Dvala van Ikea totdat ze die niet meer maakten in 210 lang. 180 x 200 past eigenlijk net niet op ons extra lange bed. Iig niks van jersey, dat gaat bij ons altijd pillen. Hoeslakens van de action heb ik geprobeerd, die blijven voor geen meter zitten. Ik zoek dus nog naar fijne extra lange.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:04

Ik heb toevallig net voor die afmeting op Zalando Lounge gekocht voor 15 euro per stuk :) Van het merk Dreamhouse.

TOt dusver had ik er twee van de Ikea en die zijn 7 jaar meegegaan. Ze waren zwart en worden nu vaal, dus vandaar dan nu nieuwe gekocht.