Winterjassenjacht gestart – wie helpt mee speuren?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Earth

Re: Winterjassenjacht gestart – wie helpt mee speuren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 12:34

Ik heb dus 10 jaar met een jas gedaan van de C&A, maar die is echt op. Ik vind alleen niets wat ik leuk vind _O- Mag ik hier ook een zoekertje plaatsen?

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 12:37

Marikoo en geographic norway heeft mooie jassen vind ik. Zou ik als ik nieuw moet voor kijken, maar verder zelf dus nog geen ervaring mee.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 12:43

Het is echt ellende. Ik zoek even op Zalando maar ik houd dus niet van puff jassen. En 90% van de jassen is puff :') Ik ben op pagina 7 en pas 1 jas gezien die ik interessant vind. Dit wordt weer ellende dit jaar _O-

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-25 13:06

zonnebloem18 schreef:
200 is best krap voor een echt goede winterjas ben ik vorig jaar achter gekomen.
Ragwear vind ik echt heel prettig, ook mooie jassen.

Als de jas echt goed is dan wil ik best wat schuiven met mijn budget, maar heb echt nog nooit een jas gehad die mooi was en jarenlang mee gaat.

De jassen van Marikoo vind ik inderdaad ook heel erg mooi!

De andere merken ga ik even opzoeken.

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 14:08

Ik heb sinds een jaar een jas van Marikoo,echt een heerlijke jas, lekker warm en goed waterdicht.
Voelt wel zwaar maar eenmaal aan valt het wel weer mee.

Deze heb ik:

Afbeelding

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 14:52

Ik heb mijn winterjas die imo aan jouw eisen voldoet en onder budget was, vorig jaar gehaald bij Welkoop :)

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 15:03

Voor mij alleen nog maar Wellensteyn :)

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 15:13

Ik heb een Didrikson Antje parka, heerlijk warm en hele fijne hoge kraag. Wel boven budget, maar misschien ergens in de aanbieding?

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 15:14

Earth schreef:
Het is echt ellende. Ik zoek even op Zalando maar ik houd dus niet van puff jassen. En 90% van de jassen is puff :') Ik ben op pagina 7 en pas 1 jas gezien die ik interessant vind. Dit wordt weer ellende dit jaar _O-

Je bedoelt van die jassen waarin je eruit ziet als een Michelin mannetje? Die vind ik vreselijk en ze zijn werkelijk overal.

MabuPets

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 15:18

Ik heb een mountain horse Alicia jas. En dan de lange variant, zoals in de link. Hij lijkt dun maar hij is goed warm, winddicht, waterdicht (ik gebruik hem voor het wandelen met de hond) en €200.

Ik heb hem nu bijna 3 jaar en al een aantal keer gewassen (wel met speciaal spul om hem weer waterdicht te maken) en hij is nog goed. Hier en daar begint hij wel wat slijtage plekjes te krijgen, maar dat is minimaal. Ik vind hem zo fijn dat ik een tweede wil kopen als nette jas :D

https://agradi.nl/products/mountain-hor ... licia-navy

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 15:29

Hier verschillende jassen van Geographical Norway. Fijne jassen, maar vaak waterafstotend, dus niet waterproof. Didrikson is top, maar duur. Ik heb, volgens mijn man, de gehele winterjassencollectie van Kramer. Zit er een bij die vrouwelijk, mega warm en top waterdicht is. Ik meen de Amelie.

_kimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 15:46

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 17:27

Josien_ schreef:
_Christina schreef:
Ik lees mee, ik zoek ook een lekker lange jas. Sinds het debacle met m'n goede merk jas die niet waterdicht bleef heb ik geen winterjas meer en dat viel toch nog wel tegen afgelopen winter.

Wil je geen ventilatie onder de armen? Ik vind het op de fiets nog wel snel zo'n zweetboel worden of met wat actiever wandelen. En een rits achterop of aan de zijkanten zodat het makkelijker fietst en je nog wel je kruis warm houdt? Ik zat al naar paardenmerken te kijken, dus die zou ik je wel aan willen raden (als je geen okselventilatie wilt, want dat heb ik nog niet gevonden icm andere eisen).

Ik hoef maar kort te fietsen, dus die warmte valt reuze mee over het algemeen.
Rits aan de zijkanten zou inderdaad ideaal zijn!

Heb inderdaad ook bij paardenjassen gekeken, nog niet direct iets gevonden maar wie weet bij deze wintercollecties.

Probleem zit er vaak in dat ik een mooie, vrouwelijke jas wil die ook allerlei praktische aspecten heeft.
Die combinatie schijnt in mijn smaak lastig te zijn.

Het kan wel maar niet voor je budget:

https://rain-couture.nl/collections/lat ... -25?page=1

maxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 17:29

Boven budget maar ik ben echt fan van parajumpers jassen. Mijn winterjas gaat nu het 5e jaar in en ziet er nog steeds als nieuw uit. Is 100% waterdicht en warm.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 18:12

siskeh schreef:
Ik denk met jouw verhaal dat een Human-Nature(van ANWB) jas misschien wel passend is.
Keuze is reuze, als je lid bent van anwb red je het wel rond de 200 euro.

Ik heb daar vorig jaar een prachtige jas gekocht. Zelfs ik als klein propje kom er mee weg zonder dat het een vierkante zak wordt. Mooi getailleerd, duidelijk een vrouwenjas.
Wel een 'outdoor' stof maar dat heb je toch als je goed waterdicht wilt.

Zie nu dat de AMWB flinke korting heeft.

Sachertorte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 18:39

Zijn Barbour jassen iets voor je? Is een investering misschien, maar daar heb je jaren plezier van.

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 20:08

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 20:20

Mars schreef:
smurffie schreef:
Ik koop winterjassen meestal bij bever. Mijn laatste 2 van Didrickson. En die vervang ik dan omdat ik een ander kleurtje wil, maar heb er 1 aan de kapstok van +10 jaar die nog top waterdicht is.

Hier ook 2 Didrikson jassen, een gevoerde regenparka en 1 winterjas. Beiden fantastisch, maar wel boven budget denk ik of je moet de sale in de gaten houden

Bever heeft vaak 1 model per keer in de aanbieding, dan zijn ze goed te betalen :).

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 09:07

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 10:33

Mijn nette jas voor werk is van columbia. Heb hem nu een jaar of 7 en is nog steeds heel mooi en warm. Ooit in batavia stad gekocht.

Mijn paardenjas is van revolution race. Nu 3 jaar oud en ziet er nog uit als nieuw. Is wel meer en outdoor merk, maar zitten vast ook modellen tussen die nog wel door kunnen voor werk.

Collega heeft en jas van didrikson en dat ziet er ook uit als een hele fijne warme jas die lang mooi blijft!

Mijn ervaring is dat het wel waard is om wat meer geld er tegen aan te gooien en dan heb je er jarenlang plezier van!

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 12:20

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 14:32

Ik heb afgelopen winter ook de zoektocht naar een nieuwe winterjas volbracht. Ik heb voor de echte koude dagen een jas van Nobis maar die is te warm voor ‘gewone’ winterdagen. Ik heb als regenjas een didriksons en had daar een winterjas van besteld, maar model stond me niet en vond m voor naar werk toch teveel outdoor look hebben. Ik heb uiteindelijk een jas van Krakatau gekocht in de sale. Die hebben jassen een prachtige snit, mooi afgewerkt en meerdere binnen zakken (waarom hebben dames jassen met mazzel 1 binnenzak maar nooit 2 of 3?). Perfect waterdicht en ze hebben varianten voor verschillende temperatuur ‘ranges’, ik krijg het op de fiets snel warm dus wilde niet een te dikke jas, daar heb ik de Nobis al voor. Enig nadeel is dat ze niet goedkoop zijn.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 14:48

Ik zweer bij didriksons zulke fijne jassen, ik heb de mijne al 5 jaar en nog steeds waterdicht en goed!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 17:58

Ik zweer bij Kjelvik. Ruim onder de 100 euro en gaan echt zo 5 jaar mee. Wel meestal een modelletje tot net over de heupen.

Knuffeldier

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 18:29

Kijk eens bij www.hipinderegen.nl!

Hebben echt mooie jassen, en proberen ook nog beetje duurzaam te zijn.