De nieuwe Iphone 17

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-25 14:14

Ik ben van de IPhone 12 mini naar de 16 Pro gegaan en daar ben ik heel tevreden over. Vooral de camera en de batterij ben ik erg blij mee. Ik hikte erg tegen het formaat aan (niet zulke grote handen) maar het is te doen. De 17 was op dat moment nog niet uit, dus geen ervaring mee.

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-25 14:43

Jullie weten dat als je een keer naar beneden veegt over die streep onderin je scherm dat je scherm dan naar beneden komt? *tip van iemand met kleine handen O:)

Edit:
Printscreen als voorbeeld bijgevoegd
Afbeelding

Tazzey

Re: De nieuwe Iphone 17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-25 14:49

EvaC, dat klopt inderdaad maar zelfs dan is die Pro Max belachelijk groot.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-25 18:35

Iemand al ervaring met de 17 pro? Mijn 12 mini begint na vijf jaar kuren te vertonen. Dacht slim te zijn en wachten op de 17 pro dan wordt de 16 pro goedkoper. Nee dus, die wordt niet meer gemaakt en verkocht. Ik doe wel alles op de telefoon, laptop of pc heb ik niet eens meer.

CobCowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-25 20:28

BigOne schreef:
Iemand al ervaring met de 17 pro? Mijn 12 mini begint na vijf jaar kuren te vertonen. Dacht slim te zijn en wachten op de 17 pro dan wordt de 16 pro goedkoper. Nee dus, die wordt niet meer gemaakt en verkocht. Ik doe wel alles op de telefoon, laptop of pc heb ik niet eens meer.

Ik krijg em morgen! Ik zal laten weten hoe het bevalt.

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-25 20:38

Ik heb de 17 pro max. Mijn man heeft de 15 pro en ik kom van een 14 pro af. Ik kon de max voor het zelfde geld krijgen als de pro, en meer batterij en een groter scherm vond ik wel comfortabel. Die camera is amazing. Zeker vergeleken met onze eerdere modellen. De batterij gaat 2 keer zo lang mee dan die van mn 14 pro (na 2 jaar gebruik) en ik gebruik mijn telefoon gewoon met 2 handen. Dus het scherm is mij niet te groot. Ik ben heel positief!

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-25 20:42

Ik ben inmiddels helemaal gewend aan de 17pro (kwam van de 2020SE). Ik ben blij met de kwaliteit van de foto's en vooral ook enorm blij met de batterij. Vannacht wilde hij niet opladen (een of andere wazige melding over water) en ondanks veel gebruik (bellen, appen, social media, spelletjes, google maps..) ben ik vandaag van 47% batterij naar 25% gegaan.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-25 21:06

Dank jullie wel, positieve geluiden. Zie nu dat er tweedehands nog wel 16 pro te koop is. Ben ik wel wat huiverig voor van particulieren dus maar er s goed over nadenken.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-25 21:23

Ik twijfel ook nog steeds. Heb nu een 12 mini met een slechte batterij.
Maar of ik nou zo veel meer krijg met 17 pro. Ik denk dat ik het veel geld vind voor wat je extra krijgt :o

M’n vriend is heel blij met 17 pro trouwens. :j

CobCowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-25 06:11

BigOne schreef:
Dank jullie wel, positieve geluiden. Zie nu dat er tweedehands nog wel 16 pro te koop is. Ben ik wel wat huiverig voor van particulieren dus maar er s goed over nadenken.

Wat ik heb begrepen van de technerds in mijn omgeving, is dat de even getallen (zoals de 16) minder verbeteringen hebben ten opzichte van de voorganger. De oneven aantallen maken altijd wel een aanzienlijke sprong.

Ik zou dan eerder voor de 15 gaan en evt refurbished kopen.

Ik maak wel echt graag foto’s en filmpjes, daarom voor de 17 pro gegaan. Heb nu nog een 12 pro max, die al een tijdje steeds meer functies verliest.

Als ik al kijk naar de telefoon van mijn vriend (de 15 pro) dan kan ik echt niet wachten om foto’s te maken, dat is voor mij wel echt een pluspunt

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-25 10:09

Ik moet ook aan een nieuwe telefoon. Mijn huidige is nog niet oud genoeg, maar begint een paar vervelende gebreken te vertonen, de GPS kan geen satellieten meer zien en het duurt soms heel lang voor hij netwerk heeft gevonden (gisteren ruim 7 minuten aan het zoeken geweest!) en vorige week is het achter glas gesprongen. Dus nu is repareren helemaal niet meer rendabel.

Ik twijfel alleen heel erg tussen de 17 en de 17pro. Ik heb altijd de eenvoudige versie gehad, maar erger me soms ook aan de fotografie beperkingen, maar zoveel gebruik ik die ook weer niet dus of het die 300 euro extra waard is weet ik niet. Met moet ook nog een nieuwe iPad komen, want die update niet meer.

Aries_31

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-25 12:07

Ik ben van de 12 Pro Max naar de 17 gegaan. Wát een verschil in positieve zin zeg haha. Voor wat betreft de camera: ik vind 'm niet onder doen voor de 12 Pro Max qua kwaliteit, je hebt alleen geen 2,5x zoom.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-25 13:13

Aries_31 schreef:
Ik ben van de 12 Pro Max naar de 17 gegaan. Wát een verschil in positieve zin zeg haha. Voor wat betreft de camera: ik vind 'm niet onder doen voor de 12 Pro Max qua kwaliteit, je hebt alleen geen 2,5x zoom.

Wat vind je de fijnste verschillen?

Aries_31

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-25 13:16

Voornamelijk dat die een stuk sneller is. Mooi, helder beeld. Reageert een stuk sneller ook. Batterij gaat ongeveer 1,5 dag mee. Ik had verwacht, omdat die kleiner is, dat ik heel erg aan het formaat moest wennen, maar ook dat viel me heel erg mee. Als ik nu mijn 12 Pro Max vasthoud dan denk ik juist: wat moest ik toch met zo'n joekel van een telefoon. Maar dat is persoonlijke voorkeur natuurlijk

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-25 15:27

Ik twijfel ook. Ik heb nu de 14 pro en ben nog steeds erg blij met deze telefoon en dan vooral de kleur! Maar de batterij van de telefoon, die is zo ontzettend slecht geworden! Nieuwe batterij kan, maar dan ben ik de telefoon mogelijk even kwijt en dat kan niet haha.

Wanneer ik besluit om voor een nieuwe telefoon te gaan, dan wordt het wel de 17 pro.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-25 15:35

Toch maar even de kids om advies gevraagd en gekeken wat voor mij voldoende was.
Op refurbed een iPhone 13 Pro in nieuw staat met nieuwe accu en 256 gb gekocht. Dat scheelt nogal met 16 pro 256 gb .

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-25 15:45

Ik heb een i-phone 14.
Hele fijne telefoon, maar mega veel barsten op het scherm en de batterij wordt minder.
Maar een nieuwe is zo duur

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-25 16:06

Kijk ook even op die site die ik noemde , ik wilde eigenlijk geen refurbished maar dochter heeft er haar laatste Mac book en telefoon vandaan en gewoon uitstekende leverancier.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-25 16:35

Ik ben sinds vorige week over op de IPhone 17 pro. Hiervoor had ik de 13. Ik was bang dat ik hem te groot/zwaar vond, maar dat went erg snel. De camera is wel echt mega goed zeg! Echt heel blij met deze overstap :j

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-25 16:52

Rienn schreef:
Ik twijfel ook. Ik heb nu de 14 pro en ben nog steeds erg blij met deze telefoon en dan vooral de kleur! Maar de batterij van de telefoon, die is zo ontzettend slecht geworden! Nieuwe batterij kan, maar dan ben ik de telefoon mogelijk even kwijt en dat kan niet haha.

Wanneer ik besluit om voor een nieuwe telefoon te gaan, dan wordt het wel de 17 pro.

Ik was mijn telefoon 30 min kwijt met batterij vervangen dus daar hoef je het niet voor te laten.

Ik heb nog de 13 mini, de volgende gaat wel de 17 worden. Maar ik vind de mini zo geweldig qua formaat <3 Dus ik stel het zo lang mogelijk uit :')

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-25 18:27

Bo_Y schreef:
Ik heb een i-phone 14.
Hele fijne telefoon, maar mega veel barsten op het scherm en de batterij wordt minder.

Als dat bij mij het enige was dan was ik voor een reparatie gegaan (heb nu ook een reguliere 14), maar ik heb daarnaast ook nog eens een paar functionele defecten en daarom toch maar voor een nieuwe gegaan.
Vandaag besteld, en terwijl ik op de limiet verhoging van mijn bank wachtte was hij uitverkocht :( Uiteindelijk nog bij Apple zalf gevonden voor dezelfde prijs en als het goed is komt hij morgen binnen.

@Seline: mijn man is ook zo blij met zijn 13 mini! Die gaat echt heel erg balen als hij een nieuwe moet omdat ze dat kleine maatje niet meer hebben.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-25 18:57

Selina schreef:
Rienn schreef:

Ik was mijn telefoon 30 min kwijt met batterij vervangen dus daar hoef je het niet voor te laten.

Vodafone heeft nu zo’n actie, dat je telefoon van 3 jaar oud met batterijcapaciteit van minder dan ..?% gratis de batterij kan vervangen. Maar dan sturen ze hem dus op en ben je hem dus wel even kwijt…
Ik twijfel ook of ik dat ga doen of niet..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-25 19:44

Dorus schreef:
Bo_Y schreef:
Ik heb een i-phone 14.

Als dat bij mij het enige was dan was ik voor een reparatie gegaan (heb nu ook een reguliere 14), maar ik heb daarnaast ook nog eens een paar functionele defecten en daarom toch maar voor een nieuwe gegaan.
Vandaag besteld, en terwijl ik op de limiet verhoging van mijn bank wachtte was hij uitverkocht :( Uiteindelijk nog bij Apple zalf gevonden voor dezelfde prijs en als het goed is komt hij morgen binnen.

@Seline: mijn man is ook zo blij met zijn 13 mini! Die gaat echt heel erg balen als hij een nieuwe moet omdat ze dat kleine maatje niet meer hebben.

Ik krijg de 13 pro en kom van 12 mini, passen beide in m’n broekzak.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-25 20:35

Hier iemand met een oude XS.. die het verder nog prima doet, maar mijn batterij wordt wel minder nu.

Dus ik ga ook voor de 17 pro.. maar weet alleen nog niet welke kleur ik zal nemen.. oranje of zilver.. >;)
En ik kom er echt niet uit.. :')

Welke kleur hebben jullie gekozen en waarom?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-25 20:41

Ik heb paars gekozen, maar ik ben dan ook voor de 17 gegaan. Van de pro had ik de zilver in m’n mandje zitten, oranje is echt niet mijn kleur en zwart vind ik te depressief.