Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
pluisje88 schreef:Het is wettelijk opgelegd aan marktplaats dus dit is lekker kort door de bocht
https://www.autoriteitpersoonsgegevens. ... pplatforms
maras schreef:Ze geven een uitleg dat het moet om belasting technische redenen maar dat vind ik onnodig gezien het geringe bedrag wat ik in het afgelopen jaar ermee verdiend heb ( en meteen weer uitgegeven). Dus als ik mijn bsn nr al moet doorgeven dan moet volgens mij vrijwel iedereen die wat aan rommelt op Vinted dat al doen.
Ik neig naar mijn verlies dan maar te nemen en ermee te stoppen.
maras schreef:Tja het is een lastige keuze want ik vind het rond neuzen op Vinted wel echt leuk en sinds ik vinted gebruik is er echt enorm veel opgeruimd in huis maar ik heb altijd begrepen dat je nooit je bsn nr moet vrij geven, als ze dat hebben plus je naw gegevens dan hebben ze eigenlijk alles om identiteit fraude te kunnen plegen, wil niet zeggen dat ze dat doen maar het risico is er wel.
Ik had nog iets van €30 in mijn portemonnee, als ik niets doe kan ik daar nooit meer bij, dat vind ik niet zo erg maar het was een leuk tijdverdrijf, afijn ik twijfel nog even verder.
denisesilver schreef:Heeft het niet te maken met de wetten die ze in GB momenteel aan het doorvoeren zijn, dat Vinted denkt doen we maar gelijk overal?
tengeltje11 schreef:Ik dacht gelezen te hebben dat het verplicht is omdat de betaling via die platforms gebeuren en je dus ergens op een (dacht dat hun kantoor in Luxemburg zit?) rekening op een bank op je naam hebt via hun platform en elke bank is verplicht die gegevens van hun klanten bij te houden.
Texas02 schreef:Wat ik dan belachelijk vind, is dat ze je dit pas na de verkoop vertellen. Ze zouden beter bij het plaatsen van de advertentie kunnen zeggen dat als je dit artikel verkoopt, je je BSN nummer moet afgeven. Want dat is inderdaad iets waar ik geen belang bij heb, dat gaat ze helemaal niets aan. Op marktplaats kun je er trouwens wel onderuit door mensen via tikkie te laten betalen en niet via marktplaats. Bij Vinted geen idee.