Vakantie from hell? Wat heb jij meegemaakt op vakantie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 12:28

Dag voor vakantie nierbekkenontsteking. Antibiotica mee.. Maar met die antibiotica kun je beter niet lange tijd in de zon. Wist ik niet en ging op zonvakantie. :+ Dag 1 voeten dusdanig verbrand dat ik tweedegraads brandwonden had en de rest van de vakantie sokken of zo'n losse broek aan moest die ik over m'n voeten kon trekken.

Was leuk. :+

Godzijdank kon ik op de dag van vertrek weer schoenen aan. :Y)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-25 12:29

Wauw, wat een verhalen! :wow:
Je zou bijna bang worden om op vakantie gaan. Dat lijkt wel garantie voor allerlei ellende :=

vikawiek

Re: Vakantie from hell? Wat heb jij meegemaakt op vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 12:44

Onze paspoorten en vliegtickets lagen in een envelop op de hotelkamer, en de schoonmakers hebben die envelop met inhoud weggegooid := Daar sta je dan op het vliegveld, zonder manier om weg te komen. Ik heb mijn ouders nog nooit zo gestressed gezien. Uiteindelijk is mijn tante die later terug zou vliegen terug gegaan naar het hotel en is de prullenbakken ingedoken en toen terug geraced naar het vliegveld waar het vliegtuig op ons stond te wachten

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 12:45

Wat een verhalen zeg :(:)

Mijn ergste moment was Norovirus krijgen op vakantie. Eerst ik, en een paar dagen later m’n partner dus we waren gelukkig niet tegelijk uitgeschakeld :+
Nog nooit zo beroerd gevoeld in m’n leven, wat een ellende was dat. Gelukkig was het maar een paar dagen en hebben we daarvoor en daarna gewoon van onze vakantie kunnen genieten. Sindsdien ben ik een stuk voorzichtiger met restaurantjes uitkiezen en openbare toiletten gebruiken, en handen wassen alsof m’n leven er vanaf hangt.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 12:46

Mijn dochter is ooit op de rodelbaan in Oostenrijk onderuit gegaan omdat iemand voor haar het leuk vond om een tak op de betonnen baan te gooien. Gevolg, schaafwonden over haar hele lijf, de hele vakantie ingepakt in verband en dagen kon ze niet douchen zonder erge pijn. Ze vond het nog het ergste dat ze niet meer kon zwemmen. Maar ook slapen, aankleden etc was geen lolletje voor haar de eerste dagen.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 12:49

2 vakanties achterelkaar hebben de dochters ruzie gemaakt en dat was de laatste keer dat wij met de kinderen zijn weggeweest.

Dahlia85

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 12:56

Britta31 schreef:
2 vakanties achterelkaar hebben de dochters ruzie gemaakt en dat was de laatste keer dat wij met de kinderen zijn weggeweest.

:')

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 12:56

Wauuuw. Het ernstigste wat ik had was oorontsteking in turkije en dat ik werd ondergekotst in het vliegtuig terug door een mevrouw met voedselvergiftiging.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 13:02

Van de trap vallen in Amerika bij Starbucks en helemaal blauw zijn. Vervolgens afgevoerd worden in een ambulance naar het slechtste ziekenhuis van New York.
En uiteindelijk rare blikken krijgen omdat ik een blauw oog had.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 13:14

Ik bedoel dus bijna 2 weken elke dag om niets.Het begon al in de auto bij vertrek.Ze waren toen 12/13.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 13:18

Geen echte horror gehad maar wel een keer een overboeking dus we moesten naar ander hotel. En toen ik jong was een keer darminfectie gehad. Wat deed dat zeer zeg.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 13:29

Heb wel verschillende horror dingen mee gemaakt tijdens de vakanties, maar de meest recente was 2 maand geleden toen ik salmonella besmetting kreeg in Marokko, ben echt nog nooit zo beroerd geweest. Laatste 3 dagen de hotelkamer alleen gezien, ik was alleen en heb uiteindelijk na 1,5 dag non stop overgeven en andere ellende mijzelf naar de apotheek kunnen slepen op de hoek en naar de supermarkt voor bananen en cola.

Uiteindelijk nog 2 weken last van gehad terug in Nederland.

Keizerinnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 13:43

Och wat een verhalen allemaal, vreselijk! En daar betaal je dan grof geld voor...

Ik heb een abbo op kapotte oren op duikvakanties....
1e vakantie was een normale vakantie naar Egypte waar ik ging duiken, halverwege de eerste week zware oorontsteking te pakken dus kon wel elke keer mee de boot op, maar duiken zat er niet meer in.

2e duikvakantie was een liveaboard. Je zit dus een week lang op de boot, dag 1 oorontsteking en toch eigenwijs 3x per dag pak en alles aangetrokken om het te proberen maar dieper dan 6m kwam ik niet... Heel zuur, vooral als de rest dan boven komt met alle verhalen wat ze allemaal gezien hadden.

Duikvakanties daarna gingen wel weer goed omdat ik een operatie aan mijn neus had gehad die veel problemen hebben verholpen.

Vervolgens 2 jaar geleden knapte mijn trommelvlies in het vliegtuig met de landing naar Bonaire wat ik goed doorhad, toch proberen te duiken, maar na 3 duiken was het duidelijk dat het absoluut niet verantwoord was. Rest van de week in golfcar rondgereden met mijn mams zodat vader, broer en vriend wel konden duiken. Jaar later gelijk weer operatie gedaan aan mijn neus en afgelopen juni heerlijk zorgeloos kunnen duiken :o

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 13:43

Hutcherson schreef:
Wauuuw. Het ernstigste wat ik had was oorontsteking in turkije en dat ik werd ondergekotst in het vliegtuig terug door een mevrouw met voedselvergiftiging.

Gatsiedarrie!!! Ook zielig voor die mevrouw. Zou me zo schamen dat ik adres zou vragen om een bloemetje te sturen oid :oo

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 13:51

Bij je AirBnB op doorreis in de VS aankomen, om te zien dat er drugs in pilvorm op het aanrecht ligt en door een kier van een kamer stond een enorme collectie aan wietplanten. Ik denk dat wij er 2 minuten binnen zijn geweest (was zonder ontvangst van de eigenaar) en daarna zijn vertrokken naar een motel in de buurt. Heb tot vandaag niet begrepen waarom iemand dat zo zou verhuren.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 14:36

Raineri schreef:
Hutcherson schreef:

Gatsiedarrie!!! Ook zielig voor die mevrouw. Zou me zo schamen dat ik adres zou vragen om een bloemetje te sturen oid :oo

Het was ook echt heel sneu. Ze schaamde zich kapot want ik en het tapijten gangpad zaten onder. Ze dook daarna gelukkig wel het toilet in voor de volgende golf maar zowel stuwardessen als zijzelf heeft aangeboden de stomerijkosten te betalen (we hebben gewoon n wasmachine haha) en ik ben aan alle kanten geholpen de viezigheid en geur enigzins dragelijk te maken haha.
Was jammer dat het begon net nadat we waren opgestegen maar ach, kan ze niks aan doen. Gelukkig kan ik aardig goed tegen kots, plas, poep etc.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 14:39

Met mijn dochter naar Israël
Tussenlanding in Zürich
Heenweg perfect,je moet met een soort ondergrondse trein naar een heel ander gebouw met enorme controles
Maar op de terugweg, paspoort en alles in het bakje gedaan, weer eruit gehaald, met de trein nog half uurtje voor het aansluitende vliegtuig

Kom ik bij de oude, paspoort weg, dus ik zei al ligt vast nog in het bakje.
Tegen dochter gezegd als ik niet op tijd ben ga maar ik red mijwel
Trein in naar die controle, ze verklaarden mij voor gek want dat kon niet
Alle bakjes nagekeken en ja hoor daar was die
Rennen voor de trein douane door rennen naar de gate en net optijd

Thuis het verhaal gedaan, zegt iemand heel droog, je hebt toch iik ID kaart, ehhh ja..
Zwitserland is een schengen land had je bij douane aan ID genoeg gehad

Whizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 15:29

Wat een verhalen! Ik kwam in de jaren negentig terug van een vakantie en op schiphol werd ik verrast door mijn man. We gingen nog een week kamperen in de ardennen! Leuk toch? Het was eind vrijdagmiddag van het pinksterweekend. Hij moest nog wel even tanken. Onderweg echt geen pomp te bekennen, het werd spannend dus we gingen de snelweg af en daar was een onbemande pomp. Onze passen werden allemaal geweigerd… gelukkig was er een man die wij geld gaven en hij gebruikte zijn kaart. Top! Totdat we de oprit naar de snelweg namen, de auto pruttelde wat en stopte er gewoon mee. En natuuuuurlijk had mijn man goed getankt! Nou niet dus. Ik had een garage gezien en die man wilde ons wel helpen nadat hij uitgegeten was. Top! Bleken wij de ongeveer nog enige rijdende auto te hebben zonder aftappunt; de hele tank moest eruit om geleegd te worden. Dat lukte, luxemburg haalden we niet meer dus overnachten en lekker eten. Een Thais restaurant, dat kenden we niet. We lieten de bediening lekkere dingen voor ons kiezen en we begonnen met…. Vlammetjes. We lagen onder tafel van het lachen. Volgende dag naar de camping, man gaat douchen komt terug en vraagt waar de sleutels zijn? Nou de mijne waren thuis want ik was op vakantie. De zijne had hij opgehangen in de douche en helaas ze waren weg. Op naar de receptie, die zou het melden als ze waren gevonden. Nou gelukkig was de auto open dus we konden bij de bagage. Wandelschoenen aan, rugzak vullen en een mooie tocht maken. Na 25 km moesten we nog een bruggetje over en dan nog een klein stukje naar de camping. Da’s pech, bruggetje weg! Dus schoenen en broek uit en door het water naar de overkant. Sleutels nog niet gevonden. Auto als een volleerde dief zo gesloopt dat we konden rijden. Twee heerlijke probleemloze dagen gehad! We gingen een stuk toeren en we zijn op ongeveer een uur rijden van de camping, ik had trek dus wij een supermarktje in. En wat ligt daar midden op de grond? Onze autosleutels, geen woord van gelogen! De laatste avond gingen we eten in een leuk tentje dat we eerder hadden gespot. Willen we afrekenen hebben we geen geld bij ons, zij geen pinautomaat, een creditcard accepteerden ze niet ik had nog een travellers cheque en wat dollars. Het waren lieve mensen die zeiden dat er in de buurt nergens een geldautomaat was. We mochten het geld overmaken. Dat hebben we natuurlijk gedaan en toen zijn we de volgende dag linea recta naar huis gereden, genoeg meegemaakt voor een vakantie! We hebben wel gelachen hoor, gelukkig! En je hebt nog eens wat te vertellen later _O-

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 15:47

Jeetje, wat een verhalen zeg, maar toch leuk om te lezen, andermans ellende :o :D

We hebben 1x een overboekt hotel gehad, waardoor we naar een ander vreselijk hotel moesten, en ik vond het zo oneerlijk, we hadden ruim van te voren geboekt voor volle prijs, maar blijkbaar moest het hotel vol en werd het een snelle aanbieding voor veel minder en dan hebben ze liever overboekingen als lege kamers, ik vond echt dat wij het recht hadden dat wij dus wel in het door ons geboekte hotel zouden verblijven en niet in een ondermaats vies ander hotel, ... uiteindelijk konen we na 3 dagen naar ons eigen hotel gaan, maar dat heeft echt wel een domper gegeven op de vakantie.

En 1x in Caïro, mijn moeder en ik waren samen op reis, want ik wilde het museum en de piramides zien, goed op een avond zaten we wat te drinken bij de bar, had mijn moeder sjans met een op leeftijd zijnde Egyptenaar die daar ook zat, nou lachen natuurlijk, want hij ging heel vaak langs haar heen lopen en dan helemaal glimlachen enzo, echt sjansen, tot hij best wel opdringerig werd ondanks dat mijn moeder aangaf getrouwt te zijn, en geen interesse in hem te hebben verder.
Wij zijn toen naar onze kamer gegaan, zodat we eigenlijk wel van die man afkwamen, gaat op een gegeven moment de telefoon op de kamer > was het die man... dat is echt zó eng, toen hebben we de deur gebarrikadeerd met stoelen en koffers, en ja hoor, geklop op de deur en een hoop gestommel op de gang... echt zo niet tof, we hebben ook echt niet geslapen die nacht.

De ochtend erop zijn we naar de receptie gegaan om dit te melden en ook te vragen hoe die man aan ons kamer en telefoonnummer van die kamer kwam, de jongen achter de receptie deed er weinig mee, maar had onderwijl enorme jeuk aan zijn plasser, echt hij bleef maar krabbelen aan zijn kruis, pffff, ik hoor mijn moeder nog zeggen :" nou nou, hij heeft wel heel erge jeuk" _O- , ondertussen moest ik heel serieus dus ons beklag doen..
Verder is daar niets mee gedaan, maar we hebben geen drankje savonds meer gedaan voor de tijd dat we in dat hotel zaten...

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 16:07

Vakantie uit de hel gelukkig niet, althans niet voor ons...

We hebben de laatste jaren elke keer wel iets heftigs wat gebeurd.

Oostenrijk: de avond voor vertrek naar 2e locatie zitten we nog even op balkon. Ik hoor een doffe klap, even niks en zie iemand naar een woonhuis rennen in paniek. Dus toch maar snel naar buiten en de kant van de klap op gerend.
Was een dame bezig op een groot landbouw voertuig op een helling. De rem doet het niet dus apparaat gaat de helling af richting een grote schuur. Die vrouw is eraf gesprongen maar helaas onder t achterwiel terecht gekomen.
Ze lag op haar buik en was totaal in paniek (logisch). Ben bij haar hoofd gaan zitten om haar proberen stil te houden (zag dat bekken al niet ok waren en ze klaagde over pijn bij schouder/nek) en samen met de man die het zag gebeuren bij haar gebleven tot de hulpdiensten er waren.
Ze is uiteindelijk met een heli afgevoerd.
Hoorden de dag erop dat ze gecompliceerde bekkenbreuk, gebroken ribben en gebroken schouder had. Was in de nacht al geopereerd en moest sochtends weer, is in slaap gehouden en verder nog onbekend hoe t zou aflopen. Weet uiteindelijk ook niet hoe het is afgelopen meer.
Jaar erop: in een dorp in Oostenrijk gaat ineens midden in de nacht een alarm af. Zo een nog niet eerder gehoord en echt ff een bizar geluid. Partner wordt er niet eens wakker van _O-
Die maar wakker gemaakt en naar buiten gegaan waar een de linker kant van het dorp een houthandel in de brand bleek te staan.
Het was wederom de nacht voor vertrek en alles bij elkaar waren alle hulpdiensten een half uur voor we moesten vertrekken pas weg (alles was afgezet)
Het alarm bleek voor de brandweermensen te zijn. Die hebben in die dorpjes geen piepers dus worden ze op deze manier gewaarschuwd. Mijn vriend is dus net geschikt voor de brandweer daar :')
Dit jaar is er iemand vanuit onze locatie van 35 verdiepingen (onze verdieping) naar beneden gevallen/gesprongen. Wij waren er dit keer gelukkig niet bij maar waren in t pand ernaast op pad. Wel in een ander hotel midden in de nacht het brandalarm.
Geen communicatie verder terwijl het alarm wel ineens uitgezet werd. Vriend uit bed getrommeld en de kamer uit. Paar mensen die ook stonden te kijken op de gang ook aangegeven beter naar beneden te kunnen gaan. En daar gingen we. 10 verdiepingen naar beneden. Beneden alles op slot, geen uitgang konden we door. (Lekker handig) omdat we ook geen hulpdiensten of rumoer (überhaupt iemand van hotel zagen) uiteindelijk toch maar met lift naar 3e verdieping naar receptie gelopen om daar te horen dat het aangrenzende pand een brandalarm had en dus de onze automatisch ook (wat opzich logisch is)
Daar maar aangegeven dat ze t even om moeten roepen omdat er her en der nog gasten liepen te dwalen.
Uiteindelijk lagen we al lang en breed weer op bed voor t een keer omgeroepen werd.
Voor mezelf een kort stukje hel toen we in een foodcourt zaten en daar een onweersbui uit de hel voorbij kwam. Ben dr als de dood voor en kan je zeggen als ze telkens inslaan om je heen je niet heel blij meer bent _O-

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 16:31

Ik heb meerdere dingen meegemaakt die echt niet leuk waren.

1 keer een actieve vakantie geboekt met raften en canyoningen e.d. en werkelijk NIETS van het beloofde reisprogramma klopte, zelfs het hotel wat in de reisgids stond niet. Het was in de tijd dat je nog niet overal internet had en reizen boekte je nog telefonisch uit een papieren reisgids. Ook bleek mijn toenmalige vriend het direct voor elkaar te krijgen om zijn pinpas te blokkeren, en dus kon ik alles voorschieten.
We zouden een hotel met zwembad krijgen aan het meer van Bohinj en een supermarkt zou op 5 minuten afstand zijn. Toen we de bus in stapten kregen een formulier met dat het hotel op 5 minuten lopen van een hotel met zwembad lag waar we gebruik van mochten maken. In de praktijk lag het hotel helemaal niet waar het beloofd was, namelijk een uur wandelen van een supermarkt, nog wel aan het meer, maar er was geen zwembad in de buurt en bij de receptie wisten ze van niets dat we ergens van een zwembad gebruik mochten maken.
Het hele programma klopte niet. We zouden de Triglav beklimmen, de reden om deze reis te boeken. Direct werd ons verteld dat we dit niet gingen doen, want het zou te zwaar zijn voor de deelnemers. Eh, pardon? Ik heb die reis geboekt vanwege de triglav. We zouden dan de wandeling van de 3 of 7 bergmeren maken. Toen we bij het eerste meer aankwamen was dat het. Ik heb nog ruzie gehad met die gids, want ik wilde wel alle meren zien en wilde alleen verder wandelen. En hij heeft me echt tegen gehouden. Daar zit je dan om 2 uur 's middags in een gore berghut met stapelbedden. De 2e dag was het 1.5 uur terug wandelen naar het hotel. Dus het was helemaal niets. En ja, aan de reisgenoten van deze groepsreis had je ook niets, er was aangegeven dat je stevige wandelschoenen mee moest nemen en er waren dus een aantal van die sukkels die op sportschoenen aan kwamen zetten. Ik heb bij terugkomst na die zgn. 2 daagse trekking in het hotel via een telefooncel nog geprobeerd om de reisorganisatie te bellen om een klacht neer te leggen, want je moest via de ANVR voorwaarden ter plaatse een klacht neerleggen bij de reisleiding. En die reisleiding was er ook niet. Dus heb het telefonisch doorgegeven om het dan thuis verder af te ronden.
Een lunch bij het canyoningen werd niet aangeboden. We zouden een dag gaan mountainbiken en dat werd slechts 3.5 uur, want die gidsen hadden 's middags nog een andere groep. Kreeg geen enkele kans om ook maar een foto te maken, het was doorsjezen, want we moesten snel terug zijn. Het raften ging niet door wegens een te lage waterstand en als alternatief werd er 1 uur kanohuur geregeld. Dat is in de verste verte niet de waarde van een raftingtocht. Je hebt het dan over 5 euro vs 100 euro. En tot overmaat van ramp werden we voor de bus terug al om 8 uur 's avonds in een transferbusje gezet en in het donker gedropt op een parkeerplaats langs de snelweg met dat daar de bus wel zou komen. Die kwam om 4 uur 's nachts en daar stonden we dan met z'n 5en op een afwerkplek waar ik heel wat auto's heen en weer heb zien schudden en de spuiten heb zien liggen.
Bij thuiskomst begon het getouwtrek om geld terug te krijgen. Ben uitgescholden aan de telefoon door de eigenaar van dat reisbureau, maar na maanden heb ik dan de helft van de reissom terug gehad.
Die Triglav moet ik eigenlijk nog steeds een keer beklimmen, maar dan doe ik dat wel mooi in m'n eentje.
Heb de relatie bij thuiskomst ook beeindigd, want ik had willen vliegen en mijn ex wilde gewoon nooit vliegen. En dan ook zo stom zijn om gewoon niet het scherm te lezen waar de nummers andersom staan dan bij ons en zodoende zijn pinpas blokkeren. Zoiets controleer je toch als je het voor het eerst fout ingetoetst hebt?
Na deze horrorvakantie heb ik 1 van de langste nonstopvluchten gezocht die ik kon vinden en ben toen in m'n eentje naar Bangkok gegaan. Ik had nog nooit gevlogen, was nooit alleen op vakantie geweest, maar dit was heerlijk.

En stranden met autopech in een tunnelbuis is ook geen pretje.

En een keer meegemaakt dat de bus die je terug naar Nederland moest brengen stuk ging. We hebben de hele nacht doorgebracht in een busgarage wachten op een vervangende bus die eerst uit Nederland moest komen. 12 uur langer onderweg geweest.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 16:35

Uit hel niet maar wel vervelend.

Ik was 19 jaar en ging met mijn vriend op vakantie, hij is vreemd gegaan en bij thuiskomst kon hij zijn spullen pakken en terug naar zijn ouders.

Op een zondag op Schiphol aankomen en te horen krijgen dat je zaterdag
Had moeten vliegen.
We konden mee maar wel naar curaçao en dan binnenlandse vlucht nemen.
Bij aankomst alle binnenlandse vluchten vol want er waren iets van races geweest en alle arubanen gingen terug.
Groter toestel geregeld, ingecheckt toen mocht alleen vent mee en ik niet.
Uiteindelijk koffers op Aruba, wij op curaçao tot dinsdag.

Vorig jaar kapot toestel op Lanzarote, bij mij in mijn rug geschoten, zelf hotel moeten regelen en de volgende dag pas vliegen.

Ach er is altijd iets maar dan maak je maar weer het beste ervan.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 16:40

Jeetje wat een verhalen.

Ik kan me eigenlijk geen drama meer herinneren. Afgelopen zomer wel oorontsteking gehad na veel onder water zwemmen :') maar dat is niet zo’n ramp vergeleken met dit allemaal :+

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 16:45

Wat een verhalen hier zeg, paasei := Dat van mij valt dan nog mee, het was een wandeltrektocht waarbij het er op de twee na laatste nacht aan beide kanten uitkwam. Heb de dag erna wel de etappe gelopen (was nog geen 10 km, met heul veul pauzes was dat te doen) maar op de laatste dag de bus gepakt naar het eindpunt _O-

En twee jaar geleden, niet zo'n horror als de meesten hier, maar ik had een weekje in een huisje geboekt om daar ongestoord aan mijn nieuwe verhaal te kunnen werken. Ik kom aan, pak alles uit, zet mn laptop aan... toetsenbord van de laptop stuk. Kon ik de volgende dag eerst met de bus naar het dorp om een los extern toetsenbord te kopen voordat ik een fatsoenlijk woord kon typen :')

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 16:47

Ziek worden op vakantie en in het ziekhuis belanden is idd horror. Of echt persoonlijk belaagd worden zoals Kimmie (hoogblonde kennis heeft dat gehad in Marokko, haar ouders hebben haar hele vakantie moeten bewaken want bewonderaars kropen zelfs over de muren van het hotel om haar aan het zwembad te zien liggen).

Whizz, ik neem aan dat je man niks meer mag regelen? Wel tof dat jullie er zo rustig onder bleven.

Ik heb tot nu toe alleen vervelende dingen meegemaakt:
- uren aan de Tsjechische grens vast staan omdat de douane in 1998 niet begreep dat je met 99 het land in kon reizen en met 100 weer uit met de bus (er kwam nl 1 leerling na met het vliegtuig). Niemand kon Engels, maar wel met een geweer wapperen.
- uren vastzitten in Milaan station nadat een pickpocket je juf van centen beroofd heeft. Inclusief jouw centen die je vanwege veiligheid aan haar moest geven. En ook daar kon niemand Engels, maar wel italiaans druk doen eind jaren 90
- ten huwelijk gevraagd worden door je ex. De eerste avond van je vakantie. Op duizenden kms van huis. Op een 'groot' eiland van 800 m lang. En nog boos worden omdat ik naar huis wou bellen om dat te vertellen.
- met de auto op de autotrein niet stil blijken te staan terwijl de trein rijdt en zo scheef schuiven tegen de reling. Gelukkig alleen hoop gegil en blikschade.