Mijn broeken slijten sowieso snel omdat ik brede bovenbenen heb die continue tegen elkaar aanschuren. Ga ik dan fietsen, wordt het helemaal leuk. Mijn oplossing is vooral niet te dure broeken kopen, en niet met broeken die ik lang goed wil houden op de fiets
Koop je broeken met veel elastiek er in? Is het een idee om broeken te kopen van een stevigere spijker stof, dus zonder stretch
Taucha
Geplaatst: 30-08-25 19:45
Amber_anne schreef:
Koop je broeken met veel elastiek er in? Is het een idee om broeken te kopen van een stevigere spijker stof, dus zonder stretch
Zijn die er nog dan? Zelfs de meeste mannen jeans hebben tegenwoordig stretch erin.
JorineV
Geplaatst: 30-08-25 21:25
Ander fietszadel proberen, ja.
Hier sinds een paar maanden een rokzadel (om eens jurkjes te kunnen dragen op het werk) en na even wennen fietst dat prima. Wel één met een korte brede punt, niet zo'n ovalen pannenkoek. Ik had mijn oude zadel bewaard voor in de winter, maar ik houd het toch mooi bij deze, want: mijn broeken slijten niet meer
Edit: en ja hoor, daar had ik ook als puber al last van, met meerdere fietsen en meerdere (reguliere) zadels.
Helpt ook op een rij zadel voor doorrijden, dus waarom niet op een fietszadel tegen schuren
Janine1990
Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-25 22:47
Wat fijn om te lezen dat er zoveel mensen zijn die dit herkennen! En wat een hoop oplossingen!
Ik snap dat er veelvuldig wordt gevallen over het zadel en de kwaliteit van de broeken... Het zadel wil ik niets aan veranderen. Het zit goed, en ik heb nog nooit zonder zadelpijn kunnen fietsen. Dus daar ga ik voorlopig niets aan veranderen
Qua broeken, heb ik nu eenmaal lekker forse billen en lengtemaat 36/38 bij een breedte van 31/32. En aangezien het aanbod daarin tegenwoordig wat groter is dan het vroeger was, ben ik eindelijk in de gelegenheid om me ook wat meer fashionable te kleden. Dus ik ga niet voor één specifiek model en materiaal. Het is inderdaad wel zo dat de broeken met minder stretch niet zo snel kapot gaan.
Maar ik werd gerustgesteld door de vele mensen die het helemaal niet gek vinden om te verkleden, ook in de winter! En dat vind ik heel erg fijn. Ik ga eens op zoek naar een fijne winterfietsbroek en een lange fietsbroek.
En een goede fietstas waar flink veel in kan!
Dank voor al jullie input!
Ann_Pam
Geplaatst: 31-08-25 05:35
MarliesV schreef:
Wollen zadelbontje?
Helpt ook op een rij zadel voor doorrijden, dus waarom niet op een fietszadel tegen schuren
Hier zat ik ook aan te denken, maar dan wel echt schapenwol. Dat zou nog wel eens de tip kunnen zijn zodat je je niet hoeft te verkleden…
Farjen
Geplaatst: 31-08-25 06:56
Ik ga ook altijd in fietskleding naar het werk en kleed me daar om. Ik heb dan ook een speed pedalen, met zo'n snelheden ben ik met een gewone jeans bevroren denk ik Ik heb fijne zomer en winter broeken van decathlon ook tevreden over de fietstas lekker groot en regen bestendig
En in de wintermaanden kan je misschien ook een joggingsbroek over je gewone brork heen doen? Meteen niet zo koud
Cowgirl
Geplaatst: 31-08-25 09:21
Ik hoef ook maar 6,5 km op de fiets. Ik heb een MTB en ga gewoon in fietskleding naar mijn werk. Voordeel is dat ik op mijn werk kan douchen en ik heb mijn gewone kleding in een kast liggen daar.