Voorraadkast (onder de trap) opnieuw inrichten, tips gezocht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

gonniee

Re: Voorraadkast (onder de trap) opnieuw inrichten, tips gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-25 07:32

Taucha, goeie die lamp! Qua deurknop hebben we direct een deurklink erop gezet, zoals bij de andere dieren. Niets zo irritant als een sleutel die eraf valt enzo

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 08:47

Ik heb het zo gemaakt, van MDF:

Afbeelding
Afbeelding

En dat deurrek is ook top, kan je ook nog eens heel veel in kwijt.'
Via Bol.com precies gevonden wat ik zocht *\o/*

De witte bakjes die je op de 1 na onderste plank ziet staan die hangen nu op de bovenste traptreden.
Ideaal voor dingen die je zelden nodig hebt, zoals noodspullen: radio, kaarsen, batterijen, zaklamp enzo.
Laatst bijgewerkt door pmarena op 28-08-25 08:50, in het totaal 2 keer bewerkt

Miss_Mii21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 08:48

Hier ook zo'n soortgelijke constructie met planken tegen de muur (op van die dragers)

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 09:12

Ik lees even mee. Ik heb alleen een enorm groot onhandige stoppenkast er ook in hangen, precies op de grootste muur waar ik graag planken had gehad. Dat neemt echt een hoop ruimte weg helaas.

pmarena, ik ben jaloers op je ruimte, gaaf!
Laatst bijgewerkt door Tancreda4 op 28-08-25 09:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 09:12

Dat ziet er goed uit pmarena!!

Maar ik wil een hangrek voor aan de binnenkant van de deur. Die ik op Bol zie hangt aan de buitenkant?

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 09:40

Dat ziet er ontzettend leuk uit zo pmarena :j Daar kom je idd behoorlijk wat voorraad kwijt *\o/*

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 09:40

Bellatrix schreef:
Dat ziet er goed uit pmarena!!

Maar ik wil een hangrek voor aan de binnenkant van de deur. Die ik op Bol zie hangt aan de buitenkant?

Is dat niet gewoon als voorbeeld foto? Die moet je toch net zo goed aan de binnenkant kunnen hangen lijkt me, dat principe werkt toch hetzelfde? :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 09:41

Nou aan de buitenkant is makkelijk vanwege dat randje, aan de binnenkant is die rand breder en dan weet ik niet of het past?

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 09:47

Wij hebben dit alleen dan met eiken planken, helemaal doorlopen naar achteren.
Afbeelding

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 10:01

Bellatrix schreef:
Nou aan de buitenkant is makkelijk vanwege dat randje, aan de binnenkant is die rand breder en dan weet ik niet of het past?

Als je opdekdeuren hebt dan kun je er geen rek aan hangen, dat gaat alleen met stompe deuren. Huurhuizen hebben meestal opdek.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 10:03

-O-

Jammer weer.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 10:10

Dat is inderdaad wel heel jammer dan :(

Maar met een goede indeling qua planken ga je zo'n ophang rek ook voorlopig niet missen denk ik. Dan kom je al veel kwijt in de ruimte die je nu beschikbaar hebt :j Je zou ook een rek kunnen doen waar je moet 'plakken', die zijn er ook.

Ik zou eens op pinterest blijven snuffelen, daar komt echt zooooveel voorbij qua inspiratie en tips&tricks :j

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 10:13

Een 'plak' rek zou een optie zijn maar ik wil de deur ook niet beschadigen omdat het een huurwoning is en het moet er wel weer makkelijk afkunnen. En het moet niet naar beneden donderen. :=

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 10:33

Bij veel huurwoningen mag je veel meer en hoef je niet zo extreem voorzochtig te doen. Je woont er en moet dus ook kunnen leven. Een ombouw of koof vervangen heb ik nog nooit problemen mee gehad zolang het maar netjes gebeurd. Een deur netjes houden oke, maar er niks mee durven vanwege eventuele schade? Dat gebeurt al met leven, vooral bij een kelderkast. Vooral als je van plan bent er lang te wonen, gewoon doen wat voor jou handig is. Tegen de tijd dat je weggaat kan je altijd een nieuwe deur kopen als het nodig is, maar als je dingen netjes doet heb ik nog nooit problemen gehad en juist nieuwe huurders die alles wilde overnemen.

Ik heb ook planken erin, helaas geen vloer want er zit een Luik naar kruipruimte die toegankelijk moet blijven en op zo'n irritante plek zit dat een vloer erover heel raar onderbroken moet worden. Plus alles leidingen over de muren heen :+ Maar die pinterest foto's zijn allemaal heel leuk, behalve dat je je echt dood schrikt als je al die bakken, manden en alles moet gaan kopen. Daar moet je al een flink budget voor hebben :')

Ik heb aantal dingen aan de deur hangen zoals bezem, ragebol en dweil. En helemaal onder en achterin staan aantal plastic dozen met spullen erin die ik weinig gebruik. Gourmetstel, wat apparaten enzovoorts.
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 28-08-25 10:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 10:34

Nouja, ik woon er net 2 jaar, huis is dus ook pas 2 jaar oud en ik wil alles wel zo lang mogelijk mooi houden. :')

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 10:45

MyWishMax schreef:
Bij veel huurwoningen mag je veel meer en hoef je niet zo extreem voorzochtig te doen. Je woont er en moet dus ook kunnen leven. Een ombouw of koof vervangen heb ik nog nooit problemen mee gehad zolang het maar netjes gebeurd. Een deur netjes houden oke, maar er niks mee durven vanwege eventuele schade? Dat gebeurt al met leven, vooral bij een kelderkast. Vooral als je van plan bent er lang te wonen, gewoon doen wat voor jou handig is. Tegen de tijd dat je weggaat kan je altijd een nieuwe deur kopen als het nodig is, maar als je dingen netjes doet heb ik nog nooit problemen gehad en juist nieuwe huurders die alles wilde overnemen.

Ik heb ook planken erin, helaas geen vloer want er zit een Luik naar kruipruimte die toegankelijk moet blijven en op zo'n irritante plek zit dat een vloer erover heel raar onderbroken moet worden. Plus alles leidingen over de muren heen :+ Maar die pinterest foto's zijn allemaal heel leuk, behalve dat je je echt dood schrikt als je al die bakken, manden en alles moet gaan kopen. Daar moet je al een flink budget voor hebben :')

Ik heb aantal dingen aan de deur hangen zoals bezem, ragebol en dweil. En helemaal onder en achterin staan aantal plastic dozen met spullen erin die ik weinig gebruik. Gourmetstel, wat apparaten enzovoorts.

Ja soms is het heel duur, maar hoeft zeker niet altijd zo te zijn, in ieder geval qua product prijs niet dan zeg maar. Je kunt ook bij winkels als Action en Wibra relatief goedkoop super mooi spul vinden. Van matchende manden tot ook organizer bakken. Ze hebben hierin tegenwoordig echt flink keus. Ook qua glazen voorraad potten e.d. :j <3 Als je natuurlijk een hele hoop in 1x moet kopen blijft het hoe dan ook duur ja, maar je kunt het ook met aan met doen. Ik vraag ook wel eens leuke voorraad potten voor kerst, verjaardag, e.d. en ik neem eigenlijk bij elk action bezoekje ook altijd wel 1/2 nieuwe voorraad potten mee van verschillende groottes (ik gebruik het echt heel veel, van kruiden tot ja wat niet eigenlijk haha)

Maar wij hebben idd ook dingen van SoClever en dat is dan bv wel een stukje duurder weer. Maar het kan ook echt wel meer budget met veel van die dingen :j Ikea bijvoorbeeld ook nog.

Ik neem ook vaak dingen mee van de kringloop alleen vind je daar natuurlijk geen hele uitzet aan dezelfde soort opberg producten, maar in de keuken bv vind ik het juist weer leuk om verschillende soorten bakjes en potten te hebben. En in een voorraad kast zou ik dat ook prima vinden wel. Het is meer dat pinterest gewoon leuke inspiratie is haha.