Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
karuna schreef:Dat is mooien misschien erg geschikt voor t shirts met rare vlekken. Een mooie voor op de houtkachel. Water koken en dan de schillen erin laten zitten tijdens de max 24 uur?
Kun je het daarna gewoon wassen?
karuna schreef:Dat is mooien misschien erg geschikt voor t shirts met rare vlekken. Een mooie voor op de houtkachel. Water koken en dan de schillen erin laten zitten tijdens de max 24 uur?
axel_1997 schreef:karuna schreef:Dat is mooien misschien erg geschikt voor t shirts met rare vlekken. Een mooie voor op de houtkachel. Water koken en dan de schillen erin laten zitten tijdens de max 24 uur?
Ik heb zelf nog geen ervaring met notenbolsters. Maar het schijnt een van de weinige natuurlijke kleurstoffen te zijn die zelf beitst. Dus waarschijnlijk hecht de kleur goed. Bij de eerste wasbeurt valt er meestal nog wel wat kleur uit de wol is mijn ervaring met vooral meekrapwortel.
Overigens lijkt die notenkleur me echt fantastisch om op het spinnewiel of op het weefraam te combineren met een klein beetje heidepaars wat met ossetongwortel geverfd kan worden. ( goed nu weer on topic)