(Kleine) aankopen die je leven vermakkelijkt hebben

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MarliesV

Re: (Kleine) aankopen die je leven vermakkelijkt hebben

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 11:12

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 11:15

Telpeva schreef:
Werkt die bug a salt ook op spinnen?

Absoluut! Ik heb onlangs nog een huisspin, waarvan ik met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid kan zeggen dat het een veulen van Shelop en Aragog was, om zeep geholpen.

Om het commentaar even voor te zijn. Het is die spin dood of ik weg. En nee, ik ga ze niet met een glaasje vangen en buiten zetten. Als ik ze op 4 meter afstand niet kan doodmaken dan is een ruimte onbewoonbaar tot er een held is die hem weghaalt.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 11:17

Kookaburra schreef:
Huisdieren in huis? Dan zo'n rubberen borstel om haren te verwijderen van stof. Niet duur, maar werkt super!

De magic brush voor paarden helpt hier trouwens ook uitstekend voor. Ook voor tapijt etc

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 11:18

Mijn elektrische kruiwagen.

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 11:24

Robotmaaier! Mijn vriend en ik hebben de tuin opgeknapt deze zomer, inclusief graszoden. Voor we gingen samenwonen had ik al een tuin met gras en moest het iedere week maaien, was niet mijn hobby maar het moest toch gebeuren. Mijn vriend gaf aan dat hij absoluut niet wilde maaien en wilde daarom persé een robotmaaier, hij vindt dat er netter uit zien en scheelt ons allebei werk. Wie ben ik om hem dan tegen te houden _O- We hebben niet een reusachtige tuin, dus het maaien had per week misschien een twintig minuten geduurd, vele familieleden die ons lui vinden maar wat zijn wij blij met de robot :')

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 11:28

Multicooker instant pot pro plus, kan ik ook mee pressure cannen. En slow cooker, hoge druk koken, stomen, wecken, yoghurt maken, rijst koken en als je er een glazen deksel bij koopt kun je hem ook gewoon op inductie gebruiken.

Een ananasogenpincet is fantastisch om kroontjes van aardbeien en tomaten af te halen.

De airfryer natuurlijk.

Siliconen cupcake vormpjes.

Glazen bakjes met deksel van Ikea voor lasagne in de vriezer.

Verder heb ik veel te veel kookgadgets om op te noemen :+

Elektrische kruiwagen.

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 11:30

Oh de airfryer was ook een goede aankoop, wordt ook regelmatig gebruikt en ben mede daardoor 25 kilo afgevallen *\o/*

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 11:30

Oh en de Ring deurbel.

En sterke elektrische vliegenmepper.
Laatst bijgewerkt door Prairy op 25-08-25 11:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 11:31

Tazzey schreef:
Klopt, maar daar heb je dan weer die robotstofzuiger voor nodig. :D
Maar al had ik zelf moeten vegen, dan nog is het het wel waard hoor. Niets zo satisfying als in de ochtend wakker worden met 30 muggen bulten om vervolgens op jacht te gaan en dat kreng naar de eeuwige jachtvelden te schieten. *\o/*

En dan is volgend jaar je robotica-installatie gecorrodeerd dankzij al het zout in de elektronica?

Ik ben zeer benieuwd hoe lang dit goed gaat...

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 11:40

aankopen waar ik nog steeds bij denk wat ben ik blij dat ik dat heb, tenminste wat nu even te binnen schiet.

- Vlotter zodat de drinkbak vanzelf gevuld wordt vanuit IBC vat.
- kipper aanhanger
- bij kopen auto gelet of deze een achteruitrijcamera had (zo handig met aanhanger aankoppelen).
- soort van selfiestick bij de action met pootjes en met afstandbediening dat je jezelf kan filmen.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 11:40

Een dompeldouche-je van 23 euro.

Je gooit dat ding in een emmer of bak water, warm of koud.
Zet hem aan.

En hebt een douche met een echt redelijke straal ook nog.

Die 23 euro heeft mij al verschrikkelijk veel plezier gegeven en geld bespaard ook.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 11:41

Kabayo schreef:
Kookaburra schreef:
Huisdieren in huis? Dan zo'n rubberen borstel om haren te verwijderen van stof. Niet duur, maar werkt super!

De magic brush voor paarden helpt hier trouwens ook uitstekend voor. Ook voor tapijt etc

Die van Temu zijn net zo goed, en dan heb je 2 voor 2 euro. Dat vind ik dan een leuke nuttige kleine aankoop.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 11:47

Ibbel schreef:
Tazzey schreef:
Klopt, maar daar heb je dan weer die robotstofzuiger voor nodig. :D
Maar al had ik zelf moeten vegen, dan nog is het het wel waard hoor. Niets zo satisfying als in de ochtend wakker worden met 30 muggen bulten om vervolgens op jacht te gaan en dat kreng naar de eeuwige jachtvelden te schieten. *\o/*

En dan is volgend jaar je robotica-installatie gecorrodeerd dankzij al het zout in de elektronica?

Ik ben zeer benieuwd hoe lang dit goed gaat...

Dat gaat al best een tijd goed. En een vriendin heeft hem al enkele jaren en de stofzuiger gaat nog prima mee. :j

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 11:49

Airfryer is inderdaad een goede. In dezelfde noemer; een crockpot. Wat ben ik blij met die aankoop.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 11:57

Ik word altijd blij als de wc-blokjes in de actie zijn. Zonde om dik 4 euro te betalen voor 1... nu had ik er vorige week 6stuks voor 8 euro. En daar word ik zo gelukkig blij van.
Goedkopere heb ik geprobeerd maar die ik nu heb, ruikt het lekkerst.
Wat is nou fijner, dan de wc doorspoelen en dat het daarna weer lekker ruikt?

Robotstofzuiger bevalt hier ook al jaren. Niet dat ik niet meer stofzuig, maar het is wel fijn om er bij te hebben.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 12:00

Een kussen met stuituitsparing. Dit zit zoveel prettiger als je een keer recht op het stuitje bent gevallen van een paard jaren terug. Ik heb nu een kantoorbaan en spendeer ook veel uren zittend op een menwagen. Dus erg fijne aankoop!

Divers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-25 12:16

joyce83 schreef:
aankopen waar ik nog steeds bij denk wat ben ik blij dat ik dat heb, tenminste wat nu even te binnen schiet.

- Vlotter zodat de drinkbak vanzelf gevuld wordt vanuit IBC vat.
- kipper aanhanger
- bij kopen auto gelet of deze een achteruitrijcamera had (zo handig met aanhanger aankoppelen).
- soort van selfiestick bij de action met pootjes en met afstandbediening dat je jezelf kan filmen.

Ik las kippen aanhanger en vroeg me vooral af waar die kippen dan naar toe gingen :+

Ik heb nog een recycle hack ontdekt; wcrolletjes tussen de vouwen van het gordijn zodat ze hun 'mooie' vorm behouden als je ze open doet *\o/* Waar een mens al niet blij van kan worden.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 12:22

Prairy schreef:
Multicooker instant pot pro plus, kan ik ook mee pressure cannen. En slow cooker, hoge druk koken, stomen, wecken, yoghurt maken, rijst koken en als je er een glazen deksel bij koopt kun je hem ook gewoon op inductie gebruiken.

Een ananasogenpincet is fantastisch om kroontjes van aardbeien en tomaten af te halen.

De airfryer natuurlijk.

Siliconen cupcake vormpjes.

Glazen bakjes met deksel van Ikea voor lasagne in de vriezer.

Verder heb ik veel te veel kookgadgets om op te noemen :+

Elektrische kruiwagen.

Als toevoeging hierop, siliconen ijsblokjes vormen. Daarmee krijg ik ijsblokjes tenminste uit de vorm :+

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 12:30

Divers schreef:
Goof schreef:

Echt? Wil je geld uitgeven om het geld uitgeven en ga je dan zitten internetten om iets te kunnen vinden om te kopen??

:Y) Ja, en?

Nee, helemaal niks.
Het zou mijn keuze niet zijn, maar lekker doen. Ben benieuwd wat het uiteindelijk wordt! :D

Divers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-25 12:39

Ik twijfel nog tussen dedicated flessen voor mijn shampoo en conditioner (in plaats van die lelijke flessen waar het normaal gesproken in komt, aesthetic is everything :Y) ) of een manier om mijn stofzuiger aan de binnenkant van de gangkast te hangen. :D

office

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 12:47

Miss_Mii21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 12:49

Divers schreef:
Wat zijn (kleine) aankopen die jouw leven vermakkelijkt/verbeterd hebben?

Is het een robotstofzuiger, een draaischijf voor kruiden in je keukenkastje of iets totaal anders?

Het is weer bijna pay-day en dat betekent geld uitgeven :+ Ik scroll me suf online maar kom weinig tegen waar van ik denk: dat heb ik ECHT nodig!

Ik zal beginnen: Een uitrekbare tuinslang die op mijn keukenkraan past, om mijn balkon mee schoon te spuiten!

Een droger!
Was altijd UREN kwijt op de zondag om t-shirts, vesten, blousjes te strijken. Wat een rot karwei.
Sinds ik een droger heb, NOOIT meer strijken. Komt strijkvrij uit de droger. Heerlijk! Nooit meer anders. Nooit meer strijken, hooguit kraagjes. Wat een uitvinding. Heeeel blij mee.

De volgende wordt ooit een robot stofzuiger. Met 2 katten wel zo handig. Voorlopig geen budget (vorig jaar eigen huis gekocht)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 12:57

Mijn slowcooker die heel wat uren eten gaart. En een heel goed bed en fijn beddengoed en een goed kussen. Die maken het leven zoveel aangenamer :D

Annemiek73

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 13:00

Tazzey schreef:
Telpeva schreef:
Werkt die bug a salt ook op spinnen?

Absoluut! Ik heb onlangs nog een huisspin, waarvan ik met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid kan zeggen dat het een veulen van Shelop en Aragog was, om zeep geholpen.

Om het commentaar even voor te zijn. Het is die spin dood of ik weg. En nee, ik ga ze niet met een glaasje vangen en buiten zetten. Als ik ze op 4 meter afstand niet kan doodmaken dan is een ruimte onbewoonbaar tot er een held is die hem weghaalt.

Daar hebben wij zo'n spinnengrijper voor. Beschadigd de spin niet en je kunt ze zonder problemen buiten zetten. Zoiets als dit: https://www.macrovet.nl/spinnenvanger-m ... 1gQAvD_BwE

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 13:10

Annemiek, daarvoor moet ik nog steeds te dichtbij komen. :')